Ålder äldre stubben

DarkInNight

Trådstartare
Köpte en äldre stubben för tillfällig användning vid in/tillridning

Tyvärr stod det fel bomvidd i annonsen och därmed var sadeln för smal.

Tänkte försöka sälja den vidare och tänkte att det kanske är lättare att sälja om man vet ålder på den.

Det står ett sexsiffrigt nummer instansat, 963480. Kan något vara årtal eller är det helt enkelt för enkelt? :-P
 
Sv: Ålder äldre stubben

På en stubben som köptes ny från affär 2012 står det 08 på de två första siffrorna. Kan det betyda att den tillverkades 2008 ?

Isf, kan det betyda att den äldre sadeln tillverkades 1996?
 
Sv: Ålder äldre stubben

Jag har en Stübben som köptes in ny 2009 och på den står det 0663631. Har faktiskt ingen aning om det innebär att den tillverkades 2006 men det kan ju vara så.

Vilken bomvidd skulle du ha?
 
Sv: Ålder äldre stubben

Jag hoppas det är så, då är inte sadeln lastgammal iallafall :)

Hade tänkt prova med 31 el 32 i bom. Den jag köpte skulle vara 31 men visade sig vara 30. Lite väl smalt för hästen.

Tur det inte handlade om några stora summor :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917
Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 025
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 954
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp