Bukefalos 28 år!

Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Va? Vad menar du med det? Att man tacksamt ska bilda familj med vem-som-helst som ger en uppmärksamhet?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

KL
Ja, nu vet jag ju att jag kan vara en aning överdrivet kritisk...

Men jag har mejlat ett tag med en jämnårig man på en dejtingsajt (Wow! :) ) och har nu börjat irritera mig på att han avslutar sina mejl med "Kramizzzzzzz". Jag ryser!

Men berätta det då!

Han kan ju inte ha en aning, eftersom han skriver så!

Eller get over it? Att börja en kontakt med att uppfostra den andre i skrivkonst låter inte så framgångsrikt.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Eller get over it? Att börja en kontakt med att uppfostra den andre i skrivkonst låter inte så framgångsrikt.

Jag tror faktiskt att jag väljer att låta det passera, eftersom jag inte riktigt vet hur jag skulle formulera det på ett "snyggt" sätt. :) Jag behöver kanske inte läsa hans mejl ända till slutet=:idea:
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Finns det inga lägen mellan att inte säga något och att uppfostra?

Har du något förslag?

Syftet med att säga något är väl att få honom att sluta skriva kramizz = uppfostran.

Alltså, jag tycker också att kramizz är gräsligt. Men "du får ursäkta mig men jag tycker så illa om ordet X som du skriver" - det låter ju bara för fånigt. Jag skulle inte uppskatta om en mailkontakt skrev något sådant.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag tror faktiskt att jag väljer att låta det passera, eftersom jag inte riktigt vet hur jag skulle formulera det på ett "snyggt" sätt. :) Jag behöver kanske inte läsa hans mejl ända till slutet=:idea:

Det gör du helt rätt i. Du är en större person om du struntar i det.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Att ta upp en diskussion om hur det skrivna språket färgar bilden av en människa när man lär känna varandra via just textmediet, är väl inte allt för konstigt? Hur man (medvetet som omedvetet) väljer att formulera sig för att bygga en viss typ av förväntningar på sin person. Jag använder tex. väldigt få förkortningar i början när jag pratar med någon, men när texten sen går från väldigt medvetet kontaktsätt till ett sätt att byta åsikter och förmedla information så blir mailen både längre och mindre välformulerade med fler parenteser och personligare reflektioner;) Att fråga någon vilken bild av sig själva de vill förmedla med avslut som "kjamizz" ställs alltså helt ärligt från min sida, och jag är genuint intresserad av hur de tänker.

Det är absolut sånt som jag spontant diskuterar med mina "mailkompisar". Konstigt? Kanske.
 
Senast ändrad:
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det du kallar diskussion om språkets påverkan på bilden av en människa låter inte exakt synonymt med "Jag ryser!" ;)

Ser din redigering: det låter som att du är längre in i mailväxlingen där än jag uppfattade att Pepson var. Att diskussionen redan handlar om vilken bild man ger av sig själv med sina ordval.

Men: det där med kramizz kanske inte står för något annat än att den här killen är osäker i situationen och tror att tjejer vill ha det så. Han kanske har mailat med andra tjejer som skriver så.
 
Senast ändrad:
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det kan ju finnas orsaker till att skriftspråket är bristfälligt, som den som skriver inte vill diskutera med en ytlig bekantskap.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det är lite min tanke också, även om jag definitivt förstår din poäng Bläckis.

Jag skrev ett tag med en kille som verkade intressant - tills han en gång kallade mig "...nyfiken liten flicka". Det ordvalet tyckte jag kändes såpass läskigt att jag faktiskt påpekade det, vilket han tyckte var fine och slutade. Sen blev det inget ändå i slutändan, men inte pga att jag märkte hans ord. :)
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det du kallar diskussion om språkets påverkan på bilden av en människa låter inte exakt synonymt med "Jag ryser!" ;)

Va?:D

Pepson2 skrev:
Det kan ju finnas orsaker till att skriftspråket är bristfälligt, som den som skriver inte vill diskutera med en ytlig bekantskap.

Jag försöker att aldrig kritisera språkfel. Det är i min värld skillnad på att ta upp en generell diskussion om språk (vilket är ett av mina intressen) och att vara språkpolis.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ja. Är inte allas vårt mål att leva i förnöjd tvåsamhet... med ett nytt barn vartannat år, under kvinnans fertila period?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Att fråga någon vilken bild av sig själva de vill förmedla med avslut som "kjamizz" ställs alltså helt ärligt från min sida,
Och i mina öron låter det jättespydigt. Om någon på fullaste allvar frågade mig vad jag vill förmedla med ett särskilt ord, till exempel om jag skrivit "fett värdelöst!", så skulle jag direkt tänka "pretentiösa tönt". Vilket i och för sig vore rätt bra för jag skulle aldrig orka dejta nån som ska sitta och hacka på eller ifrågasätta mitt språk.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

På en chattsida, eller dejtingsida, får var o en skriva som den vill... Även om det kan framkalla känslomässiga reaktioner hos läsaren... ("Jag ryser" :D )
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Fast "nyfiken liten flicka" går ju direkt på dig. Med klang som är lätt att misstolka, för att uttrycka det diplomatiskt.

Kramizz går inte på person på det viset, det är bara töntigt. Men en person kan vara jättebra även om hen använder ett och annat töntord.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Misslyckas uppenbarligen att förmedla vad jag menar. Sen kanske jag uppfattas som mästrande av en del, men andra hugger direkt på även de konstiga ämnen som jag tycker är intressant att diskutera med främmande människor. Inkl språk. Antar att det också är en gallringsprocess:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 292
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 593
Senast: Hazel
·
Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp