Allmänbildning?

Jag förvånas över allt. Och blir sur över allt som folk inte fattar.

Jag fattar inte att någon kan gå på att konceptet labradoodle.
Jag fattar inte när folk inte kan typ Frankrikes huvudstad.
Jag fattar inte när folk på fullaste allvar tror att det är bögarnas/invandrarnas fel.
Jag fattar inte att folk tror att typ diskmaskinen på jobbet fyller/tömmer sig själv (ännu värre om de tror att det är så hemma).
Jag fattar inte folk som inte kan basic kunskaper som att Sverige är en monarki (trots att de är födda i Sverige).
Jag fattar inte folk som är rädda för vildsvin. Herregud, chansen att dödas av en man är typ 100 000 gånger större.
Etc.

Story of my life.

Mvh Besserwisser
 
Jag förvånas över allt. Och blir sur över allt som folk inte fattar.

Jag fattar inte att någon kan gå på att konceptet labradoodle.
Jag fattar inte när folk inte kan typ Frankrikes huvudstad.
Jag fattar inte när folk på fullaste allvar tror att det är bögarnas/invandrarnas fel.
Jag fattar inte att folk tror att typ diskmaskinen på jobbet fyller/tömmer sig själv (ännu värre om de tror att det är så hemma).
Jag fattar inte folk som inte kan basic kunskaper som att Sverige är en monarki (trots att de är födda i Sverige).
Jag fattar inte folk som är rädda för vildsvin. Herregud, chansen att dödas av en man är typ 100 000 gånger större.
Etc.

Story of my life.

Mvh Besserwisser

Hahaha, det hade verkligen kunnat vara jag som skrev det där. Jag kan bli irriterad på minsta lilla. Något jag blir extra irriterad på är folk som inte utnyttjar Google utan istället ställer frågor på typ FB som hade tagit två sekunder att ta reda på genom en enkel google-sökning... liksom, varför är du så villig till att framstå som både korkad och teknikfientlig? :rage:

Mvh extremt lättprovocerad
 
Min kollega visste inte vad ett subjektiv var igår. Han verkar vettig i övrigt så det var överraskande.:rofl:

Särskrivningar är liksom felaktiga dubbelkonsonanter helt sjukt störigt. Sett i en Fb grupp igår:
"Skall köpa nytt häst släpp, vilket reckomenderar ni?"

.....:banghead:.....:banghead:.....:banghead:
 
Hon hängde rätt löst då kan jag ju tala om. Men jag förlät henne. Inte hennes fel att hon inte har fostrats på rätt sätt :devil:

Men det handlar ju liksom inte bara om fostran, om vi nu förutsätter att det är en vuxen människa vi pratar om. Vad är det för GIGANTISK sten man lever under om man aldrig sett en enda Star Wars-film?! Jag får ju nästan högt blodtryck av att det lever sådana människor bland oss.
 
Hahaha, det hade verkligen kunnat vara jag som skrev det där. Jag kan bli irriterad på minsta lilla. Något jag blir extra irriterad på är folk som inte utnyttjar Google utan istället ställer frågor på typ FB som hade tagit två sekunder att ta reda på genom en enkel google-sökning... liksom, varför är du så villig till att framstå som både korkad och teknikfientlig? :rage:

Mvh extremt lättprovocerad
Åh, vi borde bli vänner:love: Fast jag har inte sett StarWars:cautious::p
 
Men det handlar ju liksom inte bara om fostran, om vi nu förutsätter att det är en vuxen människa vi pratar om. Vad är det för GIGANTISK sten man lever under om man aldrig sett en enda Star Wars-film?! Jag får ju nästan högt blodtryck av att det lever sådana människor bland oss.
Jag tycker dom verkar så sjukt ointressanta och dåliga att jag inte har orkat. Försökte en gång men det var så jäkla tråkigt. Folk VET ju om att filmerna existerar och typ vad dom handlar om. Men man måste inte titta på allt skit som görs.
 
Jag tycker dom verkar så sjukt ointressanta och dåliga att jag inte har orkat. Försökte en gång men det var så jäkla tråkigt. Folk VET ju om att filmerna existerar och typ vad dom handlar om. Men man måste inte titta på allt skit som görs.

"Skit"?!
Nä, den diskussionen bara vägrar jag ta, jag nöjer mig med att du per automatik är diskvalificerad som vän-material. :cool: :p
 
Jag tycker definitivt det hör till allmänbildningen att veta att vårt östra grannland är ett tvåspråkigt land med både svenska och finska som nationalspråk. En finlandssvensk (med svenska som modersmål) bryter inte på finska, utan pratar helt enkelt finlandssvenska.
 
Men det handlar ju liksom inte bara om fostran, om vi nu förutsätter att det är en vuxen människa vi pratar om. Vad är det för GIGANTISK sten man lever under om man aldrig sett en enda Star Wars-film?! Jag får ju nästan högt blodtryck av att det lever sådana människor bland oss.

Jag såg den första med min pappa när den kom. Han var intresserad och jag var ett bra alibi inför mamma. Har för mig att vi såg nästa också, men jag har inte varit intresserad nog att se om dem efter det.

Jag är en sån som inte är särskilt intresserad av mainstreamkultur och har inte heller t ex sett någon Bondfilm eller Game of Thrones eller Idol eller melodifestivalen.
 
Men det handlar ju liksom inte bara om fostran, om vi nu förutsätter att det är en vuxen människa vi pratar om. Vad är det för GIGANTISK sten man lever under om man aldrig sett en enda Star Wars-film?! Jag får ju nästan högt blodtryck av att det lever sådana människor bland oss.
Jag har gjort ett par försök, men jag tyckte att det var så enastående tråkigt och ointressant att jag inte förmådde titta klart.

Det känns som att filmerna gick på repeat under några år av min unges uppväxt, vilket inte lyckades göra mig mer intresserad.

De är tråkiga helt enkelt. Men jag har ju inte kunnat undgå att notera deras popularitet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
929
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 195
Senast: Sirap
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 788
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 905
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp