Bukefalos 28 år!

SantaLussia73

Trådstartare
Vet inte om tråden finns sedan tidigare, men jag hittade inget så här kommer en All breed - tråd!
Det hade varit kul att få veta lite mer om hur det går för all breedsen, om det finns några sådana här :angel:
Vad har ni för raser? Vilken gren/vilka grenar tävlar ni i? Hur går det?
Sen är ju bilder alltid kul! :bump:
 
Vilken kul idé. Har själv en fjording och en morgan. Fjordisen är pensionär sen länge men morganen är igång. Satsar främst på re och wr men har haft mycket nervproblem inne på banan så hittills har vi startat det mesta och under förra hösten började det lossna äntligen!
10299624_589324971194255_944313212_a.jpg


Vi på DMet i somras
 
Jag hade tänkt att börja synas mer på banorna kommande säsong. Får väl se om mina nerver håller med om det bara ;)

New forest har jag. Grejar mest med trail, ska börja med wr och VH är tanken.
Hittills har det gått mindre bra kan man säga :D vi slutade förra säsongen bra, så hoppas väl att det går åt rätt håll!
20140531-13_zps90f68478.jpg

Jag gör alltid så fina miner på bild :D
 
Kallblodstravare.
Trail, WR, WH och Re. I WR är vi lite begränsade av att bytena inte är så bra ännu - ibland fungerar de och ibland inte; klarar oss inte igenom B-mönstren än.
Har vunnit enstaka WH och Reining på B-nivå. Får inte till tekniken för att få in foton, internet dåligt fungerande vid den dator där jag är nu.
Silver i DM i trail -12, första tävlingssäsongen.
 
Kigermustang född 2012, sto.
Under 2014 har vi testat 3 starter i Trail at hand E-nivå med 2 vinster och en 0a. Cool, läraktig och arbetsvillig häst som gillar att åka på "äventyr" och tagit de få resor vi gjort väldigt bra.
Siktar på några starter i Trail at hand samt Showmanship under 2015. Inridning till hösten.

dsc_0457.jpg

dsc_0659.jpg
 
Efter en massa problem med sjukdomar och skador på hästar (appaloosa, quarter) under ett antal år har jag börjat om med en connemara och en new forest. Har bara provat på trail en gång med connemaran än så länge, men det ska bli kul att komma igång och träna lite mer framöver och kanske ställa upp i någon liten tävling också.
 
Har precis fått möjlighet att börja träna för Team sorting, cutting, working cowhorse där Team Sorting ligger mig närmast. Har en paintkorsning (modern okänd) och en Welsh Cob. Övriga ridgrenar tilltalar mig inte särskilt, har tävlat på min förra häst i de flesta andra grenar men inget som riktigt lockar mig.
 
Jag är ganska ny i western och har inte tävlat ännu. Har en trarab, (korsning arab-varmblodstravare) som jag tidigare tävlat mycket i distans. Se jag fick barn finns int tiden till all tränng sm dstanse käver och då tog jag tag i westernridningen som jag nosade på senast 1998. Trail är väl det som jag är mest nyfiken på just nu, kanske någon pleasure också.
 
Vad roligt att se vad ni skrivit! Själv har jag ett svenskt halvblod som jag rider pleasure och trail med, en lippizzanerkorsning som också går trail, och börjat lite smått reining. Sen har jag lilla isisen också, som inte riktigt är på tävlingsnivå utbildningsmässigt än, men det ska bli spännande att se vad det blir av honom! :bump:
Har tyvärr inga bilder att lägga upp just nu, då jag inte riktigt har någon kameraman med mig när jag tränar, får se om jag kan luska fram något på datorn :D
 
Rider mitt arabsto på WRAS Dnivå kommer förhoppnignsvis nosa lite på Cnivå i vissa grenar i slutet på 2015 :o

Sugen på att åka på rasshowerna och prova AllBreed där men inte fått det klart på vilken nivå det ligger på som standard?
Är ju mkt flashigare standard där iaf :nailbiting:
 
@busigdemon det brukar finnas allbreed w&t klasser på dom flesta showerna, men det beror ju lite på vilka grenar du tänkt dig. Reining fungerar ju tyvärr mer som en uppvärmningsklass för quarterryttarna, och ofta brukar det vara jag och nån till allbreedryttare i dom, tyvärr! Desto fler brukar det dock vara i dom andra :)
 
ok, dock är W&T lite väl lågt. Motsvarar de vanliga AllBreed klasserna C eller B på WRASnivå?

Det var ju trist att det fungerar som uppvärmningsklass, lite dålig stil. Men svårt att reglera antar jag.
 
Hmm jag är inte riktigt säker men jag skulle tippa på att det ligger nånstans mellan c och b

Ja det enklaste vore väl att lägga dom klasserna efter alla "riktiga". Då försvinner ju uppvärmningsmöjligheten och förhoppningsvis får klasserna lite bättre status och lockar fler allbreedryttare :)
 
Hmm jag är inte riktigt säker men jag skulle tippa på att det ligger nånstans mellan c och b

Ja det enklaste vore väl att lägga dom klasserna efter alla "riktiga". Då försvinner ju uppvärmningsmöjligheten och förhoppningsvis får klasserna lite bättre status och lockar fler allbreedryttare :)
Det har varit så här också, men ofta har det varit så få startande att det just är att man kan använda den som uppvärmning som gör att folk ställer upp. :down:
 
Kul att läsa om alla andra som vågat oss utanför boxen vid valet av westernhäst!

Eller som undertecknad som tänker utanför boxen vid valet av gren till sin häst. Har en distans/showstammad arab som hunnit bli 22 år, och i år ska vi ut på tävlingsbanorna!
Vi kommer att satsa på pleasure och WH, men med peppning från @kryddelydd oxå sikta på en reiningklass då det är reining jag brinner för.

Det blir inga höga klasser, och allt blir självklart efter dagsform med tanke på åldern. Men hästen själv har inga planer på att bli gammal, så länge det håller i sig så fortsätter vi att träna! ;)
bild16_zps5b35525b.jpg


En äldre bild på oss.
 
Kul att läsa om alla andra som vågat oss utanför boxen vid valet av westernhäst!

Jag skulle ju ha en quarter efter att jag fick ta bort min gamla kallblodstravare. Efter årskiftet 2013/2014 skulle jag börja leta efter en valack 3-5 år gammal. I Juni 2013 trängde sig ett litet ettårigt mustangsto emellan och bosatte sig i mitt hjärta. :D
 
@SantaLussia73 vars är här? Tror ändå det skulle locka fler startande om man visste att man inte var tvungen att tävla mot hela Sveriges reiningelit i dessa klasser...
Ja, det tror jag absolut är en idé generellt! Menade bara att på mindre klubbar, med färre starter, ser situationen lite annorlunda ut. Ibland blir det knappt någon konkurrens, och det är inge vidare det heller.
 
@SantaLussia73 tror vi tänker på olika saker. Jag menar allbreedklasser som finns på tävlingar ordnade av tex sqha, srha osv. Alltså större tävlingar av större föreningar/organisationer. Inte mindre wrasklubbars tävlingar som jag gissar att du tänker på..?
 
@SantaLussia73 tror vi tänker på olika saker. Jag menar allbreedklasser som finns på tävlingar ordnade av tex sqha, srha osv. Alltså större tävlingar av större föreningar/organisationer. Inte mindre wrasklubbars tävlingar som jag gissar att du tänker på..?
Jo, jag förstår att du menar det, tror inte reiningeliten rider på dessa småklubbar. Inte allt för ottan i alla fall :angel:
Mitt inlägg var mer en avstickare på att "samma" bekymmer ligger även i mindre tävlingar.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
525
Senast: Lady_S
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 442
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 434
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 096
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp