Bukefalos 28 år!

peace

Trådstartare
Nu är alla prover klara och det visade sig att min katt är allergisk för i princip allting.Ska stå på en låg dos kortison och äta allergifoder.Är det någon som har en katt med allergi,och isf vad har ni gjort,vad för foder är bäst o.s.v?
 
Sv: Allergi

Isola är allergisk, reagerar kraftigast på fisk och skaldjur men tål inte heller annat kött i någon större utsträckning (hon kan dock äta enstaka bitar av t.ex. skinka eller nötkött utan att börja klia sig igen). Hon gick på kortison i början för att få stopp på kliandet och plockandet av päls och så sattes hon på allergifoder, Hills Z/D, som hon fortfarande äter (drygt ett och ett halvt år senare)
 
Sv: Allergi

Ja, det åt hon bara under en kort period för att inte kliandet, bitandet och plockandet av päls skulle bli en befäst vana.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 146
Senast: Glimra
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 010
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp