Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni med sambo, hur får ni med dem på att rensa?
Det får jag inte, jag försöker inte ens. Han får ta ansvar för sig och sina saker alldeles själv :)
Han blir säkert påverkad när jag rensar, och kanske lite peppad :up:

Vi har inte så många saker som vi skaffat/fått gemensamt. Men skulle de behöva rensas av någon anledning skulle jag troligen stämma av med honom, men göra själv om han inte hänger på :cool:
 
Jag jobbar tråden. Jag måste ta tag i rensandet, väntar tillökning i februari och vi har sååå mycket grejer överallt.

Flyttade in i huset för 2 år sedan, men det mycket förvaringsmöjligheter så samlar man på sig mängder av skit.
 
Det får jag inte, jag försöker inte ens. Han får ta ansvar för sig och sina saker alldeles själv :)
Han blir säkert påverkad när jag rensar, och kanske lite peppad :up:

Vi har inte så många saker som vi skaffat/fått gemensamt. Men skulle de behöva rensas av någon anledning skulle jag troligen stämma av med honom, men göra själv om han inte hänger på :cool:
Lägenheten består till typ 75% av sambons prylar, så hur mycket jag än rensar är det mest hans prylar över allt. :meh:
 
Messade just en kompis om han fortfarande ville ha soffan i verkstaden. Vi har lovat honom den, men den tar så sjukt mycket plats. Väntar på svar

Ska rensa häckarna med kläder under eftermiddagen tänker jag. Lite till loppis, lite på fb och lite kommer slängas.
 
Har sorterat ut 197 grejor, och nu börjar det helt klart bli svårare. I arbetsrummet finns dock definitivt potential och likaså i hallen i källaren.

I november är det leksaksbasar och då hoppas jag bli av med en del grejor. Borde sälja lite på Ebay också, men det är så omständligt att fotografera och beskriva och ha sig. Kanske i kväll... Det är ju rätt tid nu att bli av med barnens urvuxna vinterjackor, så det är väl bara att rycka upp sig. Igår donerade jag en låda med böcker till ortens bibliotek. :) (och nyss hivade jag tre trasiga pixiböcker i pappersåtervinningen... :devil:)
 
Har sorterat ut 197 grejor, och nu börjar det helt klart bli svårare. I arbetsrummet finns dock definitivt potential och likaså i hallen i källaren.

I november är det leksaksbasar och då hoppas jag bli av med en del grejor. Borde sälja lite på Ebay också, men det är så omständligt att fotografera och beskriva och ha sig. Kanske i kväll... Det är ju rätt tid nu att bli av med barnens urvuxna vinterjackor, så det är väl bara att rycka upp sig. Igår donerade jag en låda med böcker till ortens bibliotek. :) (och nyss hivade jag tre trasiga pixiböcker i pappersåtervinningen... :devil:)
Oj! Bra jobbat!
 
Woho! Har varit så inspirerad av den här tråden och idag har jag av en slump sålt min första grej - en gammal åkpåse, som legat i förrådet i evigheter, för 50 kr, via en lokal facebookgrupp (och fått betalt via swish för första gången med)!
Tidigare har alla gamla barngrejor/kläder ärvts vidare till barnens kusiner, men nu har de växt om yngsta barnets storlek och saker har samlats på hög. Började projekt "utrensning" för någon vecka sen med att skänka bort lite barnsaker till en kompis barn, överbliven hårfärg till en kompis, och lite kläder som jag äntligen accepterat att de är för små till en annan kompis. Och lämnade två kassar kläder/textiler till HMs insamling.
Nu är jag peppad att tag i att fotografera utsorterade kläder & skor och slänga ut säljesannonser i lokala säljesgrupper på FB i veckan. Och knata iväg med två kassar till till HM.
 
Har en sak till salu för 400:- och får en fråga om vilket mitt sista pris är. Jag svarar att jag kan tänka mig 350:- inklusive frakt. Ganska stor rabatt i mitt tycke. Får en sur smiley i svar. Ok. Vad bjuder du? Får svar 100:- med frakt.
 
Jag har påbörjat rensningen! Ack så litet men ändå :D Har lagt ut en handväska billigt i lokal köp-/säljgrupp. Tänkte fylla på allteftersom. Det blir mest småsummor om något blir sålt, det som blir kvar skänker jag bort tänker jag. Idag ska jag försöka ge mig på förrådet :nailbiting: Börja i alla fall...
 
Jag fortsätter fylla på min fb-grupp jag startat. Än har jag inte delat med mig av den förutom i "sytråden" här på buke. Men snart så är det väl dags... Har bland annat rensat ut 68 broderier (har fått typ alla dom de senaste dagarna då vi håller på att rensa ut en släktings hus) så jag hoppas jag kan bli av med dom. Annars skänker jag iväg dom innan det är dags för mig att flytta. Ska göra ett ryck bland mina tyger nu och se vad jag kan göra mig av med.
 
Och avdelningen konstiga människor. Jag har mailat lite fram och tillbaka med en person som var intresserad av en sak. Vi gjorde upp om betalning och sen tar det ju lite tid innan pengarna är inne på kontot. Jag markerade saken som deaktiverad på Ebay eftersom den var såld. Men så länge som inga pengar är inne så tar jag inte bort annonsen. Och då skrev persronen till mig: Har du sålt saken till en annan person?! Så jag aktiverade annonsen igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
88 160
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 939
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
103 951
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp