Äta i karlstad

Fille

Trådstartare
Vad finns det för bra resturanger i karlstad? Ska bjuda sambon tänkte jag innan vi ska på musikal! Han gillar kött väldigt mkt, men jag skulle kunna tänka mig testa nåt lite annat än just steakhouse, men rekomendera gärna bra sådana också :)
 
Vad finns det för bra resturanger i karlstad? Ska bjuda sambon tänkte jag innan vi ska på musikal! Han gillar kött väldigt mkt, men jag skulle kunna tänka mig testa nåt lite annat än just steakhouse, men rekomendera gärna bra sådana också :)

Åååh, ska ni Les Miserables?

På Via Appia finns black rock, alltså att man väljer en köttbit och steker den själv. (På en vaaaarm lavasten vid bordet. Stor buffé till och det finns även fisk att välja.)

Nonna grassa är ett skönt italienskt ställe, Cazanova också.

Hollandia är värt ett besök, de har bra mat och älskar öl.

Senaste tillskottet är Banque, som ligger i gamla bankvalv (väldigt spännande miljö!) men det har jag inte provat än.

Alla de här ligger nära operan :)
 
Åååh, ska ni Les Miserables?

På Via Appia finns black rock, alltså att man väljer en köttbit och steker den själv. (På en vaaaarm lavasten vid bordet. Stor buffé till och det finns även fisk att välja.)

Nonna grassa är ett skönt italienskt ställe, Cazanova också.

Hollandia är värt ett besök, de har bra mat och älskar öl.

Senaste tillskottet är Banque, som ligger i gamla bankvalv (väldigt spännande miljö!) men det har jag inte provat än.

Alla de här ligger nära operan :)

Ja precis! Har du sett den? Jag har bara sett filmen men älskade den!!!
Tack för tips :)
 
Ja precis! Har du sett den? Jag har bara sett filmen men älskade den!!!
Tack för tips :)

Jag såg den för 20 år sedan, när den var här senast.
(Var alltså bara 10 år då och det var helt magnifikt.)

Är lite för hudlös för att se den nu, tror jag. Jag är EXTREMT blödig och det är ju rätt mycket elände. :o
 
Vi åt en fantastisk måltid på Tiffanys! Nu är vi ju bara på besök i Karlstad ibland och kanske hade ren tur, men gott var det :d
 
Säger också Baron, så supernöjd med både mat och alla som jobbar där. Extremt trevliga, gulliga, hjälpsamma.

För pasta säger jag Vero och India Palace tycker jag har väldigt bra indisk mat.
 
Säger också Baron, så supernöjd med både mat och alla som jobbar där. Extremt trevliga, gulliga, hjälpsamma.

För pasta säger jag Vero och India Palace tycker jag har väldigt bra indisk mat.

Baron, det är alltså tapas och man beställer fler rätter? :)
 
Min mor tog den när vi var där och ångrade att hon inte bara beställde in den. :D Jag beställer alltid croquetas, med reservation för stavningen. Och crema catalana till efterrätt, jösses så god.

Jag beställer också alltid croquetas! Och så brukar jag äta churros till efterrätt :love:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
687
Senast: Guldaskig
·
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
797
Senast: Mabuse
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 211
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 349
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp