Bukefalos 28 år!

alternativ kattmat

vinkelina

Trådstartare
har startat ett nytt spännande projekt. att få mina katter att äta nått annat än torrfoder:crazy:

eller burkmat går nog oxå bra, men tänkte försöka med rent kött utan tillsattsämnen *suck*

första försöket är köttfärs. Ratades. Köttfärs med ägg, de tog varsin smakbit.

De äter ej fisk eller kyckling. Skall försöka med lever och dyligt (leverkorv går ej heller)

Däremot äter de bananer, äpplen, melon, svamp och andra konstiga saker.
 
Sv: alternativ kattmat

En fråga i all välmening, du har lite koll på att katterna får i sig allt de behöver visa kosten? Meloner, svamp och banan är säkert gott men ger ju inte så mycket näringsmässigt till en katt. Om de äter kött är det viktigt att balansera upp med kalcium, antingen genom att ge katterna ben eller med tillskott.
 
Sv: alternativ kattmat

vet inte om du reda gjort det men läs på om barf för katt först. Sedan är det bara att vara envisare än katterna, eventuellt blanda ut lite i taget med gamla maten (Förutsatt att katterna är friska!)
 
Sv: alternativ kattmat

du kan vara lugn, jag matar inte katterna med dyligt, utan det är mera på skoj, tex, lämnar kvar en halv liten bit svamp som de får äta upp...

de som jag skulle vilja uppnå är att de skulle få lite variation, inte bara torrfoder, som nog kommer att vara huvudmålet, men att man skulle lägga in lite "naturlig" mat oxå.
 
Sv: alternativ kattmat

Tänk bara på att det är viktigt att katten får i sig alla vitaminer och mineraler. Jag föredrar själv helfoder, för då vet jag att katterna får i sig allt de behöver. Till hund är det iallafall en hel vetenskap att göra hundmat själv. Till hund så finns det litteratur att tillgå. Men det går säkert att hitta liknande litteratur till katt. Kolla på nätet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 035
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 341
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Jag tänkte laga massa matlådor denna helgen. Nu till problemet- jag lagar oftast kyckling eller fisk och potatis till. Men potatis blir...
2
Svar
25
· Visningar
2 866
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 175
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp