Bukefalos 28 år!

"Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

W

wolken fee

Jag går i tankar att använda mig utav Tsarevitj 1130 om han går igenom bruksprovet nu i februari.

Vad det någon som såg han visas förra året som tre-åring?

Söker en lätt hingst i typen med bra gångarter, och bra ridbar het.
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Jag undrar samma sak, har lite tankar på han till mitt stora sto.

Ska bli väldigt intressant att se han i år på bruks
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

jag vet inte om det går att nedverdera den hingsten om det var s ådu menade. Jag tycker absolut att han ser ut att avar en intressant hingst, både typmässigt och gångartsmässigt. Personligen kan jag tycka att det ser ut att vara mycket manke och lite lågt ansatt hals, men det kan varaatt det inte alls ser ut så när han fått mer muskler (det är ju en ganska stor hingst). Jag ser fram emot att få se hans första årgångar, det ska bli superspännande. Gissar att du sett filmen på hingsthållarens sida? Jag är iallafall en som håller tummen att han går igenom nu på bruks.
U
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Jag går i tankar att använda mig utav Tsarevitj 1130 om han går igenom bruksprovet nu i februari.

Vad det någon som såg han visas förra året som tre-åring?

Söker en lätt hingst i typen med bra gångarter, och bra ridbar het.

Jag såg honom på Bruks förra året och tyckte mycket om honom under ryttare. På exteriörsvisningen tyckte jag att (som pasteija skrev) han såg lite konstig ut i manken/överlinjen, men det ändrades helt när jag såg honom under ryttare. Tycker att det är intressant blod och tror att han kan vara en mycket bra förädlare. Har honom som en av många tänkbara kandidater till mitt sto om han går igenom och om hon ska betäckas i år. Vad är det för stam på ditt sto?
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Jag såg honom på Bruks förra året och tyckte mycket om honom under ryttare. På exteriörsvisningen tyckte jag att (som pasteija skrev) han såg lite konstig ut i manken/överlinjen, men det ändrades helt när jag såg honom under ryttare. Tycker att det är intressant blod och tror att han kan vara en mycket bra förädlare. Har honom som en av många tänkbara kandidater till mitt sto om han går igenom och om hon ska betäckas i år. Vad är det för stam på ditt sto?

Hon är en ren hannoveranare, imp 2004 ifrån Tyskland.
E; Wonderland (Weltmeyer - Lysander)
U; Windorra ( Werther - Deichvogt)

Fick förra året ett hingstföl, 50 p på fölvisningen med 10 i traven.
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

vem var far till den avkomman?
U
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Men hej på dig Stommen!!
Har saknat dig...kul att se dig igen.
Jag gillade tsaren på bruksprovet, men inte på championaten då han var tvärspänd.
På prisutdelningen stod han i ett hörn o stegrade sig hela tiden.
Fast sist jag skrev det så rensades det bort...smutskastning av hingst.
Ska bli kul att se hur han sköter sig i februari.

Detta är inte menat som varken smutkastning eller nedvärdering på något sätt. Bara en ren iaktagelse.Till ett lugnt sto av den grövre modellen tror jag att han kan passa bra.
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

det kan jaf svara på då jag vet att wolken fee inte kommer vara här på några dagar...han är e: Channon
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

*kl*
En välutvecklad manke är positivt, det ger ett bra sadelläge.

Jag upplevde Tsarevitj som mkt ridbar och känslig (på ett bra sätt).
Att han hoppade ganska bra är ett stort plus i mitt val till dressyrstammade ston.

Det ska bli mycket intressant och spännande att följa honom på bruksprovet, men jag hoppas verkligen att han får fler ston än "lugna av grövre modell" om han går igenom.
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Jag tycker också det ska bli spännande att se hur han utvecklats nu på bruksprovet. Gillade honom på det förra.
Men det är absolut inget jag skulle lägga på min donna tex som redan har nerv.
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Men hej på dig Stommen!!
Har saknat dig...kul att se dig igen.
Jag gillade tsaren på bruksprovet, men inte på championaten då han var tvärspänd.
På prisutdelningen stod han i ett hörn o stegrade sig hela tiden.
Fast sist jag skrev det så rensades det bort...smutskastning av hingst.
Ska bli kul att se hur han sköter sig i februari.

Detta är inte menat som varken smutkastning eller nedvärdering på något sätt. Bara en ren iaktagelse.Till ett lugnt sto av den grövre modellen tror jag att han kan passa bra.

Kan bara konstatera efter dagens resultat på bruksprovet att han inte är mindre spänd.
"48 Tsarevitj 1130
Skritten är energisk, men ibland något överilad. Traven är energisk och lätt, men något spänd. Galoppen är energisk och lätt, men något spänd och stundtals något kort. Ambitiös hingst med positiv lätthet och energi. För dagen stundtals något spänd."
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

ahh, ja men nu kommer jagihåg den, tackar :)
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Och ett helt oviktigt PS, jag tycker betydligt mycket mer om Tsarevitjs överlinje på bruksfotot :)
U
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Jag gillar honom mkt. Tycker att han har lagt på sej mkt mer muskler nu än förra året, nu har han ju en fin överlinje.

Det ska bli kul att se honom på fredag-lördag.

Många hästar har fått kritiken "spänd" under dagen, det kan ju ha att göra med att de är väldigt preparerade för att vara energiska nu till BP. Många håller nog på att koka över just nu;).

OT så är väl ryttaren även bra på att sätta "sprätt" på hästarna:smirk:
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Någon som minns hans siffror från förra året ? Speciellt de på benen är jag nyfiken på
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Kan bara konstatera efter dagens resultat på bruksprovet att han inte är mindre spänd.
"48 Tsarevitj 1130
Skritten är energisk, men ibland något överilad. Traven är energisk och lätt, men något spänd. Galoppen är energisk och lätt, men något spänd och stundtals något kort. Ambitiös hingst med positiv lätthet och energi. För dagen stundtals något spänd."

Kicket, en fråga. Vad har du emot Tsarevitj?
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Kopierat från asvh sida..

TSAREVITJ 1130
e Prince Thatch xx 060039482 u Lambada 317603388 e Lanthan DE 331 314319478
Uppf: Heinz-Erich Sagemann, Nordwohlde, Pestinghausen 9, Bassum 2, Tyskland
Äg: Mattias Jansson, Hviderups Gods, 241 93 Eslöv

Vet G, Ext 40p, Typ 9, HHB 8, Extr 7, Skritt 7, Trav 9, Tekn 7, Temp 9, Gång Skr 7, Trav 8, Gal 8.

Mbr, mankh: 170,0 cm, skena 20,0 cm

Omdöme exteriör: Ädel, långlinjerad, lätt och elegant hingst. Vackert huvud, lång och välformad hals, lång manke, djup bog,
ännu ngt omusklad, långt och välformat kors. Ngt tåtrång fram. Energisk, ganska rörlig och vägvinnande skritt. Lätt,
taktmässig, bogfri och elastisk trav.

Omdöme gångarter: Hingst med tilltalande lätthet, som arbetar naturligt i uppförsbacke och med bra samarbetsvilja. Skritten
är ren och framåtgripande med normal steglängd. Traven är energisk och lätt, breddar ngt bak i längningen. Galoppen är
energisk, lätt och välbalanserad, dock ngt spänd rygg.

Omdöme löshoppning: En tuff och villig hingst med mycket snabba reaktioner. Trots några mycket snabba språng är den rädd om sig. Ganska bra benteknik.

Godkänd med B t.o.m. 2007, dressyr


Såg nu att det var samma kort i år som från förra ......så mkt för hans utvecklade överlinje:o:o.... My bad.

Fin är han i allafall!!!
 
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Ja som jag skrivit i flera inlägg så gillade jag det jag såg mycket på förra årets bruksprov. Men det jag såg på championatet gillade jag inte. Han spände inte ur någon gång o sen stod han o stegrade sig i ett hörn under prisutdelningen.
Det är därför jag är nyfiken på hur han utvecklats sedan dess.
O det verkar inte vara mindre spänt. O då är inte det endast baserat på bruksprovsresultat....

Tillägg!!!
Vill poängtera att jag inte tycker det är en dålig hingst... o jag tror fortfarande att han har något att ge i aveln.
Men till lite lugnare ston.
Fast inte slår han Hohenhaufen II;)
 
Senast ändrad:
Sv: "Ärliga meningar och åsikter önskas", ingen nedvädering, tack!

Jag minns bäst bilden i hingstkatalogen och den är iallafall inte samma som den på bruks-sidan iår.
U
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 308
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 077
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 410
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 160
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp