Bukefalos 28 år!

rock_89

Trådstartare
Jag letar efter cd-skivor med alfabetssånger och alfabetsmemory, även alfabet att ha på väggen. Ett klassiskt "skolalfabet" typ. Majas alfabetssånger har jag, tänkte mig mer sånger med hela alfabetet. Minns nån från när jag vad liten som gick "A B C D E F G, H I J K L M N O P, rätta takten ska de va för då går de riktigt bra" Eller nått. :) Kan ni hjälpa mig?
 
Sv: Alfabet

Sången du nämner minns jag som:

Nu ska vi sjunga vårt alfabet
sjunga det går utan svårighet
Rätta takten ska vi ha
då går det riktigt bra

A B C D E F G
H I J K L M N O P
Q R S T U V X
Y Z Å Ä Ö
 
Sv: Alfabet

Skivor kan jag inte hjälpa till med, men alfabetssången? Vet inte var den kommer ifrån men...

"A B C D E F G, alfabetet börjar med
H I J K L M N, är de sex som kommer sen
O P Q R V som i vatten
X R Q S K som i katten
R S T U Q Ä Ö, nu har vi gått från A till Ö"

Tror att den går som Blinka lilla stjärna i melodin.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Städning och tvätt gick som en dans. Men jag satt mest som en blöt pöl under gårdagen. En pratsugen värmlänning ringde mig igår kväll...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: IngelaH
·
Relationer Hej Bullen Jag har ett problem. Jag har svårt för att glömma bort folk som jag tappat eller brutit kontakten med. T.ex. brevvänner jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 428
Senast: Rosett
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
84 617
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
77 462
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp