Amatörjockeys?

horzerider

Trådstartare
Vad säger ni om alla amatörjockeys då? Vilka är bättre? Vad tror ni om de nya som kommit? De yngsta som gjort ifrån sig senaste tiden? Vilka är dom yngsta tro som har en framtid?
:meh:
 
Sv: Amatörjockeys?

Det är många som är duktiga men det är svårt att säga så mycket. Beror ganska mycket på vilka hästar man får rida. Går inte att rida fortare än hästarna kan springa....
 
Sv: Amatörjockeys?

Håller med Camilla, jag tycker det är svårt att avgöra hur bra amatörerna är när man ser dem i lopp, det är så mkt man ska räkna in då, nerver, eventuell snabb bantning som kan ha tagit lite ork ur kroppen, och så det faktum att det sällan är de riktigt bra hästarna som går amatörloppen (fullt förståeligt).

Självklart kan du kanske se om ryttaren rider spårsnålt, smart, modigt osv...men ändå. Här måste man ju också räkna in att (precis som i ett vanligt lopp) en jockey kan sabba loppet helt för en annan.

En bättre indikator är ju att se amatörerna när de rider i träning, om man har möjlighet. Då får man förmodligen se dem på lite "vassare" hästar osv.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
378
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 974
Senast: fio
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
647
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp