Bukefalos 28 år!

Ålder för att tävla stor häst?

J

Janiche

Hej!
Tänkte fråga om det finns någon min. ålder för att få tävla stor häst?Logiskt sett så borde det inte spela någon roll men någon som vet? Har en dotter på 10 år som rider både ponny och stor häst och ska snart få börja tävla. Måste hon tävla ponny?:confused:
 
Sv: Ålder för att tävla stor häst?

Nej det finns det inte! Det finns bara max ålder för å tävla ponny. Men är inte en 10-åring lite liten för att rida storhäst ändå?
 
Sv: Ålder för att tävla stor häst?

Jag tror inte de finns nån min. ålder för att rida storhäst. Bara det ser proportionerligt ut.. Själv började jag tävla min systers storhäst när jag var 14 år, jag var ganska liten och hästen var över 170 men det gick hur bra som helst.
 
Sv: Ålder för att tävla stor häst?

Jag tror inte de finns nån min. ålder för att rida storhäst. Bara det ser proportionerligt ut.. Själv började jag tävla min systers storhäst när jag var 14 år, jag var ganska liten och hästen var över 170 men det gick hur bra som helst.

Behöver inte ens se porportionerligt ut. Storhäst får du rida när du vill oavsett ålder eller längt. Bara att köra på:p
 
Sv: Ålder för att tävla stor häst?

Det tro jag inte, grannen hemma fyller 16 i höst och han började tävla sin storhäst i somras dvs när han var 14 och då red han även nationellt :)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 685
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 313
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp