Hur nojig får man bli? Gravid?

Spirea

Trådstartare
Gammal medlem, nytt konto för anonymitet.

Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju börja med att säga att graviditetstest är inhandlat men det är nog lite för tidigt att testa än så länge. Vill mest skriva av mig och få höra lite lugnande ord, tror jag.

Hade sex med min sambo och kondomen gick sönder :grin: Det är vårt enda preventivmedel då jag slutat med p-piller för ganska många månader sedan. Han kom i mig och jag räknade ut att det borde vara i tiden runt ägglossning, helt typiskt. Apoteket stängt såklart, men jag gick dit dagen efter och tog ett akut p-piller, ca 16 timmar efter det hände. Faran borde således vara över kan man tycka, men vad jag har lyckats läsa mig till är risken ändå 20-25 % att pillret inte har verkat och ifall nu ägglossningen redan har varit gör det ingen skillnad...

Det här var alltså 11 dagar sedan och nu ser jag symptom överallt. Förmodligen överdriver jag, men man kan ju inte låta bli. En liten del av mig vill nog gärna också att jag ska vara gravid, även om det inte passar i livet just nu. Men sambon och jag är ändå överens om att blir det ett barn så behåller vi, vilket känns skönt. I alla fall, igår och idag har jag haft små små blödningar, bara någon gång per dag och bara vid toalettbesök. Har såklart googlat på nidblödning och skrämt upp mig själv ännu mer :D Livmodern molar lite grann till och från, nästan som mensvärk men inte riktigt. Det borde vara drygt en vecka till mens, jag brukar vara ganska regelbunden. Dock funderar jag på om det kan vara mens ändå, på grund av pillret? Att det blivit satt ur spel lite grann.

Annars, oerhört trött men det kan vara jobbet. Växlar mellan väldigt hungrig och ingen aptit alls. Eh ja, det var nog det. Gud vad trött jag blir på mig själv men det kan inte hjälpas! Längtar tills jag kan ta testet och få ett svar, vad det än blir. Tar gärna emot erfarenheter, tips eller "woman, pull yourself together!" :rofl:
 
Ta dig samman, kvinna! ;)

Jag är för att testa tidigt. Köp ett digitalt test. Visar det negativt andas du ut och gör ett nytt test direkt om mensen är sen.

Hellre testa än noja.
Och det är skitsvårt att bli gravid för vissa. Plus att ägglossning kan vara lurig. Min är inte på dag 14 varje gång.
 
Gammal medlem, nytt konto för anonymitet.

Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju börja med att säga att graviditetstest är inhandlat men det är nog lite för tidigt att testa än så länge. Vill mest skriva av mig och få höra lite lugnande ord, tror jag.

Hade sex med min sambo och kondomen gick sönder :grin: Det är vårt enda preventivmedel då jag slutat med p-piller för ganska många månader sedan. Han kom i mig och jag räknade ut att det borde vara i tiden runt ägglossning, helt typiskt. Apoteket stängt såklart, men jag gick dit dagen efter och tog ett akut p-piller, ca 16 timmar efter det hände. Faran borde således vara över kan man tycka, men vad jag har lyckats läsa mig till är risken ändå 20-25 % att pillret inte har verkat och ifall nu ägglossningen redan har varit gör det ingen skillnad...

Det här var alltså 11 dagar sedan och nu ser jag symptom överallt. Förmodligen överdriver jag, men man kan ju inte låta bli. En liten del av mig vill nog gärna också att jag ska vara gravid, även om det inte passar i livet just nu. Men sambon och jag är ändå överens om att blir det ett barn så behåller vi, vilket känns skönt. I alla fall, igår och idag har jag haft små små blödningar, bara någon gång per dag och bara vid toalettbesök. Har såklart googlat på nidblödning och skrämt upp mig själv ännu mer :D Livmodern molar lite grann till och från, nästan som mensvärk men inte riktigt. Det borde vara drygt en vecka till mens, jag brukar vara ganska regelbunden. Dock funderar jag på om det kan vara mens ändå, på grund av pillret? Att det blivit satt ur spel lite grann.

Annars, oerhört trött men det kan vara jobbet. Växlar mellan väldigt hungrig och ingen aptit alls. Eh ja, det var nog det. Gud vad trött jag blir på mig själv men det kan inte hjälpas! Längtar tills jag kan ta testet och få ett svar, vad det än blir. Tar gärna emot erfarenheter, tips eller "woman, pull yourself together!" :rofl:

Blödningen kan vara från pillret också!:)
 
Ta dig samman, kvinna! ;)

Jag är för att testa tidigt. Köp ett digitalt test. Visar det negativt andas du ut och gör ett nytt test direkt om mensen är sen.

Hellre testa än noja.
Och det är skitsvårt att bli gravid för vissa. Plus att ägglossning kan vara lurig. Min är inte på dag 14 varje gång.

Haha tack! :D Ägglossning är nog definitivt lurigt, jag har då aldrig känt av min så har ingen koll på exakt vilken dag den inträffade. Jag har ett test hemma som sagt, dock inte digitalt. Kanske ska ge mig på att testa imorgon bitti... :crazy:
 
Negativt test i fredags. Och nu är mensen igång, en vecka för tidigt men det lär vara pillret. Så där fick jag nog svaret ;)

Blev lite besviken, men det är ändå inte rätt tid för oss att skaffa barn just nu, främst ekonomiskt. Men det jag tar med mig från det här lilla äventyret är stunden efter "olyckan" när jag frågade sambon vad han skulle tänka ifall jag gick och blev gravid av det här. Han sa att han vill ha barn med mig, och vore det inte för att jag pluggade just nu så skulle han gärna vilja börja med det nu :love:

Tack för stöd ni som svarat :)
 
Glöm inte att tänka igenom varför kondomen gick sönder, så att ni kan undvika att det händer igen. ;)

All lycka med de framtida barnplanerna! :)
 
Kondomer är inte felfria alla gånger, faktiskt så det där varför berodde mest troligt att det var något fel på den..
 
Glöm inte att tänka igenom varför kondomen gick sönder, så att ni kan undvika att det händer igen. ;)

All lycka med de framtida barnplanerna! :)

Shit happens.
Första gången jag blev gravid så var det så det gick till.

Lite ödets ironi att det dessutom är enda gången det hamnat på rätt ställe i kroppen men då på fel ställe i livet :p
 
Kondomer är inte felfria alla gånger, faktiskt så det där varför berodde mest troligt att det var något fel på den..
Shit happens.
Första gången jag blev gravid så var det så det gick till.
Det kan även bero på att kondomen var för gammal, hade förvarats för varmt, hade förvarats under tryck, att fel sorts glidmedel användes, att storleken var fel, att för lite lubrikation användes, att vassa hårstrån efter rakning kom i vägen eller att fel teknik användes vid påsättning. Det finns mycket man ska tänka på. ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 886
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 539
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 604
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp