ätit sork - avmaska??

Kilauea

Trådstartare
Min lilla söta lagotto åt en sork (så nu kallas hon pestig, odräglig, sorkfia mm. :angel: ) i lördags :eek: .......Nu funderar jag på det här med avmaskning. Sorkar och andra gnagare brukar väl bära på bandmask, eller hur?
Bör jag avmaska i förebyggande syfte eller vänta och se om hon får mask?
(Tilläggas bör att hon vart dålig i tisdags, tycker det var lite långt efter dock och sen har jag inte kommit iväg till apoteket :crazy: ).
 
Sv: ätit sork - avmaska??

11 visningar men ingen som har nån idé....Hur har ni gjort, det finns väl nån mer hund här som ätit sork (finns flera stycken här i Uppsala ;) )
 
Sv: ätit sork - avmaska??

Nä, aldrig maska i onödan. Det skapar bara resistens...maska när behovet finns....mask i avföring eller att hunden blir matt/glanslös/tappar vikt. Eller ta det vid din årliga maskning, dvs om du gör en sån. Någon råtta/sork hit och dit har jag aldrig lagt någon större vikt vid.
 
Sv: ätit sork - avmaska??

Mina hundar har aldrig ätit sork, men jag skulle nog inte göra något särskilt, så länge de inte blir problem. Jag maskar aldrig av mina hundar om det inte visar att de har mask, vilket aldrig har hänt faktiskt.

Så ja håller med ovanstående. :D
 
Sv: ätit sork - avmaska??

Nä, nån årlig avmaskning har jag inte tänkt mig, däremot är hon ju avmaskad som valp....ja, som 11 veckors valp - allt efter uppfödarens rekommendationer.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
297
Senast: Jeps
·
Hästvård Tänkte höra mig för lite om erfarenheter här. Ska prata med veterinär imorn igen eftersom det inte är akut men det finns alltid folk på...
Svar
0
· Visningar
1 124
Senast: maria_b
·
Hästvård Hej! Känner till en häst med följande problem: Hästen är rätt så tunn över hela kroppen, dvs revbenen syns och dåligt med muskler...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: Cut3Leo
·
R
Övr. Barn Gör här ett försök för att se om någon här på föräldrar kännerigen den typ av barn och problem jag kommer att beskriva. För jag behöver...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 796
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp