Akut stiltips: Strumpbyxor i sandaletter?

Araminta

Trådstartare
Jag ska iväg på sittning med tema midsommar om en timma. Har ett par snygga sandaletter med ljusbrunt läder och kilklack. Tillsammans med trevlig klänning blir det väldigt somrigt och trevligt.

Problemet är att det är för kallt för att gå barbent och jag har bara svarta strumpbyxor. Är det helt katastrofalt jättefult att ha svarta strumpbyxor i ljusa sandaletter? Strumpor i sandaler vet jag är en dödssynd men strumpbyxor tycker jag mig ändå ha sett på folk.
 
Beror på om strumpbyxorna är helt opaka eller inte, för mig, opak - ja det funkar tycker jag, men lite eller mycket genomskinlig - nej inte min grej om skon har öppen tå.

Men det är ju upp till var och en.
 
Är det meningen att alla ska vara supersnygga då om det är tema midsommar en kall aprilkväll? Våra sittningar brukar inte vara superseriösa, speciellt inte om det är med något skojigt tema. Ta strumpbyxorna för tusan.
 
Tyvärr är det stor tantvarning på det. (tant= icke åldersbestämd kvinna som verkar vara äldre än det behövs)
 
Glöm inte uppdatera oss sen på hur det blev!

Håller med hen som sa att man inte behöver ta det så himla seriöst.

Och det är ju faktiskt bättre att ha strumpbyxor än att frysa arslet av sig.
 
Tack för input allihop! Det var ungefär de svar jag förväntade mig :p Jag bestämde mig i slutändan för att om jag ska vara tveksamt klädd så får jag göra det ordentligt. Det blev gummistövlar på fötterna och ett paraply i handen. Snyggt var det inte men troligen mer temaenligt än de som kom i fina sommarklänningar och blomkransar :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp