Bukefalos 28 år!

Alla era djur som ni nånsin hafft..

Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Alldeles egna djur har jag inte haft så många, men iaf, i kronologisk ordning:

Kaninerna: 1 Ester och 2 Mimmi, som senare fick två minikaniner

Hästarna: 1 Ffiction, 2 Evita och 3 Ruffa

Därtill diverse myror, grodor, fåglar och annat hittat i naturen

I familjen har vi däremot haft mängder av hundar, katter, kor, får, grisar, höns och andra fåglar, samt fiskar.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första djuret:
min kanin Micki (som var en hane trots det lite femininklingande namnet) :love:

Andra djuret:
kaninen Musse, Mickis bror. vi tyckte att micki såg så ensam ut så vi åkte o köpte brorsan också. dock dog musse som liten, utan att vet visste vad som var fel. :(

Tredje djuret:
en fisk. en ensam fisk. fick den från en kompis som skulle åka bort länge, försökte köpa kompisar till den men dom dog hela tiden. :o tillslut fick mina grannar fisken, när även jag skulle åka bort... det tog skitlång tid innan fisken dog, ett par år tror jag.


Fjärde djuret: Femte djuret:
Marsvinen Glenn o Roland, dom köptes ju samtidigt! Fick dom i början av november tror jag, 06.

Sjätte djuret:
har inget 6e djur än! :D
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

1. Fågel, Emil/Emilia (köpt som hane) Lever ej...
2. Hund, Lester, Lever ej...
3. Kanin, Jocke, Lever ej...
4. Kanin, Rosa, Lever ej...
5. Katt, Tis, Lever ej...
6. Katt, Tom, Lever kanske, rymde hos veterinären... :cry:
7. Katt, Jerry (Son till Tis) Lever ej...
8. Katt, Lina (lillasyster till Jerry)
9. Häst, Shettis, Chip, Såld
10. Katt, Kickan
11. Häst, Magrinette

Flyttar hemifrån, tar med häst bara

12&13, Katt Aqua&Nala
14&15, Kanin, Mynta&Curry
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första djuret var katten Kisse, sen kom marsvinet Mimmi. Efter det så kom det hamstrar en efter en, Chicko,Snuttan, Daisy,Misty å sist så kommer en liten kanin vid namn Lilly :heart Eftersom jag fyller 13 iår så tycker jag att det faktist är ganska många djur :) Är det inte?? :P
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

I tur och ordning:

- En pudel, minns ej namn.
- Två nymfparakiter, minns ej namn.
- En Cavalier King Charles, minns ej namn.
- Två marsvin av nåt slag, Sirap och Kola.
- Två bondkatter, Måns och Sotis.
- En hermelin, Bobo.
- En Leonberger, Dreamy.
- En chinchilla, Chicko.
- Två foderhästar: Speedy, varmblodstravare och Sandy, angloarab.
- En chinchilla, Karenina.
- Två degus, Sami och C.J.
- Två chinchillor, Mix och Silfra.
- En häst, Anna, varmblodstravare.
- Två chinchillor, Integra och Vegeta.
- Två bondkatter/norska skogkatter, Zita och Kiara.
- En degu, Tuva.

Plus säkert +200 fiskar genom åren.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Okej, ska se om jag kommer ihåg alla djur i den ordning de införskaffades... Många av dem har ju liksom funnits i mitt liv samtidigt.

Men första djuret var i alla fall min guldhamster Lindy som jag tjatade till mig vid ca. 6-7 års ålder. Jag glömmer aldrig hur otröstlig jag var när hon dog!

Andra djuret var underbara dvärgvädurskaninen Pinglan som jag fick efter Lindys död när jag var omkring 9 år. Pinglan var verkligen en "tuff brud i lyxförpackning" och hängde med i flera år.

Tredje djuret var katten Tiger som införskaffades när vi skulle flytta till vårt sommarställe på landet (för "på landet har alla katt!" ;)). Tiger hängde med oss till förra sommaren då han, åtta år gammal, av någon oförklarlig anledning letade sig ner till stora vägen och blev överkörd. Jag saknar honom så det gör ont! :cry:

Fjärde djuret var Ogotine, en vbl.travare som köptes från "min" ridskola när den lades ner. Tyvärr fungerade det inte alls mellan oss, så jag hade henne bara i omkring ett halvår innan jag sålde henne till ett jättebra hem där hon levde ett bra liv tills hon blev sjuk och tyvärr fick avlivas...

Femte djuret var marsvinet Chico Pip Erik som införskaffades som sällskap till Pinglan. Det blev verkligen en mor- och sonrelation dem emellan! :love:

Sjätte djuret heter Boy och är världens goaste hund. Han är en labrador retriever som idag har hunnit bli sju (snart åtta) år, något han dock inte har en aning om själv för han är då banne mig lekfullare än många unghundar! :p

Sjunde djuret, marsvinet Pucko, införskaffades efter att Chico blivit sjuk och dött. Pucko levde dock inte alls särskilt länge...

Åttonde djuret var katten Lina och tja, vad ska man säga... Besök INTE era vänner när de har kattungar till salu! Typ. ;) Lina är dock en väldigt speciell katt som till vår allas tacksamhet fortfarande lever, då hon p.g.a. sjukdom var väldigt nära att stryka med redan som kattunge.

Nionde djuret blev mitt som en tidig julklapp den 21 november 2001. Hon heter Afrodite och är världens bästa häst; det är bl.a. tack vare henne jag ö.h.t. håller på med hästar än idag! :love:

Tionde djuret var hamstern Liv som jag köpte när jag plötsligt, efter typ tio år utan hamster, fick någon slags konstig hamsterabstinens. ;) Dock hann det inte gå särskilt lång tid innan jag en dag hittade lilla Liv död i sitt hus...

De elfte och tolfte djuren som kom in i mitt liv är fjordingen Viktor Viking och shettisen Mingo. De är Afrodites bästa kompisar och köptes när jag ville flytta Afrodite från min morbor (som jag fick henne av) och hem till mitt egna stall.

De trettonde och fjortonde djuren hette Depp och Dipp, och var två gerbiler. Dipp dog dock inom kort och

det femtonde djuret, gerbilen Hepp, köptes för att hålla Depp sällskap. Dock dog även Hepp (och strax därefter även Depp) inom bara ett par veckor, och det var droppen som fick bägaren att rinna över (Pucko, Liv...) och jag har sedan dess undvikit att köpa djur från djuraffärer.

Sextonde, sjuttonde och artonde djuret är/var tre små råttsystrar som jag köpte för ungefär ett och ett halv år sedan. Edla avlivades p.g.a. tumör för bara ett par månader sedan, men Disa och Ilona lever och har hälsan.

Och så sist men inte minst: det nittonde djuret i mitt liv är katten, och tillika sambon, Måns. Honom köpte jag som kattunge i höstas när jag flyttade hemifrån. Han är min lilla bebis!

Sedan har jag genom åren haft ett gäng fiskar som har kommit och gått också.

Och djuren jag har idag är alltså hunden Boy, hästarna Afrodite, Viktor och Mingo, råttorna Disa och Ilona, och katterna Lina och Måns. Frågan är nu vem som blir medlem nr. tjugo i zoo:et? ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Får se om jag minns fast jag skriver siffra vid djurslag annars lär inlägget aldrig ta slut

1:Dvägkaninen KOKOSKORVEN

2:FRANSKA WÄDURARNA KOKOSKORVEN (igen) och LILLE SKUTT

3:Tuppen & hönan TRASSEL & TJATTRAN

4:hönan 88:an & kycklingarna Spöket,Piggelin & Magnum

5:Dvärgschanuzern Zarizza

6: 8 höns till (minns inte vad de hette)

7:Hästen Eliza (foderponnyn Spring Boy)

8: 3 får (Opal,Putte & Chelsy)

9:Marsvinet Ingeborg samt ungarna;Thorsen,Fritjoff,Sigrid,Östen;Gunnar & Britt-Marie samt (Sigrids ungar 3 st)(omplacering Marsvinet Niclas)

10:Marsviner ALMA

11: 3 Dvärghamstrar, Amfetamin,Extacy & Ägget

12: Råttprna Zelda,Ganon,Link,Sonja

13:Katterna: Tarzan,Jane,Swinto,Proppen,Olle Persson och Hedwig

14:Råttan Ian

15: Illertösen Mimmi...

Hoppas jag fick med alla
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Jag har ingen jätte koll på i vilken ordning jag har haft alla djuren.
Alla på listan är döda utom de på slutet.

Första djuren:
Stampe (kanin hane)
Mimmi (katthona)
Pysen (hankatt)

Första hunden:
Viktor (drever hane)

Kisse nummer två:
Macmillan (kisse som inte blev så gammal)

Första kaninerna:
Bunny
Skuttan
Stampe

Nymfparakiterna
Jocke
Fridolf (rymde)
Frida (kom istället för Fridolf)
Troy
Ploj

Min chinchilla:
Pixie

Råttorna:
Matilda
Dominic
Norpan
Tiddelipom
Spidergirl
Priiken
Gonaren
Heart of darkness
Ecstasy
Lucifer
Gabriel
Flaxxa
Banditha
Pejla
Vega
Magic Sigh
Beelzebub
Coca cola
Medisan
Kenny Starfighter
Ibiza
Vengo
Speed
Batman
Ninja

Mössen:
YO!
Lilleskutt
Spidflam

Senare kaniner:
Arnold ( underbar hande som rymde)
Oskar (stor tuff hane som tyvärr blev hunddödad)
Manchester (min rexkanin hane som också blev hunddödad av samma hund)

Hitte katterna:
Rasmus (överkörd i sitt nya hem)
Amigo (fick ge upp honom, han var för sjuk)
Sigge (fått nytt hem)

Mina hästar:
EnWiza (arabsto, såld)
Tessie (connemara sto, såld)
Bel Marduk (connemara/paint, såld)

De djur jag har nu:
Zalo (min borzoi)
Izar (min svarta hankatt)
Texas Ozzy (minishettishingst)
2 st jordekorrar (namnlösa än så länge)
Sudden (lurviga kaninen)

De som bor här men som tillhör min syster:
Elliott (blandras hund)
Trixie (honkatt)
Sol (honkatt)
Bones (hankatt)
Nemi (honkattsunge)
Eowyn (honkattsunge)


Jag tror inte att någon är glömd, men jag har räknat bort foderhästarna och akvariefiskarna.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Djur som jag/min familj har haft:

Kaniner:
Lotta, Matilda, Agust, Hercules(min lillerbror döpte den :p)+ en massa andra som jag inte kommer ihåg namnet på

Hundar:
Tuff, blandras
Mo Klövens Bonna, basset artisien normand
Mo Klövens Cello, basset...
Sassa, basset...

Katter:
Kattis, Snuffen

Hästar:
Cefyr, shettis
Lilleman, fjording
Tyr, russ (haft på foder)
Romero, nordis (haft på foder)
Essie, shettis (haft på foder)

Getter:
Snövit + två andra som jag inte kommer ihåg vad dom hette

Får:
Ullis, Varja, Lisen, Lotta, Maja

Dom djur vi har nu:

Häst:
Obelix B, halvblod

Hund:
Siljans Pascal, papillon

Katter:
Izzy, Missan, Turbo, Smurfie, Busan, Spinnis

Kaniner:
Alliz, Puff, Mathilda

Fiskar
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Vilken rolig tråd! :)

När jag föddes hade mamma och pappa undulater, de var ju där före mig så de räknas inte riktigt..

Första djuren: två slöjstjärtar som jag döpte till lilen och storen

Andra Djuret var en vädurskanin om hette Kinanen hon blev ca 6 år

Tredje djuret var marsvinshanen musse, han och kinanen blev bästisar och han dog i diabetes när han var tre-fyra år.

Fjärde djuret blev Pyret ytterligare en vädurskanin.

Femte djuret var Elvis, en marsvinskille som flyttade in efter musse

Sjätte djuret var Bullen, vädurskanin som fick flytta in efter Kinanen.

Vi har också haft 4 vattensköldpaddor, minns inte när vi köpte dem och när de dog (föutom att en drunknade) men det blir iaf djur sju till tio.

Nummer elva var pepidoora, min underbara häst, henne har jag fortfarande kvar!

Numer tolv och tretton var dugusarna brorsan och ödlan, brorsan dog förra sommaren ödlan lever.

Nummer tretton är Trixie, min stropudel

Nummer fjorton heter Doris och är en bondkatt

Nummer femton har inte fått ngt namn än, han är peppis föl och är ungefär en månad gammal! :love:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första djuret
Shäfern Jackie
Andra & Tredje djuren + ungar
Dansmössen Musse & Mimmi + typ 20 musungar då då ;)
Fjärde djuret
Jansson
Femte djuret
Smulan
Sjätte-Tionde djuren
Kattungar.
Elfte-tolfte djuret
Hamstrarna Molly & Grynet
Trettonde djuret
Majsormen Grym.
Fjortonde-Femtonde djuren
Marsvinen Simba och Nusse
Sextonde djuret
Marsvinet Tåby
Sjuttonde djuret
Marsvinet Hiro
Artonde djuret
Kaninen Mio

Jag är 14 år ;P
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Oj, jag glömde två hästar och en katt x'D
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

1. Katten Katzi- Minns tyvärr inget av henne, för hon införskaffades när jag bara var runt 1 år gammal och hon försvann rätt snart. Ingen vet vad som hände henne. Hon var en vackert mörkgrå katt (har sett henne på bild) av någon finare ras, eller korsning med någon sådan.

2. Katten Tusse- Katzis efterföljare, bondkatt med ett litet inslag av siames (syntes lite på öron och ansikte). Han följde oss länge genom åren och dog för ca 8 år sedan, ca 20 år gammal. En herre med värdighet!

3. Kaninbröderna Skrutten, Pappy och Pysen -Inköptes som små bebisar åt oss 3 systrar, Skrutten var min. Några slags bondkaniner där Skrutten hade korta, stående öron, Pysen breda och hängande och Pappy ett av varje.
Dessa kaniner jagade vi ständigt efter i byn när de rymt till grannarnas honor...:angel:

4. Ankorna Drutten och Lisa- Gick lösa på gården dygnet runt tills grävlingen en natt kom ut och visade sitt intresse. Pappa byggde snabbt (jo, samma natt...) ett låsbart hus där de bryskt blev inlåsta varje kväll hädanefter!
Drutten var otroligt sexfixerad och Lisa fick sällan en lugn stund. Goda ägg blev det iaf.

5.Kaninen Tim - En svart/vit korsning mellan Belgisk Jätte och något mer. Säkert någon slags vädur med tanke på de enorma hängande öronen.
Timmen kastrerades så att vi skulle slippa jaga efter honom, och han var faktiskt en riktigt trevlig kompis.

6. Gerbilbröderna Kalle Svanslös, Snuffe, Pricken och Piggelin. -Bodde hos en klasskompis som stängde in dem i garderoben när de förde alltför mycket oväsen.
När de kom hem till oss visade sig Snuffe dock vara en syster, och snart började ungarna komma. Till en början var det ju bara roligt, men det gick över styr efter ett tag, när ungarna började få både läckra färger och epilepsi...
Kalle var en speciell liten farbror som kunde springa lös på gräsmattan och sedan kallas in. I femårsåldern började han byta färg från kolsvart till mörkt silvergrå, och han dog i 6-årsåldern.

7. Gerbilerna Minihopp, Pepsi, Cola, Nektar m. fl. - Söner och döttrar till ovanstående syskonskara. Hade flera syskon också, men inte så många överlevande. Pepsi och Cola fick en vacker ljusgrå färg med röda ögon, och Minihopp var vit med röda ögon. Pepsi och Minihopp led båda av något epilepsiliknande sjukdom där de satt och svajade från sida till sida som i trans, och sedan föll baklänges i kramp. Hemskt otäckt...

8. Kaninen Stampelina- Min yngsta lillasysters kanin som förvandlades från beskedlig innekanin till frihetstörstande rymmarmonster när hon som vuxen flyttade ut på landet. Grävde sig ständigt ur utegården och var omöjlig att stänga in. Till sist gav vi upp och hade henne lös på gården, men under ett häftigt åskväder försvann hon och kom aldrig mer tillbaka.:(

9. Kaninen Putte- En vädurskanin som bodde med mig i min första lägenhet. Han var väldigt tam, eller så var han bara intresserad av att para sig med allt som rörde sig...:angel:
Han betäckte med stor glädje folks byxben, tofflor, kuddar, katter m.m. Man kunde alltid ha honom lös ute, för han följde de underbara benen vart de än gick. Mycket praktiskt...
Tyvärr så pinkade han överallt också; på mig när vi låg i soffan och myste, på golvet där han tyckte det passade och så slog han långa skvättar över väggarna.
Han avlivades när situationen blev alltför ohållbar och jag började vara borta mer och mer hemifrån.

10. Hästen Tropico- Första "egna" hästen! (Delade honom iofs med en syster, en kompis och hennes mormor) En stor, brun vbl travare från travstallet vi hade ridit i sedan 12-årsåldern. Hästen var nu 4 år gammal och det kunde konstateras att han aldrig blev någon travare. Han var tyvärr ingen bra nybörjarhäst, även om han var lugn och stabil och hyfsat ridbar. Han drogs dock med diverse problem och skador genom alla år, något som jag tror att han hade sluppit om vi hade varit erfarna nog att dels rida honom korrekt och dels se att han faktiskt hade problemen.
Vi hade dock mycket roligt med honom, och det han var en fin väldigt häst som jag saknar.

11. Hästen Pinky Meldgård- Min första alldeles egna häst, och den mest speciella jag någonsin träffat. :love:
Jag skulle flytta till en ny stad och fick såklart inte ta med mig min andel i Tropico (svårt att dela upp en häst, ju!:p) Så jag satte igång att leta efter en ung kallblodsvalack att utbilda själv.
Men, genom en rad händelser som bara kan vara ödets mening träffade jag en brun 14-årig travardam med ganska dålig exteriör för en ridhäst. Jag kunde inte låta bli att köpa henne trots allt, och vi lärde oss massor och hittade nya vägar för att komma någorlunda rätt.
Hon var het som en spis att rida, så de första åren var ganska kaosartade, men en mer cool och framförallt kärleksfull häst att hantera fanns nog inte.
Tyvärr drabbades hon plötsligt av en fraktur i januari 2006, 18 år gammal, och avlivades i mars samma år när frakturen inte ens ville börja läka ihop.:cry:
Vi hade haft mååånga år kvar ihop, men tydligen var sagan för bra för att vara sann.

12. Gerbilerna Elektra och Metallica- 2 små fröknar som jag tog över efter min arbetskamrats lillasyster, som hade lite för många djur i bur...
Var mitt trogna sällskap i ett halvår, innan jag träffade ett ännu trognare mänskligt sällskap och flyttade in hos honom. Tjejerna följde såklart med, och så levde vi lyckliga i alla deras dagar.
Metallica började plötsligt och snabbt att magra av, och vi fick avliva henne. Elektra levde ensam några månader tills hon fick en tumör i buken som ändade hennes liv också.

13.Gerbilbröderna Knix, Knaffe och Priksor- Tre blonda (minns inte vad färgen heter, men cremefärgade skulle jag nog kalla dem) skönheter som kom som nästan omedelbara ersättare efter Elektras död. Hittade dem i min gamla hemstad och de bodde ett par dagar i transportbur innan husse kom och hämtade hem oss...:D
De blev tyvärr inte så gamla, bara ett par år, innan de fick tumörer och dog.

14.Hästen Elvira- Jag stod inte ut med att vara utan häst särskilt länge efter Pinkys död, så jag började leta redan efter någon månad...
Skulle återigen ha en ung häst, men bestämde mig för att inte haka upp mig på ras eller kön denna gång. Fick svar på min köpesannons av en travhäst- och welshuppfödare i södra Sverige som hade ett 2-årigt halvblodssto till salu, till ett mycket bra pris då hästen var i princip ohanterad.
Det kändes lite långt att åka, men min sambo har kontakter i trakterna som skickades dit med filmkamera. Tittade på filmen och bestämde mig för att köpa henne med en månads öppet köp.
Hon var (är!) verkligen ett riktigt fynd! Social både med människor och hästar, lättlärd och nyfiken. Har ridit henne lite under vintern och våren, och hade planerat en sommarvila.
Tyvärr fick hon fång, och äter fortfarande smärtstillande, dock med god prognos. Hoppas kunna sätta igång henne lite under hösten och framåt vintern.
Jag hoppas verkligen att vi får minst 20 år tillsammans, jag måste ju lyckas någon gång!;)

15. Deguerna Bobo och Liten-Våra senaste tillskott i hemmet. Vilka underbara djur! Sociala, pratglada och roliga, och dessutom kommer de förhoppningsvis att leva lite längre också.

Det har passerat en del andra djur också, som man kan räkna till familjen. Min mammas nya man hade en katt som flyttade ihop med Tusse, och de har sedan haft både hamstrar och marsvin där. Nu senast en hund, och det trodde jag aldrig om min mor som alltid varit en riktig kattmänniska...
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

(räknas de man haft tillsammans?)

Första djuret:

2 Kaniner; Fanny & Mimmi, dvärgvädur :)

Andra djuret:
2 Kaniner Pyret och... Gosh kommer inte ihåg :eek: Mysan var det nog?

Tredje djuret:
Hästen. Fjordsto -85 vid namn Sofia.

Fjärde djuret:
Var nog katterna tror jag. Två katter från stallet, bondkatter en grå och en svart. Fräsis & Tussan

Femte djuret:
Gerbilerna (3 st)

Sjätte djuret:
Kissen, en norsk skogskattkorsning som vi fick av Morbror för han skulle flytta till stan.

Sjunde djuret:
Dvärghamstrarna (2 stycken "honor" som förökade sig ordentligt")

Åttonde djuret:
Småkatterna; Brumma & Lilla Grå, som vi tog hem efter att Tussan blivit påkörd o dött :(

Nionde djuret:
2 tamråttor (Kan ha varit innan katterna) Bitus och Pink/pissus/pussis. Kärt barna har många namn ;) Underbarare råtta fick man leta efter!!

Tionde djuret:
Måste varit hästen jag har nu: Kasper, brunt sto -96

Elfte djuret:
Min nya tamråtta, en pojke som inte har nåt direkt namn (än :p ) utan han kallas allt möjligt. Mest gubben. ^^

(Glömde fågelspindeln, den fick vi nångång för fem-sex år sen. självdog)

Sammanlagt: 20 djur, om man interäknar med dvärghamsterungarna. De var väl ca 14 st levande om jag inte minns fel. Kan ha varit ännu fler.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

1. En strävhårig tax som hette sassa. Fick ta bort henne för 4år sen.

2. Massa fiskar.

3. En Rottweiler(stavas?) som hette Lomma. (Bodde dock hos mormor & morfar, men bodde typ där så räknar den ändå)Dog när jag va 4år

4. En rottweiler till som hette Unriko. Dog i februari.

5.
2katter. en som heter Fido & en som hette Kajsa, som vi fick ta bort

6. En till katt som vi hittade vid affären som va så liten så han fick namnet Liten, (han är den största just nu)

7. Kajsas kattungar, sålde 2st och behållde en som fick heta Falcon han fick vi ta bort oxå.

8. Marsvinet Putte, dog för typ 6-7 år sen.

9. Kaninen Pepsie, Bor just nu i stockholm.

10. Halvblodet Lipton Wink. föredetta travhäst som vi lämnade tillbaka under vintern men skulle ta tillbaka på våren men som va såld när vi skulle hämta den.

11. En algätare till akvariumet, som heter Sugis

12. Får hem 2st Chinchillor nästa fredag.

Har säkert glömt nån.:angel:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Oj, så många djur det blev!:o:o:o

Jag hoppas att jag inte har anlag för djursamleri?
Fast jag har ju inte haft dem alla på en gång, förstås...:angel:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Har haft:

0.1 Iguana iguana(Grön leguan)
1.1 Uromastyx acanthinura(Dabbagam)
1.0 Eublepharis macularius(Leopardgecko)
0.0.1 Panterophis guttatus guttatus(Majsorm,Ghost)
1.0.3 Hierodula Grandis(Bönsyrsa)
0.0.5 Phyllium celebicum(vandrande löv)
0.3 Pandinus Imperator (Kejsarskorpion)
0.0.2 ceratophrys cranwelli(horngrodor)
0.0.2 Hierodula Grandis nymfer(Bönsyrsa)
1.0 Varanus exanthematicus(Stäppvaran)

Har nu:

Fågelspindlar:
0.1 Brachypelma smithi
0.1 Grammostola rosea
0.1 Aphonopelma crinirufum
0.1 Haplopelma lividum
0.1 Theraphosa blondi
0.1 Phormictopus atrichromatus
0.0.1 Aphonopelma seemani
1.0 Aphonopelma bicoloratum
0.0.1 Aphonopelma chalcodes
0.0.1 Avicularia avicularia
0.0.1 Brachypelma bohemi

Kackerlackor:
x.x.x Blaptica dubia
x.x.x Blaberus giganteus
x.x.x Blaberus atropos

Övrigt:
0.1 Archispirostreptus gigas(Afrikansk jättetusenfoting)
0.1 Homo Sápiens(människa) som Lystrar till Anna

Förklaring:
1.0 betyder hane
0.1 betyder hona
0.0.1 betyder att man inte vet vad det är för kön.
x betyder att man inte vet antalet av det könet.

Ex. 1.0.2 Hierodula Grandis(Bönsyrsa) betyder 1 hane och 2 jag inte vet kön på.
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Djur vi har haft:

Katter: Katja och Julle

Kanariefåglar: Bobbie, Jossie, Flora och Flipper.

Foderhästar: Angloaraben Dohrian, Nordsvenskkorsningen Amigo och Baskjirhästarna Zappe och Bunnie.

Kanin: Dvärgväduren Bonzo.

Hund: Golden retrievern Birk...:cry: Saknar dig oändligt...


Djur vi har:

Katterna Skrållan och Joppe. Och dammråttorna såklart!...

Jag har nu levt i mer än 15 år och kunde inte få ihop mer djur familjen haft!? Med tanke på att mitt liv i stort sett handlar om djur tycker jag faktiskt att d va lite fjuttigt. :mad:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Första djuret:

Felix, liten underlat

andra o tredje djuret:

Grynet, kanin hermelin fuchx
Rosalinda, kanin (Stor)dvärgvädur

Fjärde djuret:

Mussi(hette först musse), katt
Rolig sak mamman hette Sven:rofl:
 
Sv: Alla era djur som ni nånsin hafft..

Villken rolig tråd!:)

Första: Två katter, tvillingar hona och hane. Norska bondkatter vid namn Julius och julia, (dem har vi kvar än)

Andra: Ca två veckor efter en hund, en drever vid namn sussie (Lämnade bort efter ca 2 år)

Tredje: Två råttor, musse och mimmi

Fjärde: Julia blev med kattungar med okänd hane.. tre ungar blev det:) Behöll bara en som fick namnet Ebba och henne har vi oxå kvar än!:)

Femte: Grodor, fiskar och ödlor... :rofl:

Sjätte: En kanin vid namn Molly (:confused:)

Sjunde: Två tvilling valpar, Zack Och Zora som är Rottweiler/Shäfer

Åttonde: Ca en vecka efter skaffade vi en renrasig Rottweiler vid namn Merlin :love:

Nionde: Ett varmblod, föredetta travare vars fullständiga namn var Ettan Svärd men vi kallade henne bara Ettan.

Tionde: Min underbara 4 åriga bearded collie dam :love:

Jag är 17, så en del djur har det ju blivit under mina år :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 660
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
5 055
Senast: pepp
·
Övr. Barn Har bokat tid för att ta bort vår kanin i morgon. Han har senaste tiden blivit väldigt aggressiv (går knappt att ge honom mat utan att...
2
Svar
23
· Visningar
3 070
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 942
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp