Aktiviteter för innekatter?

C

Camarotheking

Jag har alltid sett det som självklart att katter ska få vara utomhus!Tycker inte att det är djurplågeri med innekatter men inget jag gillar.

Nu är det såhär att jag fått tagit över en invand innekatt.Bor i ett område där jag egentligen inte vill ha katt och sen vet jag inte om det är scysst att skicka ut en katt som aldrig varit ute?

Men det är inte den egentliga frågan utan den är om ni har tips på sysselsättning för en innekatt!? Vad bör en innekatt ha tillgång till?Osv osv!Alla tankar och ideèr är välkomna!
 
Aktiviteter för innekatter: Äta och Sova.

De bör ha kattlåda, kattgräs och klösbräda iallafall.
 
Klättermöbler och hyllor på olika höjder, tillåtelse att ligga på alla fönsterbrädor och spana, innätad balkong att jaga flugor på. En rolig matte eller husse som aktiverar och leker med den genom att kasta pälsmöss, busa med fjädervippor, klipper hål i lådor där man lägger in leksaker eller godis osv.

De ska INTE bara äta och sova, då blir de för feta.

mandalaki
 
:idea: Tack!Ska genast börja leta lämpliga saker!

Hon älskar att leka.När jag kastar bollar så tar hon dom i munnen och kommer tillbaka till mig med dem:)
 
Ska och ska. Är de ensamma är det i princip vad de gör.

Har man däremot fler, så kan man lika gärna plocka undan alla mattor. För de kommer ändå att ligga i små korvar efter väggarna.
 
Köp en mus! eller ja, inte en levande. har heller aldrig riktigt tyckt om innekatter, men min förra katt (som blev påkörd i höstas *snyft*) var en invand innekatt som så småningom lärde sej att vara ute (men tydligen inte att bilar är farliga)...

Jag köpte iaf en lite pälsmus (leksak) som piper när man rör på den! DEN var poppis kan jag lova. men annars så är pingisbollar ganska populärt (om man har ett golv som är så hårt så den kan studsa), garnnystan, små tygbitar, och annat som helst ska låta och kunna rulla/studsa.

JÄTTE KUL är det :D
 
Nej, inte garnnystan. Katten tuggar i sig garnet, det kan ställa till det utav helvete i magen och leda till operation.

mandalaki
 
:o Måste väl erkänna att jag har foooooooooooooobi för möss, levande, döda,leksaker...så tyvärr tyvärr,min stackars katt får klara sig utan leksaksmus...
 
Jag ger inte min katt leksaker av päls öht. I många fall går det inte att spåra pälsen, och billig päls framställs i asien under fullkomligt vidriga former :cry: :mad:!

Fjädervippor brukar alla katter älska, plingande och prasslande bollar är en hit här hemma. Småsten är populärt också, de glider som små hockeypuckar över golvet :D Tops och ikeapennor är ständigt försvunna (pennorna bär han omkring i munnen, de är tydligen perfekta för det)

Papperskasse (med uppklippta handtag)tycker en del katter är jättekul att krypa in i, eller hoppa på.
 
tycker mandelaki skrev bra tips.
Mina katter har några regler: De får inte vara på soffbordet (men på andra bordet får de vara på, där är vi aldrig själva), de får inte bita eller jävlas med blommorna. Jag har gett dem en kruka med vanligt gräs som de får beta av hur mkt de vill istället!
 
"jävlas med blommor" :rofl:
Vilket bra uttryck!

Jag hade inga blommor när mina katter var små och nu verkar det vara helt omöjligt att få dem att inse att det inte är förrättsalladen som står i krukan eller vasen.

Således har jag inga blommor alls.
 
:D Har du provat att ge dem en egen kruka med gräs på golvet, som du hänvisar dem till om de käkar på blommorna?
 
Om man lämnar dem ensamma med en blomma i sådär 10-15 sek, så finns det inte mycket kvar av blomman...

Och, jodå gräs äter de gärna, men det hindrar inte från att dessutom äta på andra blommor.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 304
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 279
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 130
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 391
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp