Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu har jag en köpare som är skitseg, hon skulle ha 2 broderier, men skrev bara intresserad på den ena, och intresserad och sen köper på den andra. I pm ville hon ha båda. Jag talar om total kostnad med porto. säger mitt nr om hon vill swisha eller om hon vill ha banköverföring. Hon har läst det för 20 min sen men inte svarat :banghead: Och självklart har jag två andra om skrivit köper efter henne, på dom broderierna :banghead: Enligt mig borde dom gå före, men det är inte uttalat i reglerna. Skulle väl egentligen gått till dom först. Skickade dock meddelande nu om hur hon vill betala, och att jag vill ha en snabb affär, annars har jag andra som är intresserade :meh:
 
Jag jobbar på i det lilla, tror det har rykt ungefär 12-15 grejor idag. Trasiga strumpor, konstiga plastlådor... Kommer klara 250-sakers-gränsen imorgon.

Just nu funderar jag rätt mycket på kapselgarderob. Undrar om det är något att satsa på?
 
Jag jobbar på i det lilla, tror det har rykt ungefär 12-15 grejor idag. Trasiga strumpor, konstiga plastlådor... Kommer klara 250-sakers-gränsen imorgon.

Just nu funderar jag rätt mycket på kapselgarderob. Undrar om det är något att satsa på?
Kapselgarderob?
Måste googla..
 
Vi håller på att försöka sälja ett marsvin. Vårt andra dog så nu ska vi sälja det andra tänkte vi. Fy fan vad svårt det är! Folk hör av sig, slutar svara, ångrar sig, vill pruta, ångrar sig igen.. Vi vill ju bara hitta ett bra och seriöst hem till vår lilla gris. Tur att uppfödaren kan ta tillbaka honom om det inte löser sig.

Känns lite hemskt, men det ska bli rätt skönt när han flyttar. Tiden har inte räckt till.
(Dessutom kan jag ta platsen där buren står till katternas klätterträd och på så sätt få mer ledigt golv i hallen).

Rensningen här går dåligt. Jag har tvärtom köpt mer tyger och tillbehör (@Trott jag skyller delvis på dig!)
 
Jag jobbar på i det lilla, tror det har rykt ungefär 12-15 grejor idag. Trasiga strumpor, konstiga plastlådor... Kommer klara 250-sakers-gränsen imorgon.

Just nu funderar jag rätt mycket på kapselgarderob. Undrar om det är något att satsa på?
Jag försöker köra någon form av egen variant
 
Har sålt ett mönster och ett par till broderier. En köpare tog dock hundra år på sig att godkänna meddelandet på fb. Har läst men inte svarat. Idag skickade jag ett ? Hon har läst men inte svarat :rage: nu typ 4 timmar senare skickade jag att är hon inte intresserad att betala får hon säga det. Sliter i att folk kanske är sega att svara, men skriver man köper på nått igår, men nu ett dygn senare inte gett mer livstecken än att ha läst så blir jag irriterad.
 
Här försöker man rensa och hålla hemmet med färre ägodelar.. och så åkte vi hem till barnens kusiner och åt middag igår och kusinerna hade satt upp en egen barnloppis.
Det slutade med att vi kom hem med tre påsar kläder, två bilstolar och en påse full med leksaker, böcker och filmer.
Rensningsdelen av mig skrek av missnöje samtidigt som jag vet att barnen snart växer i kläderna och kläder måste de ju ha. Vi får helt enkelt köra ett nytt rensningsprojekt i barnrummet för att kompensera de nya grejerna.

Men för att hålla det positivt ändå så tack vare all min rensning så fick bilstolarna plats i garderoben där de får vara tills yngsta är redo för framåtvänd stol :)
Och min sadelkammare minskar. Skickar iväg ännu en sadelgjord idag :)
 
Hej alla i tråden (minns inte om jag skrivit här förr ^^).

Jag vill också rensa! Kommer från en samlar-släkt så kämpar emot generna haha. Jag la precis ut fyra annonser i en bytes-grupp på facebook där jag tänkte byta till mig matvaror mot böcker och hårfärger, får se hur det går. Tänkte grejor ut, förbrukningsvaror (och då mat som jag inte brukar ta mig råd att köpa) in... Om det nu fungerar. Någon som har erfarenhet av såna grupper? =)

//r
 
Jag la precis ut fyra annonser i en bytes-grupp på facebook där jag tänkte byta till mig matvaror mot böcker och hårfärger, får se hur det går. Tänkte grejor ut, förbrukningsvaror (och då mat som jag inte brukar ta mig råd att köpa) in... Om det nu fungerar. Någon som har erfarenhet av såna grupper? =)

//r
Smart :up: Tack för tipset, jag visste inte ens att det fanns sådana fb-grupper :o

Välkommen in förresten :D (till fd samlarna men numer rensningsdårarna som blir glada för varje strumpa som lämnar hemmet... :p)
 
@Scata Det är inte en renodlad grupp för att byta mot matvaror utan den heter skänkes/bytes/köpes, men har sett att flera har skrivit t ex bytes mot ett paket kaffe/ett sexpack cola zero osv..

Haha, en släkting skrev att hon ville ha typ allt jag lagt upp ^^ så kan man också göra ;) ungdomsböckerna går vidare till de yngre i släkten =)

Och tack för välkomnandet!

//r
 
Vissa köpare är ju omständigare än andra... Har nu en tant som ska köpa broderi, som då ska skicka mig pengar i ett kuvert :rofl: Jaja, det får väl funka det med.
KL
Jobbade på statlig myndighet som inkasserar böter från folk. ;)
Det hände lite då och då att det kom frimärken i kuvert, på hela bötesbeloppet...

Värst var ändå rättshaveristen som hade växlat till sig 15 000 i FEMTIOÖRINGAR (detta är femton år sedan) och skickade dem i en trälåda, den kom med Bilfrakt. :rofl:
Personen hade tjatat och tjatat och velat betala kontant, men alla handläggare förklarade att det var en omöjlighet eftersom vi inte hade någon kontanthantering, kunde ju inte skriva ut något kvitto på att vi mottagit pengarna.
På så sätt fick ju personen en kvittens åtminstone, kreativt gjort! ;)

Det blev ett rejält projekt att växla in dem, för staden var avspärrad pga festival och två starka medarbetare fick kånka in lådan till Nordea.
Deras myntrör tog slut så att de fick låna från grannbanken och när allt hade gått igenom myntmaskinen saknades det EN femtioöring! Den bjöd de på. :D
 
Är ensam hemma och borde passa på att rensa lite. Men energin har tagit slut.. Försöker sporra mig själv att i varje fall ta ett litet varv och se om jag inte kan plocka i ordning lite, men det går seeegt!

Egentligen vill jag städa syrummet tror jag. Rensa ut bland alla tyger och su klart några projekt. Men så var det det där med energin igen.
Fattar inte var den tagit vägen.
 
Har 2 paket med totalt 9 broderier som ska postas. Det syns dock knappt på högen :cautious:
Men, lite vardagligt rens blev det idag, var iväg med all insamling :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
91 637
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 982
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
104 892
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp