Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
  • Vi har rensat bort urväxta leksaker och ska ge bort, slängt det trasiga = mer plats på ungarnas rum och dom ser lättare vad dom faktiskt har.
  • Tog alla garderober på övervåningen också = bort med massa utslitna kläder, skor och leksaker
  • Har rensat hela källaren = vi har massa plats och kan organisera som vi vill
Körde en full hästtransport till tippen och eldade ungefär lika mycket :o Trodde inte vi hade så mycket skit men tji fick vi :p
 
210 kr hade jag sålt för sista veckan på loppisen. Lite grovt räknat har jag sålt för ca 1600 kr under 4 veckor (eller ja, 4 dagar i veckan var loppisen öppen bara).
Var in på loppisen i byn idag och fick bord där från imorgon :) Samma nummer kunde jag ha som från förra loppisen också, så det är ju skönt att slippa märka om allt. 150 kr veckan eller 500 kr för en månad (förra stället tog 125 kr v), men han har öppet 5 eller 6 dagar i veckan :) Hoppas på att sälja lika bra där.
 
Även dom små sakerna räknas va? :p Idag har jag skickat iväg ett paket med 70 st (!!) "stuvar" av frottéhanddukar. Jag syr ju spishanddukar till mitt företag, och handdukarna jag köper för att använda till dom är för långa så klipper alltid av en bit på typ 10-14 cm. Det har ju samlats på hög "för det kan ju vara bra att ha" :meh: Men, nu så fick jag det sålt, 100 kr ink porto 53 kr :up: Sen blev jag av med 8 bitar skinnspill idag, 40 kr ink porto på 1 frimärke :rofl:
 
Rensar skoningslöst bland klänningarna. Sånt jag inte använt på nåt år åker till second hand, sånt som inte sitter bra åker. Än så länge är jag uppe i fyra. Blir mer imorgon.
Har gått upp så mycket i vikt att inget passar längre känns det som...
 
Strukturerat om i klädkammaren och har slängt skräp, lämnat saker till insamling och slängt ett par saker. Mycket nöjd med klädkammaren nu som känns som att den inte längre inbjuder till att kasta in skräp i längre. Ska lägga ut en klänning på annons som jag inte använder. Men har typ 4 pärmar som jag inte orkat rensa ännu, det mesta är antagligen släng.
 
Börjat rensa hemma.
Lägger allt som ska ut på samma ställe och sen kommer jag fördela det på sälja, skänka, slänga.
Känner att jag gör inte högarna på en gång utan rensar hellre ut först och får ordning här hemma och sen gör mig av med berget.
Sen är det även "var sak har sin plats" så försöker samtidigt skapa lite ordning här hemma :D
Insett att vi har för mycket prylar. Helt onödiga saker som aldrig används så dom åker i en låda och har jag inte saknat det (kommer sätta en tidsfrist på 2-4 mån) på ett tag så åker lådan utan att öppna den, för då plockar jag säkert upp allt igen :laugh:

Passar på att rensa bland julsakerna nu när dom packas upp :up:
 
Var till loppisen och fyllde på med lite saker. Strax under 400 kr har jag sålt för sen i fredags em :up: Tyvärr kan jag inte ta åt mig hela äran i rensandet, för mamma prackar på mig saker :rofl: Så idag var det en kasse med grejer från henne som följde med dit, men men, pengar in för mig :up:
 
Fick ett ryck och packade ur en kartong som stått under trappan i 7 år :angel: :angel: :angel:
Rensade inte ens bort något ur den, utan sorterade bara upp i två delar, en att spara hemma och en att skicka till stugan :p Men kartongen är borta i varje fall, och det ser en smula bättre ut under trappan :D
 
Jag tänkte smyga mig in här, börjar må dåligt av att få hem grejer, tänkte ha "konsumera mindre" som nyårslöfte nästa år.

Förra veckan gick två påsar kläder till återvinningen, har 3-4 påsar som jag tänkte sälja. Sälj tråd på FB med 20kr per plagg? Lite dyrare för jackor och klänningar? Låter det vettigt?
 
Har lagt ut några målarböcker i en köp och sälj grupp för just det, samt en bok om mönsterkonstruktion i en grupp för det (på Facebook). Hoppas sälja, totalt är det 8 böcker som ligger ute.

Min försäljning på loppisen går okej, igår hade jag sålt för 150 kr under veckan. Fyllde på med lite Burda tidningar (mönstertidningar) så hoppas det gör att försäljningen ökar lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
96 97 98
Svar
1 953
· Visningar
85 974
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 924
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
103 310
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp