Äta koreanskt i Stockholm?

Vad gäller Koreanskt- GoChoo på upplandsgatan tycker jag var en trevlig upplevelse. Hur genuint det var har jag ingen aning om eftersom jag aldrig varit i Korea, men det var allt från supergott till småläskigt:D
 
Vad gäller Koreanskt- GoChoo på upplandsgatan tycker jag var en trevlig upplevelse. Hur genuint det var har jag ingen aning om eftersom jag aldrig varit i Korea, men det var allt från supergott till småläskigt:D
Småläskigt gör det ju mer trovärdigt!
 
Men blir det fusion för att man använder fryst istället för färsk spenat? Fusion med vad?

Att priserna inte är desamma som i Korea skulle jag nog inte beteckna som fusion.
Ok, allt är fusion. Smaken, garnityr allt. Vad det är fusion med är väl mellanmjölk. Det finns ingen koreansk restaurang i Stockholm idag som är sämre enligt min personliga åsikt på att smaka just koreanskt. Förutom möjligtvis den nya i Solna som jag inte varit på men som enligt menyn har koriander i det mesta viket förvisso är gott men inte koreanskt.

Koreansk mat ska vara full av läbbiga konsistenser och djupa fermenterade smaker.
 
Ok, allt är fusion. Smaken, garnityr allt. Vad det är fusion med är väl mellanmjölk. Det finns ingen koreansk restaurang i Stockholm idag som är sämre enligt min personliga åsikt på att smaka just koreanskt. Förutom möjligtvis den nya i Solna som jag inte varit på men som enligt menyn har koriander i det mesta viket förvisso är gott men inte koreanskt.

Koreansk mat ska vara full av läbbiga konsistenser och djupa fermenterade smaker.

Menar du att du tycker t ex Koreana eller I Love bibimbap är bättre? Verkligen? Iofs ha

Med fusion brukar man mena nån typ av crossover. Typ kroppkakor med kimchi. Inte att man har fryst spenat istället för färsk, det är snarare en besparing.

Med fusion brukar man mena att man förenar två kök. Typ som Indio kitchen, som har peruansk-japansk fusion. Att ha fryst istället för färsk spenat låter mer som en besparing i mina öron.
 
Ok, allt är fusion. Smaken, garnityr allt. Vad det är fusion med är väl mellanmjölk. Det finns ingen koreansk restaurang i Stockholm idag som är sämre enligt min personliga åsikt på att smaka just koreanskt. Förutom möjligtvis den nya i Solna som jag inte varit på men som enligt menyn har koriander i det mesta viket förvisso är gott men inte koreanskt.

Koreansk mat ska vara full av läbbiga konsistenser och djupa fermenterade smaker.
När jag började läsa i tråden var jag sugen på att testa mer autentisk koreansk mat, nu när jag åker till Stockholm i helgen.
Det gick över.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 723
Senast: Badger
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 610
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: valy
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 207
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp