Bukefalos 28 år!

Alla era djur som ni nånsin hafft..

Fibusen

Trådstartare
Rabbla upp dom här:

Första djuret:

Världens största katt,bosse,var med redan när jag föddes!
Vanlig mörk sköldpaddsfärgad,och vit.

Andra djuret:
En brun vädurskanin,stampe,fick han när jag var typ 5-6 år eller nått sånt..dog efter ca 2 år..

Tredje djuret:
En ny kanin,stampi,samtidigt som brorsan fick en,gråöra,skulle vara 2 honor,men efter att tag så hade vi plötsligt vääääldigt många kaniner..:angel:


Fjärde djuret:
Katten morris,jätteliten,och jättesöt!

Femte djuret:
Hunden flisan,vacker golden flicka!

Här fick vi lov att sälja iväg djuren,för min bror hade utvecklat allergi,så vi var utan ett tag,men sen vart det:

Sjätte djuret:
Vart en pålle till mig,nordisen lisa! :love:

Sjunde djuret:
En allergivänlig pudel! :D :rofl:

Åttonde djuret:
Flyttade hemifrån,och var en aldeles egen underbar vovve:love: ,hotshot,blandis labbe/bordercollie,tyvär så dog han endast 11 månader gammal..:cry:

Nionde djuret:
En ny vovve,omplacering,hämtade han 2 dagar innan julafton 2004,då var han 9 månader gammal,alfonz är nu 3,och han är en korsning mellan pitbull och boxer! :love:


Tionde djuret:
Pållen fibus,unghäst som inhandlades förra sommaren,då 11 månader gammal,korsning varmblod baskjir! :love:


Så,man har hunnit med lite djur under sina 20 år! Ni då??:bump:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första djuret:

En jättefin röd bondkatt vid namn Smirre

Andra djuret:
Jag är 70% säker på att djur #2 var en långhårig svartvit bondkatt som hette Busan.

Tredje djuret:
En svart liten kanin vid namn Ludvig, men som sagt osäker på om han eller Busan var först...

Fjärde djuret:
Här räknar jag hela akvarietanken med ca 10 fiskar i. Sötvattensfiskar, allt från pyttesmå till size black molly på dessa.

Femte djuret:
Guldhamsterna Kiara

Sjätte djuret:
Korsningsponnyn Marco, då 2 år gammal :love:

Sjunde djuret:
En ny guldhamster (teddy) som hette Tedde-Li

Åttonde djuret:
Ytterligare en omgång med akvariefiskar.

Nionde djuret:
Virvelmarsvinet Joey

Tionde djuret:
En häst som hette Windy Bee Doc :love: :love:

Elfte djuret
Köpte tillbaka Marco, 5 år gammal (såldes som 4-åring och hamnade mycket fel :( )

Tolfte djuret
Blandrashunden Rambo :love:

Trettonde djuret
Dvärghamstern Snö

Fjortonde djuret
Dvärghamstern Slash

Femtonde djuret
Marsvinet Kaos

Sextonde djuret
Marsvinet Imma

Så, det var nog alla...tror jag :o

Jag fyller 19 i år om det är till intresse för någon ;) :p
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

OJ, det blir en himla radda det!
Kan inte ens rada upp alla djur så jag försöker få ihop en klump.
Möss - massvis
Råttor - massor, första råttan hette Wilmer, följde raskt av Oskar, Agata,Piggelin, Nogger,Ida, Emma, Curry, Koriander, mfl, mfl.
Hamstrar har det blivit också, Emil, en bitsk sak och lilla Tiny.
Kaniner - Wilma, Busan, Troj, Hampus, Josefina, Emelie
Katter - min första hette Sihanouk, följdes av Ringo, Bessie, Avalon, Chap, Dante, Drutten, Turken, Kisse och Esme + alla kattungar jag fött upp.
Hundar - Första egna hette Piglet, sedan Bina, Tess, Tom, Alex, Kira, Bella, Frilla, Nova, Jesper och nu Erika. Men, fler har passerat revy, växte upp med två golden Siska och Cesar, vidare njuffen Bella, sedan mosters hund Panu, mammas Bliss och nu Latte.
Ormar - haft ett gäng boor
Fågelspindlar
Akvariefisk

*puh* har jag glömt nå´t?
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Jag kan nog inte numrera de ordentligt för jag minns inte exakta ordningen jag hade de, men iaf...

En undulat, Putte
En hoppande böna
Två eremitkräftor, Sebastian och Herrbert
Tre gerbiler, Piff, Puff och Oskar
Tre marsvin, Zorro, Lurvas och Gunnar
En kanin, Tufsen
Diverse afrikanska jättelandsnäckor av några olika arter
Vinbergsnäckor
Katter, Morris, Trixie och Fräsen
Fiskar
En GP-råtta, Anders
Och 38 tamråttor; Rex, Reno, Sivert, Gudrun, Frasse, Diva, Lolita, Cacharel, Vulkan, Soli, Cartman, Nemo, Grogg, Kattmat, Tarja, Tuomas, Gunde, Krull, Sonic Fyrkant, Aimar, Vadelma, Mansikka, Swanheart, Moondance, Elvenpath, Stargazer, Wanderlust, Kinslayer, Gethsemane, Wishmaster, Carpenter, Sleepwalker, Tutankhamen, Mats, Börje, Penis, Balder och Thor-Leif. Tror inte att jag glömt nån nu iaf... :angel:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Kan dom inte i ordning ^^ (och endel av dom jag skriver lever fortfarande.)



5 undulater (lisa, rocky, ida, zingo, fanta?)

5 katter (cornelia, flisan, stina, missan, babsan)

massa fiskar

2 marsvin (lisabeth, madicken)

43 kaniner (melker, linus, skruttan, putte, cookie, dee dee, snövit, uddan, tarzan, ichi, mumin, stitch, gustaf, haylin, fia, cola, stella, piff, alice, wilma, onyx, ninni, skrik, bambi, baloo, pinocchio, tufs, tiger, panik, nala, max, lilla my, skrållan, håkan, oboy, pelle, nemo, simba, elliott, fläckis, greger, ludde, doris)

5 kaninungar (som nu är sålda, har dock kvar några ifrån dom kullarna jag har haft) (zorro, zvea, blunder, ariel, sebastian)

2 getter (isa, irina)

massa höns


trooor inte att det är något mer ^^
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Öh.. Nu ska vi se :D Tänk tänk tänk.. Djur som vi har ägt eller haft länge:

Kanin
Svart vädur vid namn Stampe
+ en lånekanin jag döpte till Påsen

Marsvin
Abessinier brindleroan (?) Daffodil's Lis Sörensen och Sanne Salomonsen (Smulan och Sanne)

Hamster
Dvärghamstrar (gråa), Osten och Svea

Fiskar
Massor.. De första var guldfiskar, Elsa och Gotfrid! Andra jag minns är svärdfiskarna, Simon och Simone :rofl: Som fick en bebis som hette Solo. En orange bland alla genomskinliga guppyungar, det var en svärdfisk :) Han flyttade till dagiset, tror inte han lever än.

Hundar
Tibetansk Spaniel, en svart/vit/tan och en sobel. Tyson och Tintin. Tintin har vi fortfarande.

Katter
Huskatt Tiger!

Hästar
Travare Banco Brodde
Nordis Lina
Hbl. Eddie
Kp. Olivia
+ några lånade, hyrda etc på kort tid.

Skulle vilja ha kanin och marsvin!
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Vet inte i vilken ordning allt ska vara.


Katt ;
Har haft ca 14 katter (har tre nu)
Hund ;
Har en hund.
Kanin ;
Har haft 6kaniner.
Råtta ;
Har en nu och har haft två innan.
Hamster ;
Har haft två, den ena dog och veckan efter dog den andre.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Öhm,

Första djuret:
En "gyllenbrun" kanin på 3år, Stampe. Blev uppäten av räven efter nåt år :'(

Andra djuret:
Guldfisken NoName :p kommer inte ihåg vad den hette.

Tredje djuret:
En till guldfisk, Noname :p

fjärde djuret:
En guldfisk också Noname :p

femte djuret:
Kaninen Popcorn, gyllenbrun. Nu 4år gammal.

sjätte djuret:
Kaninen Pricken, Vit med svarta prickar, Nu 3år gammal.

Och jag är 13.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

kl

Guldhamstern Hugo fanns när jag föddes.

Nästa djur var Tusse, vår katt som är 14 nu.

Sen fiskar.

Efter det två lånekaniner Popcorn & Calippo

Egna kaninen Tiger

Katt nr 2, Smilla som är 5 år

Sommarhästen Kitty

Foderhästen Tim

och så Tuva, min dvärgvädurshona som jag har nu.

Katterna, kaninen Tuva och fiskarna är husdjuren som jag har nu. :)
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Två undulater, Chicken och Snowie. När Snowie dog köpte vi nymfis som kompis till Chicken. Så då blev det en liten Flipper.

När Chicken dog köpte vi en till nymfis, en Tilt.

Hon dog inte så långt efter så då köpte vi ännu en kompis åt Flipper, en Phoenix.

Det var fågehistorian. Sen har v haft en sköldpadda, Gertrud.

När jag i princip bodde hos farmor och farfar hade jag tretton kattungar, kommer dock inte ihåg namnen på alla. :p

Haft en liten ninisbebis som jag tog hand om för att han var sjuk, dog också tyvärr, lilla Fritz.

Sen blev det två smågrisar, Stina och Pinglan. Båda 5 år på jorden nu.

Två leguaner, Gregor och Vildor. Gregor dog hösten -05. Vildor är såld.

Majsormen Greta, har rymt, vi letar än!:devil:

Nu för tillfället är det kissarna Måns och Ludde, råttorna Uno och Ådi, minigrisarna och kameleonten Bobbi som bor hemma! :)

Väntar på att få skaffa min devon och min bulle :love:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

En hund, Curry - är 10 år nu
En till hund, Pussen - är drygt 8 år nu
En foderhäst, vbl travarstoet Spiraya (har inte kvar)
En ponny, arabvallacken Decor - är 14 år nu
En häst, islandsvallacken Höttur - är 24 år nu
Fiskar
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

2 kaniner
gråöra
nosen

1 katt
skrållan

1 häst
Fridolf

½ hund
Gwinnie
 
Senast ändrad:
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första djuret:
En luzernstövare vid namn Lito, fanns med när jag var liten men minns honom inte så mkt.

Andra djuret:
En luzernstövare vid namn Jock, hade honom från de jag var 3-4 tills 15 tror jag.

tredje djuret:
En dvärgkanin, Svartnos han var svart rysstecknad och jättesnäll

fjärde djuret:
Brorsan fick en pocornmus, han hette pipen

femte djuret:
pipen dog och brorsan fick en ny vid namn Mac mus

sjättedjuret:
svartnos dog och jag fick en ny kanin, en fransk vädur som hette Bamse, pearl egern brokad.

åttånde djuret:
vi fick en till kanin vid namn Gulliver, svagt japantecknad.

nionde djuret:
min häst, Fjodor. En fjording såklart ;) hade han tills hans död (17år) 2005.

tionde och elfte djuret:
två kaniner, en hermelin vid namn Muffins (albino) och en stor kanin vid namn Teodor (crystorms thuja) som är vilttecknad.

tolfte djuret:
en luzernstövare vid namn Klackebos Spex. Tyvärr fick vi bara ha han knappt ett år då tåget körde på honom.

trettonde djuret:
en jakt labrador vid namn Raffe ^^

oj! Jag ahr glömt mina 3 katter och vattensköldpaddan Gunde också. Fan avd jag glömmer :O har ju 4 marsvin nu också har jag haft 1 till som har dött..

Sen så har min syster haft x antal hamstrar som jag inte har någon som helst koll på.

Vi har haft många djur :P och fler lär de bli
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Orka inte skriva så mycket:

Katter:
18 stycken

Hundar:
5 stycken

Kaniner:
3 Stycken

Hamstrar:
8 stycken

Ökenråtta:
1 styck

Ormar:
3 stycken

Ödlor:
7 stycken


Hästar:
2 stycken

Det var nog alla! :D
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

2 salamanderödlor
En hund, Curry - är 10 år nu
En till hund, Pussen - är drygt 8 år nu
En foderhäst, vbl travarstoet Spiraya (har inte kvar)
En ponny, arabvallacken Decor - är 14 år nu
En häst, islandsvallacken Höttur - är 24 år nu
En kanin, Stampe - 5,6 år
Fiskar


**ändrat**
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första
En svart bondkatt med vita tassar. Minns ej vad han hette..

Andra
En dvärgkanin, brun med mörka öron som hette Nina
som egentligen var en hane. Flytta senare till en gård där den var ute om somrarna. Blev dock tagen av en räv på nåt sätt.
Tredje
Ett marsvin minns ej färg och namn. Fick bo med kaninen, men det vara ej sålänge. Kaninen jaga ihjäl marsvinet eller nåt:cry:

Fjärde
En grårandig katt med bruna och vita tecken. Hon hette Kise, fick tyvärr avlivas för hon blev aggressiv och attackera folk efter 2 år. Antagligen tagen från mamman för tidigt.

Femte
En kinesisk dvärghamster, dog av ålder.
Sjätte
En guldhamster blev väl 1 år, sen råka jag välta dockhuset över den när jag hade den ute. Blev jättelessen och mamma skrek. Lyckligtvis dog den omedelbart.

Sjunde
1 rödörad vattenskölddpadda, som vi hade i många år. Skaffa sen en hona till denna, som vi senare fick göra av med igen då den var stygg mot hanen. Skaffa även en eremitkräfta som vi hade i 1 år sen dog den. Hade även 2 vattensalamandrar. Den ena försvann spårlöst och den andra lyckades rymma på nåt mystiskt sätt. Hitta den stel och torkad i garderoben 1 månade efter försvinnandet.

Åttonde
Ännu en katt kallad Kise. Pappa hitta den när den var drygt 3-4 veckor i en brunn på jobbet. Var övergiven och kall. Den katten blev 2 år. Blev väldigt folkilsken och skydda mig med sitt liv. Anföll dörren om nån ringde på osv och blev värre och värre. Tillslut kunde ingen gå nära mig speciellt inte nån utom familjen. En dag när en kompis var hos mig och lekte på golvet och kröp mot mig så flög katten på den och slet bokstavligt talat isönder hans öra. 1 vecka senare avlivades katten.

nionde
En guldig råtta, hade den i ett år. Dela bur med min systers råtta.
Sen gav pappa bort dem till en kompis då han tyckte dem lukta för mkt. Där blev dem gamla, men den ena dog i cancer. Den andra dog kort efter. Blev typ 3-4 år.

Tionde
En guldhamster, blev 3 år.

Elfte
1 chinchillapojke kallad chicko, köpte för egna ihopjobbade pengar när jag var 11 år. Han lever än i dag och är nu snart 10 år.

Tolfte
En dvärgvädurhona kallad Pyret som var brun. Gudasnäll och jättefin. Blev 6 år, dog av nån inärtes infektion under sommaren som jag inte märkte i tid förrän flugornas larver kläcktes och ja... Det var hemskt.

Trettonde
En hund. En blandrastik kallad Fia, blandning av dobberman och labrador. Är nu 5 år.

Fjortonde
En taggmus blev ca 2 år, sen avlivades den då den fick en tumör i kinden som växte o växte.

Femtonde
En dvärgkanin som var typ mörkbrun/svart. Kallad Matilda. Blev ca 4½år år sen fick hon avlivas då hon fick en böld i näs/tårkanalen. Vet. tyckte det var till att avliva då såna bölder ofta kommer tillbaka och kaninen måste sövas som var rätt riskfyllt i den åldern.

Sextonde
Min kära häst kallad Mendelssohn är nu 18 år, haft han i 3 år. Är ett hbl, som jag har som promenadhäst och lättare träning. Världens coolaste häst. Stor personlighet.

Sjuttonde
Chinchilla nr 2, ännu en hane kallad Dundret. Standardgrå. Är väl 4 år. Köpte hna när han var drygt 1 år, då uppfödaren inte kunde ha kvar han. Jättesnäll och busig.


Har även haft fiskar men vet ej när riktigt och det var pappas.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första: guldhamstern Nusse
Andra: guldhamstern Hanna
Tredje: marsvinet Pontus
Fjärde: marsvinet Anna (lever fortfarande :))
Femte: marsvinet Strimma
Sjätte + sjunde (kom samtidigt): marsvinen Muffin och Mikado
Åttonde: vanliga guppyfiskar
Nionde: slöjstjärtar (fiskar)
Tionde+elfte: dvärghamstrarna Pepsi och Cola
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första:
En guldhamster, Sussie

Andra:
En mus, Fanny

Tredje:
Ett marsvin, Clementine :love:

Fjärde:
En hund, Selma
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Har haft: 4 hamstrar (2 guld 2 dvärg), Kanin, Marsvin, Katt, Råtta

Har nu: 1 gammal råtta & 3 katter
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Oj...:crazy:

Har haft
• En LH collie vid namn Ricki, blev 10 år
• En LH collie vid namn Shadow, fick avlivas vid 2 års ålder pga av svår elepelisi.(eller hur det stavas..)
• En dvärgvädur vid namn Linus, fick avlivas vid 9 års ålder pga av tumör.
• En kakadua som vid namne Puppen, såldes när pappa sålde sin djuraffär.
• En undulat vid namn Hugo, farmor fick ta över honom när mina föräldrar skilde sig.
• En till undelat vid namn Winston, väldigt speciell fågel. Brukade sitta i bröstfickan på pappa när vi handlade:love:.
• Ett akvarium, minns ej vilka sorts fiskar det var..
• En strumebandssnok vid namn Hugo (brist på fantasi), fick min kusin när pappa gifte om sig.
• En katt vid namn Gosan, var egentligen min systers.. Fick avlivas när hon var 14 år då hon blev väldigt aggressiv.

Har nu
• LH Collie vid namn Zicco, är idag 5½ år gammal.
• LH collie vid namn Rexi, är idag 7 månader gammal.

Är halvt uppvuxen på Ölands Djurpark då mina föräldrar hyrde resturangen där i 5 år, så räknade en del djur där som "mina":angel:
samt att mina föräldrar ägde en djuraffär tillsammans innan de skilde sig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
4 999
Senast: pepp
·
Övr. Barn Har bokat tid för att ta bort vår kanin i morgon. Han har senaste tiden blivit väldigt aggressiv (går knappt att ge honom mat utan att...
2
Svar
23
· Visningar
3 018
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 873
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp