Bukefalos 28 år!

Äter och äter och äter och äter....

Sv: Äter och äter och äter och äter....

Ja, den har definitivt blivit hårdare, men det är ju inte så kontigt. Det blir ju "mer bajskonsistens" av det hela när man inte bara ammar (då är det ju liksom nästan rinnande). Det är inga "korvar" eller så, men lite trögare är det allt och My får kämpa betydligt mer för att få ut det. Hon blir alldeles röd i ansiktet =)

Hon bajsar ca varannan- vartredje dag, men det gjorde hon en tid innan vi började med gröt också.

Tack för svar förresten!

//julia
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

Jag vill försöka få i henne katrinplommonpuré varje dag, men hon gillar inte den direkt...

Jag blandar 2 skedar i gröten, då går det alltid ner! Eller det är ju inte alltid just plommon, men någon fruktpuré i alla fall.

Viking gillade inte Sempers katrinplommonpuré, den var sur tyckte han :crazy:(och jag!) men plommonpurén från Nutricia tror jag det var gillar han, det kan han äta som godis. Så prova lite olika du.

Angående vällingen så från 7 månader när herrn behagade börja äta välling så har vi gett så här på kvällen. Han är 9,5 månader nu:

19 Gröt + fruktpuré (gröten på 1 dl vatten)
20.30 1,5 dl Välling

I början ammade jag också efter vällingen, men efter att pappan lagt flera kvällar i rad och han somnade bra ändå så slutade vi med det. Han ammade bara ett par slurkar ändå.
Han brukar somna på 10-15 minuter. Inatt sov han faktiskt från 20-05 i ett sträck, ammade och somnade om till 6.30.:laugh:
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

Tycker det låter som normala amningstider, snarare rätt så sällan än ofta :)
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

hehe, inte mina barn. de har ammat långa stunder och ofta :)
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

Ja, men det jag skrev var ju mer min vision av hur det kan bli (så jag ska försöka få till det). Och jag kämpar verkligen med att försöka dra ut på tiden mellan amningarna =)

I dagsläget ammar hon med två timmars mellanrum i princip jämt, utom på natten då hon vanligtvis har 2-3 uppvak för att äta.

MEN i tisdags när hon var hos mormor och vi var på bio på em, klarade hon sig FYRA timmar utan att amma, med en jätteportion gröt någonstans där i mitten!

//julia
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

Nu nar jag har lite mer erfarenhet av valling kan jag beratta skillnaden i mangd for oss. Nar han ammade/fick utpumpad at han aldrig mer an 60-90 ml. Nu nar jag "slutat" amma ater han 4 dl valling pa kvallen. Sover sen i maaanga timmar. Skiter som en hel hast gor han ocksa! Vet inte hur pass normalt detta ar men jag kan beratta att det inte kommit 4 dl brostmjolk fran mina tuttar innan.
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

bröstmjölk är mkt mkt mer lättsmält för magarna är välling och ersättning, därför brukar man få amma oftare än om man ger ersättning/välling.
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

Vad härligt att höra att det är fler som är som min son! Han är en snabbätare och har varit hela tiden. Jag har mkt mjölk och det kommer i flera "strålar" så han knappt hinner med att svälja ibland. Efter max 5 minuter är han mätt, fast han gillar speciellt på kvällen att ligga och småsnutta lite.
På natten är det också populärt med snuttis när han vaknar till, igår natt vaknade han säkert 10ggr och ville snutta och då kände jag att nu får det vara nog! Så inatt plockade jag fram nappen och se där, han har sovit som bara den:eek:
Somnade vid 22, vaknade efter en liten stund och fick nappen, somnade om, fick mat vid 1, samma där, han vaknade efter en liten stund och ville snutta, fick nappen och somnade om. Åt 5:30, somnade om, och sen 8:30 och SOMNADE OM!

Så nu sitter jag här och har fått plockat ur disken, tvätten, ätit frukost, klätt på mig och väntar på att han ska vakna. Halleluja!
 
Sv: Äter och äter och äter och äter....

kl

Tänkte bara uppdatera lite.

Det har gått väldigt mycket upp och ner med Mys ätande. Vissa dagar har hon ätit jättebra på dagen men ändå velat äta 6-7 gånger på natten, och ibland har hon ätit mindre bra på dagen (alltså ammar mer sällan och äter inte så mycket annan mat) och man tror att hon ska vakna hela natten, och så sover ungen utan att vakna mer än kasnke 1 gång...

Nu det senaste har det börjat stabilisera sig och det känns skönt. Hennes matschema ser nu ut ungefär såhär

Vaknar vid 06:30-07 och ammar

Äter 1 portion 6 mån gröt + fruktpuré vid 09 innan hon somnar igen. Erbjuds bröstet men äter inte så mycket.

Äter 1/2 burk med biffstroganoff eller kyckling och pasta eller något liknande vid 12 + en halv burk fruktpuré. Vatten till maten.

Ammas vid 15 och äter något smörgåsrån.

Äter 1 portion 4 månaders gröt med en halv mosad banan. Katrinplommonpuré till efterrätt (några skedar). Vatten att dricka.

Dricker 1-1,5dl välling UR NAPPFLASKA (:banana::banana::banana:) vid 20 och ammas sedan efter det.

Vaknar vid 24-tiden och ammar

Vaknar ibland vid 05-05:30 och ammar

Allt blev plötsligt super enkelt! Som det ser ut nu så hoppar vi över amningen vid lunch och vid "middagen" (18 gröten), så förhoppningsvis kommer hon börja äta lite mer av maten då. Så småningom ska jag även hoppa över amningen vid förmiddagspasset. Då kommer jag ju bara amma morgon, vid 15 och vid 20 samt på natten. Känns som ingenting!

//Julia
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 602
Senast: G-uldlock
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 182
Senast: Madalitso
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
621
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp