Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är rimligt att ta för begagnade bommar? Har tretton stycken. Är en tusenlapp för allihop för mycket? Fyra är målade, resten omålade. De har legat ute men är i bra skick. Vill minnas att jag gav runt hundralappen styck när jag köpte dem. 75 kr styck låter väl inte så farligt mycket?
 
Vad är rimligt att ta för begagnade bommar? Har tretton stycken. Är en tusenlapp för allihop för mycket? Fyra är målade, resten omålade. De har legat ute men är i bra skick. Vill minnas att jag gav runt hundralappen styck när jag köpte dem. 75 kr styck låter väl inte så farligt mycket?

Jag betalar inte mer är halva priset för begagnat (utom i undantagsfall). Men jag vet att en del gör det. Blir de inte sålda så kan du ju sänka priset?
 
Slängde ut ett par pumps till försäljning och hoppas på att det är någon som nappar! När jag kommer hem igen ska jag gå igenom alla böcker och även slänga ut dem på annons.
 
Sålde iväg tält, liggunderlag och sovsäck idag. Kändes skönt även om jag säljer billigt. Bara dom grejerna har tagit upp en kartong i källaren...
 
Oj, jag har tacklat av känner jag... kommer nog inte få ihop till hela stegen, men ska kanske försöka ta åtminstone en sak om dagen de novemberdagar som är kvar...

//r
 
Oj, jag har tacklat av känner jag... kommer nog inte få ihop till hela stegen, men ska kanske försöka ta åtminstone en sak om dagen de novemberdagar som är kvar...
Det har jag full förståelse för. Utmaningen är för svår. Om man inte räknar med att man slänger vanligt skräp som tomma mjölkkartonger typ.

En sak om dagen i 30 dagar hade varit mycket mer rimligt. Men stegen är helt galen.
 
Ja precis! Det blir ju grymt många saker om man räknar ihop det! Tror jag fick det till över hundra saker bara när jag hängt med till dag sexton... minns inte riktigt...

Men idag ska jag iaf posta en bok jag sålt, blev fördröjt pga ett mail som inte kom fram. O så har jag en påse med lite grejer plus en stor åbäkig byrå jag ska skänka bort... så lite till finns det att ta av :)

//r
 
En kartong mindre i källaren vart det igår. Visserligen var den bara fylld till 1/3 men känns ändå skönt när en hel kartong försvinner. Har flera sådana kartonger från tidigare utrensningar eller när jag hämtat upp saker. Men men 2 kartonger på två veckor känns bra.
Har möjligen en intressant på köcksbrockorba så får hålla tummarna där.
Frågan är när jag ska orka ta tag i att sälja av finserviserna som är arvegods det faktum att set väger multum är flera kartonger och man inte får ut så mycke gör mig svårmotiverad eftersom jag måste sortera dom ordentligt först.
Sen verktygslådan med hästsaker. Borstar och liknande har ångest, inte använda på många år nu men det är dyrare borstar som kostade några hundralappar då att köpa in. Om jag skaffar göst igen å behöver köpa in grejerna igen är det en hel del pengar det handlar om.
Samma med verktygslådan som ligger i om den modellen ens kommet att få tag i igen. Man kan plocka IR en del lätt och få med sig det vardagliga lätt, lådorna får snoddar och liknande går att plocka lös, den ör byggd för att man ska kunna stå på och har hjul så den går att dra. Den kostade 8-9 hundra när jag köpte den. Vad den skulle gå på ny nu vill jag inte vetta om den ens går att få tag på. Vad tycket ni spara eller sälja?
 
En kartong mindre i källaren vart det igår. Visserligen var den bara fylld till 1/3 men känns ändå skönt när en hel kartong försvinner. Har flera sådana kartonger från tidigare utrensningar eller när jag hämtat upp saker. Men men 2 kartonger på två veckor känns bra.
Har möjligen en intressant på köcksbrockorba så får hålla tummarna där.
Frågan är när jag ska orka ta tag i att sälja av finserviserna som är arvegods det faktum att set väger multum är flera kartonger och man inte får ut så mycke gör mig svårmotiverad eftersom jag måste sortera dom ordentligt först.
Sen verktygslådan med hästsaker. Borstar och liknande har ångest, inte använda på många år nu men det är dyrare borstar som kostade några hundralappar då att köpa in. Om jag skaffar göst igen å behöver köpa in grejerna igen är det en hel del pengar det handlar om.
Samma med verktygslådan som ligger i om den modellen ens kommet att få tag i igen. Man kan plocka IR en del lätt och få med sig det vardagliga lätt, lådorna får snoddar och liknande går att plocka lös, den ör byggd för att man ska kunna stå på och har hjul så den går att dra. Den kostade 8-9 hundra när jag köpte den. Vad den skulle gå på ny nu vill jag inte vetta om den ens går att få tag på. Vad tycket ni spara eller sälja?
Frågan är väl när kommer du skaffa häst igen? Är det om ett par år, om 10 eller mer? Verktygslådan hade nog jag sparat, resten hade hag hårdrensat om det inte skulle vara så att det var planerat med ny häst inom de närmsta åren. Saker blir trots allt ofräscha om dom ligger för länge enligt mig. Är det bra skick går det ju att sälja och på så sätt "få igen" en liten del av pengarna.
 
Frågan är väl när kommer du skaffa häst igen? Är det om ett par år, om 10 eller mer? Verktygslådan hade nog jag sparat, resten hade hag hårdrensat om det inte skulle vara så att det var planerat med ny häst inom de närmsta åren. Saker blir trots allt ofräscha om dom ligger för länge enligt mig. Är det bra skick går det ju att sälja och på så sätt "få igen" en liten del av pengarna.
Har hårdrensat enligt mig själv, kan vara min åsikt dock :D
Har bara sparat dom dyrare borstarna och liknande. Sadeltvål, hårborttagningsstenar etc har jag gett bort redan till hästvänner.
Bra fråga med schemat jag har nu är det omöjligt, mina pass ligger oftast på 10+ timmar. Fördelen är en extra dag ledig i veckan, vilket ger mig mer energi och har lett till att set faktiskt händer saker med utrensningen i källaren och så. När jag jobbade 8-5 kontorsjobb hade jag inte energin till att fixa sådana här saker. Skulle man mer på stan efter man slutade fick man i princip ha en prio lista på vad som skulle göras och man kanske inte han med allt.
 
Oj, jag har tacklat av känner jag... kommer nog inte få ihop till hela stegen, men ska kanske försöka ta åtminstone en sak om dagen de novemberdagar som är kvar...

//r

Det har jag full förståelse för. Utmaningen är för svår. Om man inte räknar med att man slänger vanligt skräp som tomma mjölkkartonger typ.

En sak om dagen i 30 dagar hade varit mycket mer rimligt. Men stegen är helt galen.

Om det är för svårt beror ju också på hur långt ner i fördärvet man var när utmaningen startade... :o Men det börjar definitivt bli väldigt svårt nu...

17: 7 blomkrukor, 7 klädesplagg, 3 blandade prylar (sonens skola behöver småpryttlar som innehåller bestämda ljud till en station, så jag hade möjlighet att bli av med den del saker där)

18: 6 klädesplagg, 4 glasburkar/flaskor och 6 småprylar donerade till skolan, 1 toaring, 1 blandat småskräp

19: 1 skötbordsunderlägg, 5 klädesplagg, 2 småprylar, 1 textil (saknas alltså 11 saker)

20: gav 20 blöjor till en granne (hurra, vi är blöjfria!!!)

21: kasserade textilier

22: blomkrukor

Jag ligger alltså 11 back inför morgondagen. :crazy: :D
 
23: Tog tag i skåpet där vi har plastgrejor som vi inte använder. Det tar emot att slänga dyra Tupperwaregrejor, men jag rensade i alla fall bort diverse äckliga skedar, sugrör och odefinierade udda burkar...
 
Har betat av min "skuld" på 11 grejor från den nittonde: 1 bok donerad till svenska biblioteket och 10 urvuxna barnplagg till röda korset. Ungarna växer som ogräs...

Har ingen aning hur jag ska klara de resterande dagarna dock. Visserligen har jag en säck med 30 plagg och en med 21 plagg (alltså det är mer i, men de har jag inte räknat tidigare dagar) och min man borde gå igenom sin garderob också, men ändå...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 033
· Visningar
90 855
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 970
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
104 514
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp