Bukefalos 28 år!

Alla era djur som ni nånsin hafft..

Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Gammal tråd men jag är sysslolös och nåt ska man ju göra:D

I ordning från att jag var 7 år till nu när jag är 21:

Felicia/Kristoffer - hamster(vi trodde först det var en hon men sen var det visst en han haha)
Stampe - blandras kanin
Dick - hermelin, färgen heter säkert nåt tjusigt men jag kommer ihåg honom som svart rätt och slätt.
Skutt - nån stor kaninras, svart med stående öron(ca 10 år sedan så ta reda på ras på honom kan jag inte)
Josefina - fransk vädur, blå manteltecknad. Underbar, förutom att hon högg sig fast i min hälsena en gång, fröken hade ett jäkla humör:devil:
Jack - strävhårig dvärgtax som blev 16 år gammal, dog på alla hjärtans dag för 10 år sedan
Birk - dvärgschnauzer, nu 9 år gammal(mammas hund dock men jag är ju uppvuxen med honom)
Gullviva - connemara sto, hade henne från 5-8 års ålder(hästens ålder)
Happy Duke - fd travare hade honom från han var 10 till han togs bort 17 år gammal, min största kärlek i livet:love:
Lyran - russ sto köptes som 3 åring och såldes som 6 åring
Twiggy - huskatt, långhårig men nån sorts brunrandig färg och vit haklapp.
Bus-Johan - russ valack, köptes som 2 åring, såldes som 5 åring
Chess - huskatt, så otroligt vackert blyertsgrå med gula ögon och mattes kelgris:love: han blev dock kvar hos exet när jag flyttade då det kändes orättvist att släpa med honom över havet när han hade det bra där han var.
Bandit - huskatt, svartvit "kostymkatt". En riktig busunge som också bor kvar hos exet.
Kurt - en liten liten krabba som bodde i akvariet och som jag tyckte var både vacker och läskig
Vega och Nova - marsvin som jag tog som omplacering, fick dock flytta igen då dom var för vilda för mig, nu har dom det bra.
Lily - min härliga hund som fyller 2 år om ett par veckor:)

Sen har det passerat X antal fiskar med som dock aldrig fick några egna namn, dom var rätt och slätt "fiskarna".
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Oj, det är många men dessa olika djur har jag haft iaf:


4 hästar
1 hund
3 katter + 2 kullar kattungar
ca 15 marsvin
2 papegojor
ca 15 undulater
2 bourkes parakiter
2 nymfparakiter
3 jordekorrar
2 ökenråttor
1 zebramus
7-9 möss
2 dvärghamstrar
2 hamstrar
4 indiska halsbandsparakiter (kortvarigt dock)
6 ankor
ca 50 höns
ca 30-40 kaniner
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Har haft:
Två fd travare
Två samojeder
En terrierkorsning
En ovtjarka
Sju katter
Tretton kaniner
Tjugotvå möss
Sex råttor
Femton gerbiler
Tre undulater
Två kinesiska dvärgvaktlar
Tre kanariefåglar
Två hamstrar
Fyra gröna anolisar (ödlor)
Två Vattenagamer (ödlor)
Tror inte jag glömt någon nu..:angel:


Har nu:
En ridtravare
Två halvblod
En samojed
Två greyhoundblandisar
Sex katter
En dvärgvaktel
En undulat
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Försökte skriva en historia om vad jag har haft men kom på att det skulle bli för långt så ska försöka sammanfatta det lite.
Hundar-tre när jag föddes tills jag var 7-bassethounds.En extrahund ibland när jag var tonåring.
Höns-Skånska blommehöns.Hade en egen höna,Gullan.Vissa var tama andra inte.Mellan jag var 11-14 år.
Kaniner-Mellan jag var 11-18 år.Hade tre stycken.Två av dom fick tre kaninungar vid ett tillfälle.Sen såldes lr dog dom andra och hade bara en kvar.
Undelater-Två stycken,den ena dog tyvärr en för tidig död :(.Min syster hade även en.
Hästar-Hade en på prov men passade inte oss.Sen hade mamma en egen och vi syskon en häst mellan jag var 12-15 år ungefär.Har haft en shettis på delfoder mellan jag var 19-22.
Katter-Hade en när jag föddes.Sen har vi haft två katter(hittekatter).Nu har mamma en katt och två hittekatter.Jag har två egna katter i min lägenhet.
Marsvin-Har två marsvin nu.

Oj vad rörigt det här blev men hoppas att ni förstår.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

här är det som vi har haft så länge jag har levt =)

dov hjortar
vänekor
linderödssvin
göingegetter
gutefår
blekingeankor
ölandsgäss
svenska dv höns
myskankor
ardenner
gotlandsruss
new forest ponny
svenskt halvblod
massa andra höns - orpington , maran , plymouth rock
kaniner
undulater
fiskar
hundar
katter
vandrande pinnar :D
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

första djuret: en sheltie tik som var mammas hund. Annie hon levde i 7år när jag fanns (?) hon blev 16 år :)

Andra djuren: en katt som flytta hit själv som blev kvar (lever än i dag ) och en hamster. Som inte lever i dag :( fast det var ju en själklarhet eftersom det var 10 år sen ;)

tredje djuret: en ny sheltie hund. Lizette, som är 9 år i år :)

Trejde djuren : 3 kattungar på katten (1 dog):) 2 blev kvar i vår ägo.

fjärde djuret: en vit albino vädur. Chakita(Kita)

femte djuret: en rex kanin vid namnet bambi

6 djuret .Sedan fick kita ungar en blev kvar
de levde i frid och fröjd på landet som i en flock i en stor bur, Tyvärr kom räven :( men en kanin blev kvar var dock inte min då , men jag tog hand om den.

7 djuret: min ponny Pia-Moni

8 djuret, en ny hamster vid namn Turbo , också en underbar figur. han tog tyvärr 2 år efter. så nu fins han inte kvar :(

9 djuret :Sedan fick hennes syrra ungar så jag behållde en som jag tog hem som inne kanin.Jupiter ( världens bästa kanin )

10 djuret: Troja. hon som blev kvar av de som togs av räven.
sedan vid de ungar för en idiot släppte i hop henne och juppe. Eter det så har det varit många kanin kullar som jag inte orkar skriva upp.

11 djuren : I dag har jag en kaninflock på 3 hanar och 2 honor(hanarna är kastrerade så nu är det fri och fröjd med alla kaniner som var lite katastrof ett par år :S)

12 djuret, en katt till . norsk skogskatt. han var en omplaceringskatt och han trivs jätte bra , har varit lite av en vandringspokal, sedan fått bott i ett hem i kanske 5 år. sen fick de för sig att avliva katten :/ så jag tog den.

13 djuret, Hästen Matilda som är promenad häst
14 djuret- nu i julas köpte jag 3 st råttor :) de lever fortfarande

15 djuret: en häst till , ett varmblod ;)

Så sammanlagt har jag nu , 5 kaniner ,3 råttor , 4 katter 1 hund och 3 hästar :) de mesta av djuren är såna som får stanna kvar livet ut, Är den personen männiksor kan lura på djur för de vet att de stannar här. skulle jag tackat ja till alla hade jag haft överfullt hus Men de jag har nu är perkfekt. Alla djur går i hop som tur va och hela familjen är som en stor flock alla skyddar alla.

Kaninerna är det ingen varg eller räv som vågar ta då är det 4 st katter och en hund som sätter i gång och jagar bort de ;)(plus alla stallhundar som springer här på gården)

Har blivit ett rådjursbo här nu också :O
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Oj ska försöka komma ihåg alla djuren
Dom kommer inte i någon ordning och jag skriver bara antal av varje då det är sjukt många djur. Allt är mellan jag föddes till nu och jag räknar in familje djuren man hade när man var liten också i samma.

4 hundar
6 katter (två kattungar)
21 kaniner (inräknat kullar)
4 hästar/ponnyer
47 råttor (inräkt kullar)
12 hamstrar (inräknat kullar)
13 möss (inräknat kullar)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
4 999
Senast: pepp
·
Övr. Barn Har bokat tid för att ta bort vår kanin i morgon. Han har senaste tiden blivit väldigt aggressiv (går knappt att ge honom mat utan att...
2
Svar
23
· Visningar
3 018
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 873
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp