Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är hooked på Sellpy, känns som halva garderoben har försvunnit sen i våras. Visst, man blir inte rik, det är inte många hundralappar jag tjänat, men pengarna är inte det viktiga, det är bara gamla kläder. Det känns såååå skönt att bli av med skiten. 3 påsar åker ikväll sen blir det nog ett par till senare. Ska sälja lite gammal kamerautrustning också tänkte jag men det gör jag på egen hand.
 
Hurra, har sålt ett bett! 250 kr swish in på kontot! Ska nog försöka sälja några träns med, alltid får man någon krona och en ledig krok i sadelkammaren. Har säkert något mer ute i stallet jag kan kränga iväg för en symbolisk summa.

Ska ta ett röj i garderoben igen och lägga ut lite på Tradera. Men det är svårt när man sytt det mesta själv..
 
Har börjat på kartongen som tagit upp större plats i lägenheten under en längre tid. Tar den i etapper men "etapp 1" gick i princip direkt iväg som bortskänkes :)

Även bestämt att sätta en av mina möbler i ett förråd för att komma undan från den trånga känslan i lägenheten :)
 
Jag försöker hålla ångan uppe i rensningen, jag har precis startat ett sparmål i mobilbanken (Swedbank) på 10.000 kr och så sätter jag över pengarna för varje liten pryl jag sålt. Jag har dock inte kommit så långt, ca 450 kr, men det roliga är att det visas hur många procent man har kvar till sitt mål. Inspirerande! :)
Skulle vara kul om jag fick ihop tio tusen kronor genom att sälja rensningssaker/småsaker som man annars inte tänker på har ett större värde. Vi får se hur det går :)
Har också satt igång ett sådant sparande och älskar den funktionen att man kan se hur långt man kommit i sitt sparande :)

Tänkte haka på tråden, sålde bland annat hästgrejer igår för 4000:- :) Jag hatar saker, så jag vill helt enkelt dra ner mitt ägande av onödigt till minimum.
 
En bok såld! Härligt!
Fast jag har inte råd att sätta in på sparkonto just nu, allt hamnar i utgiftshögen direkt.. :(
Tänkte skriva ner hur mycket jag sålt för och flytta över pengar när ekonomin är stabil igen.
Det är inspirerande att se hur säljsumman ökar även med små summor :)
Jag kom precis upp till 800:-, snart en tusenlapp! På småprylar jag ändå inte använder :banana:
 
Jag håller på och säljer av kurslitteratur, har tidigare haft någon dum idé om att spara nästan allt O_o Men nu ska det väck! Har hittills fått in ca 1000 kr :) Bra mycket mindre än de kostade att köpa in, men hade de stått kvar i bokhyllan hade det blivit noll kronor :D
 
Inte fått sålt körschabraket och benskydden ännu. Vill egentligen inte sälja, så jag la ett lite högre pris. Får se om jag får sålt ändå :)

Funderar på om jag har något mer att sälja. Eller ja, det har jag, men vet inte om jag ens får sålt det. Köper folk oanvända pumps i andrahand? Var säljer man kläder och skor smidigast?
 
Inte fått sålt körschabraket och benskydden ännu. Vill egentligen inte sälja, så jag la ett lite högre pris. Får se om jag får sålt ändå :)

Funderar på om jag har något mer att sälja. Eller ja, det har jag, men vet inte om jag ens får sålt det. Köper folk oanvända pumps i andrahand? Var säljer man kläder och skor smidigast?
Jo om skorna är i bra skick så brukar det gå att sälja. Jag har sålt några på tradera, men man får ju inga jättesummor för dom oftast.

kl
Jag håller på att lägga ut kläder på Tradera. Hoppas få det sålt för jag är pank den här månaden :meh:
 
Jo om skorna är i bra skick så brukar det gå att sälja. Jag har sålt några på tradera, men man får ju inga jättesummor för dom oftast.

kl
Jag håller på att lägga ut kläder på Tradera. Hoppas få det sålt för jag är pank den här månaden :meh:
Jag är ju lite sån att jag hellre slänger än att behöva packa, väga, skriva ut fraktsedel... så jag tänker inte sälja något för 20-30:-, det känns verkligen inte värt det. Då slänger jag hellre :o
 
Jag är ju lite sån att jag hellre slänger än att behöva packa, väga, skriva ut fraktsedel... så jag tänker inte sälja något för 20-30:-, det känns verkligen inte värt det. Då slänger jag hellre :o

Är det grejor som är i mycket gott skick som jag inte orkar lägga ut tar jag dem till den lokala loppisen. Visst, då får inte jag något men jag hatar verkligen att slänga grejor som går att använda.
 
Sålde min gamla bil i måndags.
Den har varit avställd sedan 2012, när jag skaffade tyngre dragbil.
Min pärla kunde jag inte förmå mig till att sälja då, men nu hade den stått på gräsmattan sedan dess och, ja, det var hög tid att ta tag i saken.
Så nu är den såld till en märkesentusiast som ska fixa till den, det är någonting som rostat sönder under den. Den är en aningen ovanligare variant av modellen, så jag hoppas att han kommer visa den. Han lovade att skicka foto när den blir klar. :)
Om jag sedan får någon foto är en annan sak....
...men åtskilliga kg metall har försvunnit ur min ägo i alla fall.

Så då blir väl nästa projekt att sälja timmerstöttingarna så blir det bättre plats i förrådet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
91 530
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 978
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
104 862
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp