Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tittar jag förtvivlat på mängden lakan. 7 uppsättningar för dubbelsäng känns ju lite...mycket. Allt är halvslitet och skulle väl egentligen slängas och sen köper jag 3 nya uppsättningar. Men det tar emot. De är ju bara lite slitna och fortfarande fullt användbara.
Lämna dom gamla lakanen i textilåtervinningen så går det det till nått gott, antingen återanvänds de som lakan, trasmattor eller annat ju :)

Jag kan säga att just lakan var en av de skönaste sakerna att rensa ut när jag gjorde det förut. Jag har 3 lakan och 2 uppsättningar med 2 lika påslakan/örngott (jag har alltså 4 st påslakan och 4 örngott). Mer behövs verkligen inte!
 
Jag rensade bland kläder och skor i våras. Klarade inte av att skiljas från dem av nostalgiska skäl, men visste att jag borde eftersom jag inte använder dem längre. Lät dem stå i en påse en lååång stund, rensade lite till häromdagen och fyllde på påsen utan att ge mig lov att titta i den igen och klarade då att dumpa den i klädinsamlingen. Jippie! Klarade till och med att lägga med ett par fina helt nya skor som jag reafyndat, men som inte passade jättebra, och som jag inte lyckats sälja och gräääämt mig över flera hundra kr i sjön var gång jag sett dem. Väldigt skönt!

*högt klappande* Sånt som svårt att skiljas från brukar jag snabbt slänga i klädpaket som jag ger bort snabbare än blixten. Turligt nog rätt eftertraktat här :P Har även sparat ett par skor som jag köpte 2009 men inte använder. Måste kolla om de är kvar för nu får det fan vara nog :D

Visste ni att ni också kan lämna in trasiga och utslitna plagg och annan textil i exempelvis Myrornas insamlingscontainers? Det var nytt för mig iallafall. :) Det går då till textilåtervinning. Men det måste vara rent.
Det har jag inte hört! Här är Myrorna svindyra så det känns fel att sponsra med prylar men kanske lite textiler kan gå dit :)
 
@tolksele

Har läst så mycket negativt om Sellpy att jag aldrig skulle våga köpa därifrån eller sälja (om det gick härifrån). Om de inte ens kan beskriva en varas skick korrekt skulle jag inte lita på företaget.
 
@tolksele

Har läst så mycket negativt om Sellpy att jag aldrig skulle våga köpa därifrån eller sälja (om det gick härifrån). Om de inte ens kan beskriva en varas skick korrekt skulle jag inte lita på företaget.

Jag har köpt en skjorta av sellpy, lång leverans men annars helt okej. Inte konstigare än andra säljare.
Vad är det du hört för negativt?
 
Deltager någon i Smpl utmaningen? Jag var med förra gången och genomförde inte en enda utmaning:omen nu gör jag ett nytt försök.
Ja, jag var med i våras och tänkte vara ned nu också. Lägger inte upp något på sociala medier eller så, men fotar lite för eget bruk och har en anteckning i mobilen där jag skriver ner uppdragen och vad jag gjort.
 
Jag har köpt en skjorta av sellpy, lång leverans men annars helt okej. Inte konstigare än andra säljare.
Vad är det du hört för negativt?
Många får fel vara, kläder är trasiga men beskrivna som bra skick, inte samma storlek som det står i annonsen, felaktig info om varan i allmänhet etc. Förväntar mig inga underverk av begagnat men sett så mycket negativt på sociala medier&deras traderasida... Så inget för mig. Kanske en chansning om de har en vara som jag letat efter men känns inte bra att stödja det. Säljare vittnar om att deras varor har bedömts osäljbara fastän varorna var "märkeskläder" med lappar kvar. Känns oseriöst även om iden är jättebra :)
 
Skänker nog bara bort kläderna istället tror jag.. Är ju definitivt enklare och jag äger inga dyra märkessaker.
 
*högt klappande* Sånt som svårt att skiljas från brukar jag snabbt slänga i klädpaket som jag ger bort snabbare än blixten. Turligt nog rätt eftertraktat här :P Har även sparat ett par skor som jag köpte 2009 men inte använder. Måste kolla om de är kvar för nu får det fan vara nog :D


Det har jag inte hört! Här är Myrorna svindyra så det känns fel att sponsra med prylar men kanske lite textiler kan gå dit :)
Myrornas överskott går väl till Socialt arbete så det är ju för en god sak. :)

Mina skor hade jag sparat i sådär tre-fyra år. Minst!
 
Idag har jag uträttat underverk i garderoben ;) 5 fulla pappkassar (stora) med kläder har rensats ut... :o:p
I en av kassarna har jag lagt kläder som jag tänkte prova att sälja först. Men jag tänker använda FB-grupper :idea:
Mycket nöjd att jag tog tag i garderoben till slut (har en förmåga att spara kläder som "bra att ha" :o)
 
Jag gillar Sellpy! Tycker det är helkul att kunna välja bland så mycket roliga kläder till ytterst små priser :)
Vill man ha nyskick så söker man bara på nya kläder i sökfunktionen.
Visst har det hänt att något plagg inte hållt måttet, varit trasigt eller fel strl eller mer slitet än vad som skrivits i objektsbeskrivningen, men då har jag bara reklamerat och fått pengarna tillbaka plus en del av frakten.
Man får ta med i beräkningarna att det är en chansning, jag skulle aldrig lägga ett högre bud än jag skulle kunna tänka mig förlora i pengar ifall plagget inte är i sånt skick att jag vill använda det.
Men jag har köpt några riktigt fina plagg därifrån, nya Replayjeans som satt som ett smäck - 30 kr. En StyleButler top - 55 kr. Vinterjacka CRW i superfint skick, strax under hundringen. Filippa K byxor - 50 kr. :up:
 
Myrornas överskott går väl till Socialt arbete så det är ju för en god sak. :)

Nja, här är Myrorna riktigt dyra :/ Var i "centrala" Stockholm och där var det betydligt bättre priser än i min stad( inte centralt läge) så många handlar inte alls där. Visst att Myrorna här betalar ut löner och inte enbart består av frivilliga men svårt att motivera köp över nypris på mycket. Men ja ska man stödja något så är det bra :)
 
La ut dockskåpsmöbler och de gick iväg direkt så där hade jag helt klart fel pris. Jag försökte alltid kolla runt efter priser men ibland blir det fel ändå.
 
Inspirerad av den här tråden och över hur trevlig garderoben blev igår så högg jag tag i skafferiet idag, införskaffade lite trälådor i olika storlekar och flyttade om hyllorna lite så blev resultatet väldigt bra!


Gu va mycket skräp jag hittade: tomma kartonger och påsar som av nån anledning fått bo kvar längst in i skafferiet istället för att kastas.
Dessutom behöver man väl 3 halvfulla paket florsocker, fem möjlpåsar med en skvätt i vardera och 3 öppnade flaskor sirap?
Grävde också fram två konserver med fiskbullar som gick ut 2014, vilket betyder att de fått följa med från lägenheten när vi flyttade hit 2015, ibland blir man ju trött på sig själv...
 
Och detta prutande:devil:även på svinbilliga saker ska det prutas. Blir så trött. Oftast brukar jag acceptera men nu prutas det på en sak för 100:-. Skule ha skrivit 130:- så att det fanns prutmån, men orka. Nu la personen ett bud på 50:- och det kändes så fräckt. Saken är i mycket gott skick.
 
Idag åkte det iväg 70 plagg till behövande :)
Sedan är 1 kasse full med ca 30 plagg som ska till tygåtervinning.
Har mer att rensa ut men känns som en bra start :up:

Ska se om jag kan få ut en annons på barnkläder igen. Har tagit en behövlig paus efter alla knepiga människor jag stött på medans jag sålde förra omgången :p
 
Idag avslutades mina auktioner med kläder på Tradera. 11 plagg sålda, 3 eller 4 bara för 1 kr, men det blev totalt 1200 kr :up: Skönt att det blev helt okej ändå.

Är det märkesplagg då? :)
Jag har en hög jag tänkte skänka men som borde gå att sälja (tex bondelid och nya replayjeans) för en liten slant. Funderar på om jag ska orka sätta ut det.
Jag misstänker folk vill mest fynda märkes där? :)
1200 kr in är ju :up:
 
Är det märkesplagg då? :)
Jag har en hög jag tänkte skänka men som borde gå att sälja (tex bondelid och nya replayjeans) för en liten slant. Funderar på om jag ska orka sätta ut det.
Jag misstänker folk vill mest fynda märkes där? :)
1200 kr in är ju :up:
Det var flera plagg från Desigual, dom brukar generera rätt okej med pengar :) Fick mellan 150-250 kr st för dom, nya som begagnade. Min mamma har en tendens att köpa, sen hänger dom bara i garderoben och sen får jag dom att sälja :rofl: Dom är ju rätt dyra nya, en klänning kostar oftast från 600 kr, så att köpa en ny för 200 är ju ett fynd för många :)
Och ja, nog är 1200 bra allt! Alla slantar behövs nu, jag har 160 kr på kontot just nu :meh:
 
Det var flera plagg från Desigual, dom brukar generera rätt okej med pengar :) Fick mellan 150-250 kr st för dom, nya som begagnade. Min mamma har en tendens att köpa, sen hänger dom bara i garderoben och sen får jag dom att sälja :rofl: Dom är ju rätt dyra nya, en klänning kostar oftast från 600 kr, så att köpa en ny för 200 är ju ett fynd för många :)
Och ja, nog är 1200 bra allt! Alla slantar behövs nu, jag har 160 kr på kontot just nu :meh:

Ja, det märket borde ju sälja bra :)
Rolig mamma du har :rofl:
Jag har en väska från det märket som inte används. Kanske borde testa å sätta ut den :)

Har några märkesväskor som inte används längre. Borde sätta ut dom egentligen men jag har svårt att skiljas från dom :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 030
· Visningar
90 087
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
104 265
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp