Bukefalos 28 år!

Sv: Akvarium

Okej! Är den här i stan kan du ta den redan imorgon, men jag är som sagt lite osäker på om den är här eller i mitt andra förråd, i knivsta..... Ska fråga sambon om han kan hitta den i källaren, han är där nu!
 
Sv: Akvarium

Hittade en här hemma, den är inte helt urfärgad så vattnet blir lite gult, men rejält bad brukar lösa det. Den är ca 27 cm lång, 25 cm bred och passar nog bäst som grotta eller ståendes mot något, den ser lite ut som en bergvägg eller nåt däråt..

Har en i Knivsta med, sambon trodde det iallafall, så han ska mäta inatt när han klommer hem. Det återkommer jag om!
 
Sv: Akvarium

Nu vet jag hur de ser ut, den ena är ca 12 cm lång den andra är ca 14 cm.

Han ska ta hem dem på fredag så vi kan ju höras när du kommer hem, så kan du fundera på om det är nåt att ha!


Ha det bra i tyskland.
 
Sv: Akvarium

Svårt och fota men här är det iaf.

lite fisk i har en lista på fisk som ska inhandlas när man fått bra vatten och roten jag lagt i sjunkit o lagt sig som den ska.

DSC02307.jpg
 
Sv: Akvarium

Nu har roten lagt sig.

och nya fiskar är i karet nu.

4 scalare
20 kardinaltetror
4 gibbicepsmalar
1 L081 Golden nugget
6 metallpansarmalar
3 blå fjärilsciklider

nåt mer tips om sydamerikanska fiskar till mitt kar?
 
Sv: Akvarium

Bilbukar kan vara ganska kul att ha om man har täckglas... :angel: Bra ytfisk och snälla stimfiskar. Täkte just föreslå dig att köra sydamerikanskt tema istället för att blanda en massa sorter hej vilt. :idea:
 
Sv: Akvarium

Bilbukar kan vara ganska kul att ha om man har täckglas... :angel: Bra ytfisk och snälla stimfiskar. Täkte just föreslå dig att köra sydamerikanskt tema istället för att blanda en massa sorter hej vilt. :idea:

Nej usch sånt ogillar ja alltid kör alltid teman.

Gäller också ormarna jag har bara skallerorm inget annat.
 
Sv: Akvarium

Jag tror inte att de har några sådana. De är inte tillräckligt vanliga.
Thbiotoecus.gif


Annars har du ju bågfenscikliden som är robust med bra storlek på honan (jämfört med tex apistogramma), och relativt lättlekt.
Nannacara anomala:
nannacara_anomala_m.jpg
 
Sv: Akvarium

Att bara hålla sydamerika är ett steg i rätt riktning, men sydamerika är en enorm kontinent, med stillastående vatten, häftigt strömmande vatten, kalllt vatten, varmt vatten, syrefattigt, syrerikt, klarvatten, vitvatten, svartvatten osv...
Vill man ge sig ut på djupt vatten (haha) så kan man köra tex en speciell del av en viss flod...
 
Sv: Akvarium

Att bara hålla sydamerika är ett steg i rätt riktning, men sydamerika är en enorm kontinent, med stillastående vatten, häftigt strömmande vatten, kalllt vatten, varmt vatten, syrefattigt, syrerikt, klarvatten, vitvatten, svartvatten osv...
Vill man ge sig ut på djupt vatten (haha) så kan man köra tex en speciell del av en viss flod...

Har tänkt och handla mer nu bara dessa har slagit sig till ro.

Då blir det rödmunstetror gillar dom för de rör sig snyggt i stim.

Sen Kakaduaciklider och gulaciklider hade jag tänkt.
 
Sv: Akvarium

Vad menar du för ciklid när du säger gula ciklider? Apistogramma borelli?

Ne dom har gjort fel på affären jag varit på ber om ursäkt.

De har gula fjärilsciklider där som jag var sugen på men dom hade skrivit dom som Apistogramma macmasteri

men det är ramirezii dom har fast gula. o jag har ju redan dom fast blå.
 
Sv: Akvarium

Ja precis. Här finns bla bild på Macmasteri som min pojkvän tog idag:
http://web2.ciklidbladet.se/forum/showpost.php?p=684927&postcount=460

Vill du ha den framodlade färgen på ramirezi? Vad har din affär för utbud? Det finns så många otroligt vackra fiskar, det gäller bara att affären har vett att ta hem dem.

Jag köper allt via min bror på akvarieteknik.
men djur affären här där jag bor ca 200m från mig har ett fint utbud tycker ja.snygga akvarium med en ganska brett sortiment.

Kakaduaciklider ska jag köpa där tänkte ja.
Det är djurmagazinet.

Jag vet inte hur den viltfärgade ser ut helst vill man ha dom. mina är inte så färggranna lite blått på huvudet lite på kroppen och fenor men inte som på vissa bilder.
 
Sv: Akvarium

http://www.aquapassion.com/albumphoto/img/fw/03.jpg

Ungefär sådär ser en välacklimatiserad, utfärgad viltfångad fjärilsciklid ut. VF är ofta lite mindre och inte så belgian blue aktig som de tjeckodlade.
Dina är väl ganska nya, så det är helt naturligt att de ännu inte färgat ut. Jag skulle inte blanda in någon onaturlig färg om jag var du. Naturen är så vacker i sig själv.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 082
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 146
Senast: Lilahnee
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 380
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp