Bukefalos 28 år!

Airowear Outlyne

Lillagoajag

Trådstartare
Någon som har testat/har en sådan säkerhetsväst?

Vad tycker ni om den? Är den så bekväm och smidig som de säger? Hur är hållbarheten? Var den värd pengarna?

Tack!/ Lillagoajag
 
Sv: Airowear Outlyne

Jag har en Airowear Zippa som är en föregångare till Outlyne. Den är väldigt skön och följsam. Skulle jag köpt ny väst hade jag definitivt köpt en Airowear. :)
 
Sv: Airowear Outlyne

Jag har Outlyne och brukade aldrig nånsin stå ut med att ha väst så att säga, men den kan jag tolerera vid behov utan att det stör för mycket.
Den är extremt mjuk och formbar, trots at den skyddar superbra!
Jag är väldigt impad med hur formbar den är och hur bra man kan ställa in den för tex. bröst och midja etc. så man tex, fortfarande kan andas (vilket ju är trevligt haha) ;)

Jag rekommenderar den absolut om man vill ha en som skyddar riktigt bra men ändå är ok att ha på sig.
 
Sv: Airowear Outlyne

Jag har en Airowear Zippa, köpte den för två år sedan och har använt den precis två gånger....
Jag kan inte få den att sitta bekvämt, den är absolut ingenting för kvinnor med bröst i alla fall. Materialet är tjockt, det känns som om sidorna är i vägen för armarna, och ryggen slår i sadeln. Dessutom är den JÄTTEVARM.
Jag funderar just nu på att inhandla en väst med paneler, de är populära på klubben där jag rider. De kanske inte är lika säkra, men om de är bekvämare att rida i så kanske man använder västen i alla fall, och det är ju säkrare än att ha en jättesäker väst i förrådet...
 
Sv: Airowear Outlyne

Haft min väst i snart 2 år nu och trivs väldigt bra i den. Formar sig efter kroppen, speciellt i svanken tycker jag. Bra med ett extra flärp med kardborre över dragkedjan. Det finns inte på Zippan och kompisen har gjort sönder sin dragkedja 2 ggr pga det.
Jag har liten byst så därför kan jag inte säga hur den passar om man har lite större bh-storlek.
Den finns ju i ganska många storlekar som short, medium, long, slim osv. Känns som om det vore enkelt att hitta en storlek som passar en.
 
Sv: Airowear Outlyne

Jag har en Airowear Zippa, köpte den för två år sedan och har använt den precis två gånger....
Jag kan inte få den att sitta bekvämt, den är absolut ingenting för kvinnor med bröst i alla fall. Materialet är tjockt, det känns som om sidorna är i vägen för armarna, och ryggen slår i sadeln. Dessutom är den JÄTTEVARM.
Jag funderar just nu på att inhandla en väst med paneler, de är populära på klubben där jag rider. De kanske inte är lika säkra, men om de är bekvämare att rida i så kanske man använder västen i alla fall, och det är ju säkrare än att ha en jättesäker väst i förrådet...

Då har du med all säkerhet FEL storlek på din säkerhetsväst.
1. Den är för lång eftersom du slår i sadeln med den.
2. Den är fel runt midjan eftersom den blir för klumpig under armarna.
3. Antingen har du F/G kupor och mini midja eller så är den helt feljusterad, men det är svårt att justera en väst rätt om det är för många mått som är fel i övrigt..

Jag har en Airowear Outlyne och jag bara älskar den :love:
MEN det tog ett tag att få fram rätt storlek det var MYCKET prövande, mätande och beställde hem flera olika storlekar för att prova mig fram och tillslut så hittade jag rätt storlek överallt.
Men jag har inte helt lätt kroppsform heller, jag har smal midja och C/D kupa på mina boobisar så dem är inte direkt små. Men min ÅF fick fram en väst i rätt rygglängd, rätt midjevidd som kunde justeras så tuttarna får plats utan att totalt klämmas sönder. Den är inte heller varmare än någon annan säkerhetsväst heller.

Sen är det ju vanesak att använda en säkerhetsväst också, tror det tar betydligt längre tid än 2 ggr att lära sig att rida med den och tycka den är bekväm.

Jag har iaf inte hittat ngn väst som är säkrare/mer bekväm än vad min Outlyne är..
 
Senast ändrad:
Sv: Airowear Outlyne

Rekommenderar också en Outlyne. Fick tips härifrån när jag provat x antal andra märken och modeller där alla satt helknas. Mätte mig och gick in i deras tabell, hittade en storlek, gick och provade, satt perfekt och gick sen hem och beställde från England = mycket billigare.

Är supernöjd, mjuk och skön, inte i vägen, bra justeringsmöjligheter så det går att andas osv. Det enda är att om jag rider med t-shirt kan det ibland skava lite där ärmen tar slut, sitter ju kardborre där under armhålan på sidan. Men är eg bara när jag skrittar.
 
Sv: Airowear Outlyne

Klämde på den när vi var i butiken senast. Blev mäkta imponerad över flexibiliteten redan på galge och jag gissar att det inte blir sämre när den värms upp av kroppen. ;) Det blir garanterat en sådan för mig när jag ska köpa ny väst här fram i vår. Min Tipperary håller på att falla sönder efter 3 års idogt användande och behöver en ersättare. Är jättenöjd med den, men eftersom jag rider unghästar numera känner jag att jag verkligen vill ha något beta-godkänt.

//Alice
 
Sv: Airowear Outlyne

Är jättenöjd med min Outlyne :love: Den formar sig fantastiskt bra och är den första västen som inte blivit för lång i ryggen för mig (valde en med kort rygg). Har dessutom fallit av ngr ggr i vår och den har skyddat bra.

Enda nackdelen är att den kan bli lite varm som jag upplever det. Beställde min från England till en bra mycket lägre prislapp :) och har nu beställt axelskydd till samma som är på väg (även de mycket billigare från England).
 
Sv: Airowear Outlyne

Har precis idag inhandlat en sådan väst då det kommer behövas när jag kommer pressa min 4 åring lite mera nu. Dewn är väldigt mjuk, har inte hunnit rida i den...Har inte andvänt väst på 12 år så den kommer säkert kännas klumpig i början men jag har stora förhoppningar på den.
 
Sv: Airowear Outlyne

Jag har haft en zippa plus (föregångaren till outlyne med axelskydd) i snart 8 år tror jag.

Jag har aldrig provat en skönare väst än min. Inte ens den där moderna med plattor som har varit så poppis kommer i närheten.

Fördelen med min är att det är så otroligt mjuk och följsam, och ett STORT plus för att man kan andas! det är resår som håller ihop fram och baksidan så den är elastisk och man kan spänna åt den ordentligt och ändå kan man andas!
 
Sv: Airowear Outlyne

Jag har en Airowear Zippa, köpte den för två år sedan och har använt den precis två gånger....
Jag kan inte få den att sitta bekvämt, den är absolut ingenting för kvinnor med bröst i alla fall....

KL

Nu vet jag inte hur stor byst du har, men jag har rejäl byst men är smal runt bröstkorgen, nu snackar vi inte F kupa utan MER därtill. Min zippa sitter kanon trots brösten, även fast jag måste rätta till dem lite efter att jag knäppt västen :p
 
Sv: Airowear Outlyne

Kl
Har en Airowear Outlyne som jag köpte för ca. 3 år sedan...Och det var ungefär i den vevan jag slutade använda säkerhetsväst :angel:
Den sitter som ett kylskåp på mig! Formen är bara katastrof rent ut sagt för att;
- Jag rider ju mycket dressyr, men den är så lång i ryggen att jag överhuvudtaget inte kan sitta i en dressyrsadel med den, i en hoppsadel kan jag sitta, men nederkanten slår i bakvalvet, och västen åker upp i nacken
- Jag skulle kunna få in en tennisboll mellan västen och kroppen i midjan, men bysten blir så intryckt mot bröstkorgen att jag nästan får svårt att andas
- Jag får skavsår kring revben och armhålor då den glappar i "omkretsen"
- Materialet är hårt som jag vet inte vad, helt oformligt/oflexibelt

Så nej, jag rekommenderar absolut inte den!
Kan tillägga att den är "professionellt utprovad" i butik, så det är rätt storlek, och jag ser exakt likadan ut i kroppen då som nu.
Dock så kan jag nämna att trotts mina 162 cm så är min överkropp lika lång som en 175 cm person, jag har en ganska smal midja (66 cm) men D-kupa i BH (min kropp är typ "timglasformad")...Så det kan vara min kroppsform som är lite "udda" också...
 
Sv: Airowear Outlyne

Kl
Har en Airowear Outlyne som jag köpte för ca. 3 år sedan...Och det var ungefär i den vevan jag slutade använda säkerhetsväst :angel:
Den sitter som ett kylskåp på mig! Formen är bara katastrof rent ut sagt för att;
- Jag rider ju mycket dressyr, men den är så lång i ryggen att jag överhuvudtaget inte kan sitta i en dressyrsadel med den, i en hoppsadel kan jag sitta, men nederkanten slår i bakvalvet, och västen åker upp i nacken
- Jag skulle kunna få in en tennisboll mellan västen och kroppen i midjan, men bysten blir så intryckt mot bröstkorgen att jag nästan får svårt att andas
- Jag får skavsår kring revben och armhålor då den glappar i "omkretsen"
- Materialet är hårt som jag vet inte vad, helt oformligt/oflexibelt

Så nej, jag rekommenderar absolut inte den!
Kan tillägga att den är "professionellt utprovad" i butik, så det är rätt storlek, och jag ser exakt likadan ut i kroppen då som nu.
Dock så kan jag nämna att trotts mina 162 cm så är min överkropp lika lång som en 175 cm person, jag har en ganska smal midja (66 cm) men D-kupa i BH (min kropp är typ "timglasformad")...Så det kan vara min kroppsform som är lite "udda" också...

Nej du har INTE rätt storlek på västen!!
Du har fått den utprovad av en klåpare.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 433
Senast: Buongusto
·
Utrustning Tja vad tycker ni, passform, smidighet, hållbarhet? Tänker då på CRW Ares som ju till utseendet påminner en del om Racesafe.
Svar
2
· Visningar
509
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp