Amigo hero och liner

Hemlighet

Trådstartare
Vet att den kombon inte är "kompatibel" med fastsättningen av linern i täcket, men funkar det ändå utan att fästa täckena i varandra?
Någon som har provat? :)
Ska köpa ett täcke som är kompatibelt med liner systemet, men vill veta om det är möjligt att ha en liner under amigo hero om det andra behöver torkas.
 
Nej.

Horseware linerna ligger inte tillräckligt still utan fästena och risken är att linerna hamnar under magen eller på tvären i stället.

Däremot liner typ hööks trinity, som har fästen för maggjordar funkar att ha utan att sätta fast det i yttertäcket. Det blir då mer som att man har thermotäcke under skalet.
 
Jag har provat det, på första generationen Amigo XL innan det hade linersystem. Använde XL stalltäcke under, det var inga problem men stalltäcket hade maggjordar och jag fäste svansremmen i båda täckena.

Vill du ha ett extra lager under typ Amigo Hero så köp stalltäcke med gjordar och svansrem/sy dit ringar, så du vet att det ligger still.

Man kan köpa Amigo Bravo i prisvärda paket med liner, kan varmt rekommendera det istället så slipper du pyssla.
 
Finns det ringar för svanssnören bak så kan man ju fästa bakkant på linern, Då ligger den still i sidled.
Däremot på min så tenderar linern att halka ner runt bogen utan fästen fram.
 

Liknande trådar

Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ja på täcken då! Vilket band ska man använda och var hittar jag metallfästena? Jag vill ha dubbla fästen, dvs en del som är fastsydd och...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: grådis
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 820
Senast: blayenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp