Bukefalos 28 år!

"Akvariegrenar"

Riley

Trådstartare
Har gått och sneglat lite på såna där större, klättervänliga trädgrenar som folk har i akvarier och terrarium. Kan man ha sådana till gnagare eller har de behandlats med något som inte är nyttigt för smådjur?
 
Sv: "Akvariegrenar"

jag har också tänkt på det.
men dom måste ju nästan vara behandlade med något..? annars skulle dom väl ruttna av att ligga i vatten hela tiden...
 
Sv: "Akvariegrenar"

Det är mangroverötter och är naturligt välldigt tåliga till att vara under vatten.

Dvs ej behandlade.

( Man kan fö nästan inte ha nåt som är kemiskt behandlat i ett akvarium eftersom fiskarna är väldigt känsliga för gifter).

/KT
 
Sv: "Akvariegrenar"

Nej de smakar förmodligen bara torrt och salt. Till gnagare fixar man fina bitar av tex äppleträd :).

Man kan säkert få kvistar även av litet grövre kaliber om man frågar runt hos fruktodlare och villaägare som har stora fruktträd på tomten under vårvintern när det är dags att beskära träden!

/KT
 
Sv: "Akvariegrenar"

jajo, det vet jag :D brukar själv lite halvt mörda våra äppelträd vi har på tomten :angel:

tänkte bara om de var giftiga eller så, om man hade grenarna som inredning ;)
 
Sv: "Akvariegrenar"

Ah, okej. Jag har nämligen lite fobi för att plocka in grova grenar direkt utifrån pga. insekter och annat mög, men då vet jag hur det ligger till med de här. :idea:
 
Sv: "Akvariegrenar"

Jag hade en gammal rot en gång. Ingen råtta dog, men ingen råtta ville ens veta av den heller... :p
 
Sv: "Akvariegrenar"

ja jo, det förstår jag ju ^^
jag tänkte mer som inredning, och dom brukar ju även tugga på sånt man inte vill att dom ska tugga på ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 238
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: Smoothi
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
944
Senast: Tonto
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 164
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp