Bukefalos 28 år!

Aktiveringstips inomhus

Jenka

Trådstartare
Jag behöver tips på aktivering som jag kan fixa inomhus för hunden med minimal ansträngning från min sida.
Jag är sjuk sen ett par dagar och för tillfället är det jobbigt att stå upp några längre stunder. Sigge börjar verka lagom uttråkad, slängde ut lite godis på golvet men det ger ju inte så mycket... Tips?
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Frishejpa in valfritt beteende. Enda du behöver göra är att klicka och ge godis. Kan göras liggande i sängen;)
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Det kräver ju ansträngning :p Speciellt med tanke på att jag har en hund med uselt "klickerhuvud"- klickerträning är effektivt men jag måste själv visa vad han ska göra först.
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Jag brukar lägga ut/gömma grejer som hon ska leta upp och lämna till mig. Till exempel 5-6 av henne spårapporter. Jag sätter henne på ex. toaletten och visar vad jag ska göra, lägger ut apporterna, går tillbaka och peppar henne och säger åt henne att leta upp dem.
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Haha, lösning på problemet: Med en del övertalning så tränar nu sambon hund i vardagsrummet. Allt verkar gå väldigt bra (oftast jag som tränar) fram tills de försökte apportera leksak. Sigge hämtar leksak och springer in till mig i sovrummet :p
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

:) Då kan ni ju utveckla med att skicka hunden mellan er med olika grejer. Kan vara praktiskt.
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Gah, jag har tydligen virus i hjärnan också. Har ju tom en sån godisboll.
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Min hund var en liten tjockis som liten för han och hans två syskon hade en sån godisboll. Syskonen tyckte bollen var roligast, medans min hund gick och åt upp alla godisar som trillade ur :p Så det tog ett tag sen när vi gav han en flaska hemma att få honom att förstå att han var tvungen att rulla den heeeelt själv :D
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

toarulle eller hushållsrulle, godis och silvertjep med en öppning.
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Haha :rofl: Så sött.

Toarullar strimlar min hund- igår sopade vi upp både papper och kartong :p

Jag hade en väldigt lycklig och samarbetsvillig hund igår när jag orkade mig ut på en ordentlig promenad med lite lydnadsträning.
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Du kan sprida ut godis på en matta och lägga under ena matt kanten men ändå så att det är till räckligt långt ut så att det blir som en liten öppning sen ska hunden få leta upp det.
Man kan lära den olika trix.
Det finns olika hjärngympa spel till hundar man kan köpa. De är väldigt effektiva då vi har 2st hemma till en hund som behöver väldigt mycket huvudträning.
Det finns bollar man kan köpa med hål på ena sidan som man lägger godis i så ska den rulla på den tills den får ut godiset.
Man kan slå in godis i packet som den ska öppna eller lägga godis under en skål så ska hunden försöka vänta på den. Men tänk då på att det ska helst vara en plast skål och då ingen som du är rädd om för ifall den biter på den.
Man kan ha en godis burk som den ska försöka öppna eller lådor.
 
Sv: Aktiveringstips inomhus

Du kan även lägga hunden på en platsliggning t.ex när du tittar på tv eller sitter vid datorn. Den ska ligga en bit ifrån dej och får inte göra ngt annat än att ligga där den får inte ens flytta på sej.
 

Liknande trådar

Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 070
Senast: mysboll
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 258
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 705
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 773
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp