Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
24: ska iväg på mässa strax, så jag tar en genväg. 3 kasserade klädesplagg (bland annat dotterns regnbyxor från förskolan - de hade börjat mögla! :wtf:) och säcken med 21 kläder till Röda Korset).
 
Hur mycket grejer behöver man egentligen?

Jag läste en intervju med en minimalist som hade runt 300 saker. De flesta "behöver" nog betydligt mer. I en stor familj som ofta har gäster behöver man ju t ex fler tallrikar, täcken osv än om man är ensamstående.

Jag vill inte ens tänka på hur många saker vi har...
 
Jag läste en intervju med en minimalist som hade runt 300 saker. De flesta "behöver" nog betydligt mer. I en stor familj som ofta har gäster behöver man ju t ex fler tallrikar, täcken osv än om man är ensamstående.

Jag vill inte ens tänka på hur många saker vi har...
Enbart 300 st saker? Men det är ju jättelite egentligen. Bara stallet innehåller väl drygt det liksom.
 
Enbart 300 st saker? Men det är ju jättelite egentligen. Bara stallet innehåller väl drygt det liksom.

Jag utgår starkt från att man i så fall bor i lägenhet, är ensamstående och icke håller på med någon materialsport.

Men ändå... En säng med sängkläder, ett bord med två stolar, en soffa och någon form av vardagsrumsmöbel = ungefär 10

Köksutrustning: kanske 30 delar (alltså inga fancy köksprylar). Badrum : 10, kläder och skor : 50.

Det blir 100, alltså 200 kvar för "lyx". Möjligt vore det väl, men jag har inget behov av att dra det så långt. :eek:
 
Rensar, kastar, rensar, kastar... hur har jag samlat på mig allt detta, mår nästan dåligt även om jag vet att det är långt ifrån någon större katastrof. Blir mest bara irriterad på gamla kvitton ^^

Nu har jag förhoppningsvis en köpare på en klänning och ett par skor, har jag tur kasserar jag in 300:- på det! (Skorna använda en gång, klänningen aldrig använd)
 
Tjoho! Åtta bommar sålda, 500 kr in på kontot. Snabb och bra affär, jag är mer än nöjd.
Rensat i sadelkammaren och slängt en massa trasiga grejer. Dessutom hittat lite att sälja. Lägger ut annonser imorgon.

Sålt grejer för 1700 nu.
 
Rensat sadelkammaren, lagt ut några täcken till försäljning/bortskänkes. 2 tingade, nu hoppas jag det blir av med! Och att även resterande täcken försvinner!
Har sedan en stor hög med små- och mellanstora saker att lägga ut till försäljning och bortskänkes... och en ännu större hög att köra till tippen.
Herregud vad med saker en kan samla på sig under 40 år med häst :angel:
 
Åh, varför slutade jag rensa när jag kommit in i det?? På det igen! Har en del stora åbäken i förrådet som jag ska sätta ut på säljes eller bytes!

//r
 
Ska få hjälp att kånka upp matservis å teservis å vad nu mer kan tänkas finnas i arvegods kartongerna, är några stycken å dom väger bly. Får väll sälja iväg det billigt så det inte står i lägenheten å tar plats för det orkar jag inte med å ingen lust att kånka ner skiten i källaren igen heller.
 
Jag flyttpackar (igen :meh:) och inser till min fasa att trots många påsar inlämnade har jag mängder kvar. Tre Ikeapåsar med hästkläder, en med ytterkläder, en med accessoarer, en med klänningar och tre med vanliga kläder.
 
24: ska iväg på mässa strax, så jag tar en genväg. 3 kasserade klädesplagg (bland annat dotterns regnbyxor från förskolan - de hade börjat mögla! :wtf:) och säcken med 21 kläder till Röda Korset).

Jag ger upp... var med i matchen till och med den 27:e men de sista tre dagarna fixar jag inte... Satsat på att rensa ur de resterande 87 grejorna i december istället. Då börjar jag 2018 med 1000 saker mindre än jag började hösten med. Coolt faktiskt.
 
15 rosa bandet 2014 (oöppnat)
16 en bikini
17 en kofta
18 pixi-böcker
19 en liten katt
20 en kvarglömd haklapp
21 en vit sjal
22 en svart sjal
23 en mössa
24 en mössa
25 en blomma
26 ett par barnbyxor
27 ett par jeans
28 en teburk
29 en vit trälåda

Nu ska jag klura på vad pryl nr 30 ska bli och i helgen ska sakerna ut ur huset!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
100 101 102
Svar
2 030
· Visningar
90 192
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
104 290
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp