Matlådetips

Jag såg sjögräsnudlar när jag var och handlade på en större Willys senast. Det kanske skulle kunna fungera? 2 gram kolhydrat per 100 gram nudlar. Är iofs verkligen inte energitätt ... (6kcal/100gram)

Annars har vi käkat "pasta" gjord av zucchini några gånger. Riktigt gott :) Vi brukar äta det tillsammans med biffar gjorda på nöt- eller blandfärs.
 
Jag gör paj på mandelmjöl/kokosmjöl, fiberhusk, ägg och lite smör. Lchf-recept, så minimalt med kolhydrater.

Eftersom jag inte äter potatis, ris eller pasta har jag vant mig att bara lägga till grönsaker till min köttbit/fiskbit. Blomkål och broccoli funkar utmärkt att ha i matlådan!
 
Jag gör mycket matlådor och fryser in dom .Men dom rätter som det ska va potatis i så brukar jag koka potatisen kvällen innan jag ska ta lådan på jobbet för fryst potatis är ingen höjdare !
 
Vad tror du om tofu eller soja om du vill ha vego men inte tål bönor och linser? :) Sen kan man göra sallader mer matiga och mer energirika med lite avokado, nötter och mer rejäla grönsaker än salladsblad i!
 

Liknande trådar

Mat Hej! Jag vill få mer matidéer och tänkte om ni kunde vara till någon hjälp? I vår familj gillar vi allt från kött, kyckling och fisk...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 746
Kropp & Själ Just nu av olika anledningar har vi en ganska ansträngd ekonomi. Vi klarar oss men det är precis. Så nu är planen att dra ned på våra...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 975
Senast: ptr
·
Äldre Mästerkockar (och annat kreativt köksfolk) - jag behöver hjälp med lunchlådan :) Jag äter nästan uteslutande sallad till lunch, och...
Svar
18
· Visningar
1 847
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp