Amigo pony storlek

Centaur

Trådstartare
Måste köpa nya täcken till ponnyn som plötsligt växt ur sina. Tyvärr har han Amigo täcken och deras pony storlekar är helt tokiga så jag vet inte vilken storlek han egentligen har. Det står 95 på dem men det är de absolut inte, allt annat i 95 är alltför litet och för längst urväxt, de mäter dessutom 105-110 i ryggen. Men de är alltså också för trånga nu.

Ska inte köpa Amigo igen så frågan är vilken storlek han kan tänkas behöva i andra märken? Räcker 115?
Han är en stor och rejäl Welsh mountain.
 
Min ponny har 125 i amigo (???) och 115 i allt annat. D-ponny. Mäter typ 118 cm från manke till svans och har nätt bog så jag har 115 på de flesta täcken. Mät rygglängden på din ponny, ligger han mellan storlekar och är "rejäl" så kanske storleken över är bra.
 
Måste köpa nya täcken till ponnyn som plötsligt växt ur sina. Tyvärr har han Amigo täcken och deras pony storlekar är helt tokiga så jag vet inte vilken storlek han egentligen har. Det står 95 på dem men det är de absolut inte, allt annat i 95 är alltför litet och för längst urväxt, de mäter dessutom 105-110 i ryggen. Men de är alltså också för trånga nu.

Ska inte köpa Amigo igen så frågan är vilken storlek han kan tänkas behöva i andra märken? Räcker 115?
Han är en stor och rejäl Welsh mountain.
Min unghäst är ca 1,05 i ryggen och har 115 i täcken som är lite stort. Så 115 borde bli lagom för din.
 
Min ponny har 125 i amigo (???) och 115 i allt annat. D-ponny. Mäter typ 118 cm från manke till svans och har nätt bog så jag har 115 på de flesta täcken. Mät rygglängden på din ponny, ligger han mellan storlekar och är "rejäl" så kanske storleken över är bra.

Har han mindre i Amigo?? Eller skrev du fel? :)
 
Hittade ett Shires Pony stalltäcke i skåpet som passar honom nu, det är 110. Så 115 på utetäcke borde bli bra. :) Han drunknade i det täcket förra vintern, trodde aldrig han skulle växa i det. :p
 
Min ponny har 125 i Amigo och samma storlek i alla andra utetäcken utom Bucas lite där behöver han 135.
Dock är 135 för stort i andra Bucas modellerna...
 
Måste köpa nya täcken till ponnyn som plötsligt växt ur sina. Tyvärr har han Amigo täcken och deras pony storlekar är helt tokiga så jag vet inte vilken storlek han egentligen har. Det står 95 på dem men det är de absolut inte, allt annat i 95 är alltför litet och för längst urväxt, de mäter dessutom 105-110 i ryggen. Men de är alltså också för trånga nu.

Ska inte köpa Amigo igen så frågan är vilken storlek han kan tänkas behöva i andra märken? Räcker 115?
Han är en stor och rejäl Welsh mountain.

Det är lite dumt att HW har både täcke i ponny strl och sen sin Pony kollektion. Många blir förvirrade men de flesta jag vet tycker Pony är mindre i strl men har bättre passform än vanliga storlekarna.
 

Liknande trådar

Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 626
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag håller på att köpa täcken till min shettis. Han har normalt storlek 85 men vill ha amigotäcken. Mätte honom och han var 113cm från...
Svar
6
· Visningar
896
Utrustning Mätte min ponny enligt horsewares storlekstabell, från rumpan till bringan. Han mäter 172 cm. Borde jag då köpa storlek 115 (168 cm)...
Svar
3
· Visningar
1 684
Senast: Signature
·
Utrustning Hästen är 115 cm i rygglängd om jag mäter från där täcket (ett Amigo) ligger framför manken, och bak till svansroten. Amigo Hero Pony i...
2
Svar
33
· Visningar
6 225
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp