Allmän tråd om reality-TV

Näää, jag tror inte det. Detta heter Kärlek över gränserna och ett handlar om Daska par/utlänningar och det andra om Norska.
Det är mer eller mindre den skandinaviska versionen av 90 day fiancé :D men den känns mindre producerad, tycker jag
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det är mer eller mindre den skandinaviska versionen av 90 day fiancé :D men den känns mindre producerad, tycker jag
Jag har inte sett 90 days så jag kan inte uttala mig men det är då en heeeel del knepiga par. Men ändå verkar dessa ha lyckats bättre än i den Svenska varianten.
 
Det var längesen jag skrev något men har läst lite på sidan under åren 🤗

Här har jag alldeles för mycket tid över så det blir alldeles för mycket tv 🫣

Just nu kikar jag på:
Love is blind USA, tredje säsongen.
Love is blind, Sverige.
Kärlek vid första ögonkastet både Sverige och USA.
Hotell Romantik, tillsammans med mannen.
Dubai Bling.
Första dejten.

Vet inte riktigt vad det är som gör att jag fastnar men ”spelet” mellan människor och modet att kasta sig ut i det okända framför kameror fascinerar.
 
Älskar, älskar inte rullar på. Tycker nog danska och norska varianten är lite bättre, men jag kollar ändå… 😆

Lägger tankar om paren under spoiler:
Lars & Fiona: Han är 80, hon är 41 (allegedly). Hon är helt galen i ideén att de ska flytta till Sverige och skaffa barn omedelbums!!! Så, nu när hon är i landet finns det bara en sak kvar på att-göra-listan… :bag: Till skillnad från vad Discovery verkar tro så är det inte kvalitets-TV att se en 80-åring snacka om att ta testosteronpiller för att kunna ”prestera” bättre!

Amanda & Korinne: Söta tillsammans men baserat på egna erfarenheter - bråkar ni mycket när ni är långdistans, kommer ni bråka minst lika mycket tillsammans. Att de båda är väldigt svartsjuka bådar inte gott, speciellt eftersom Korinne kommer vara helt ensam i Sverige medan Amanda har ett sällskapsliv som hon antagligen vill behålla.

Robin & Angelin: Verkar trevliga, men jag kan inte sluta stirra på hans horribla tåskor varje gång de är i bild!!!! :nailbiting:

Ida & Regan: Tror han kommer bli snabbt trött på medelsvenssonlivet när han är van med uppmärksamhet, livvakter med vapen och stora hus. Hon snackar om att pendla med barnen mellan Uganda och Sverige för att gå i skolan och allt det där, som om det är ett par timmars bilresa 😅 lycka till.

Rolf & Vilai: Smutsig lägenhet, tjocka fettfläckar kring strömbrytarna och inrökta tapeter. Han säger att tidigare förhållanden har pajat för han jämför kvinnorna med en flickvän som gick bort när de fortfarande var unga. Hur ska Vilai mäta sig mot en förskönad bild av en perfekt kvinna, som inte ens finns i verkligheten? Deprimerande.

Tony & Christy: Han är ett slisk som raggar på tonåriga barflickor i Filippinerna. Den nya bebisen verkar i alla fall vara hans. Fasa att ha Annika som styvmor.
 
Ser just nu på Gränsbevakarna Sverige.
Har ingen serie som jag direkt följer utan brukar kolla om det inte är nåt intressantare på nån annan kanal.
Jo förresten, Sister Wives har jag nog sett alla avsnitt av.
Annars har jag sett 90 days fiancé (båda varianterna, finns ju en där amerikaner flyttar utomlands också), Älskar älskar inte, Hotell Romantik såg jag första säsongen av. Sen minns jag inga fler ...
 
Jag följer MAFS USA hjälpligt men ser som vanligt allra mest fram emot den stora fikabord-snackisen dvs GVFÖ Sverige. Ska bli kul med jubileumsprogrammet/-n, del 1 redan 25 mars! Tänkte på GFVÖ Sverige senast idag när jag helt crazy öppnade bildörren en liten bit under körning för att bältet fastnat. Dock utan medpassagerare som rasade över det. :cool:

Jag har nog inte missat någon säsong av svenska GVFÖ, USA är lite mer fram och tillbaka för det är så orimligt långa säsonger och jätteutdragna program med begränsat innehåll.
 
Jag följer MAFS USA hjälpligt men ser som vanligt allra mest fram emot den stora fikabord-snackisen dvs GVFÖ Sverige. Ska bli kul med jubileumsprogrammet/-n, del 1 redan 25 mars! Tänkte på GFVÖ Sverige senast idag när jag helt crazy öppnade bildörren en liten bit under körning för att bältet fastnat. Dock utan medpassagerare som rasade över det. :cool:

Jag har nog inte missat någon säsong av svenska GVFÖ, USA är lite mer fram och tillbaka för det är så orimligt långa säsonger och jätteutdragna program med begränsat innehåll.

Ja MAFS USA är ju orimligt utdragen?

Skillnad på Love is Blind USA som redan är slut :D Såg sista igår.
 
Japp! Med alla som blivit utan i alla andra serier 😅

Ett par överblivna MAFS USA-deltagare verkar ju ha funnit varandra helt själva, dessutom två som framstod som väldigt sympatiska. Konståknings-Mindy (som drabbades av att giftas ihop med Zach, som framstod som en extremt märklig och avstängd individ. Rekord i ordsallad varje gång han öppnade munnen!) och Steve från en av de senare säsongerna, som jag nog också kände förtjänade något bättre och mindre neurotiskt än Noi.
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 640
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 878
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp