Bukefalos 28 år!

"Ammor slkes/finnes"

O

Olinda

Jag vet att det finns någonstans där man kan efterlysa ammor eller om man har ett sto som förlorat sitt föl, jag hittade här på buke men vet att det ska finnas någon annanstans också, typ "amningsjouren".

smälla moderator ta inte bort detta, jag vet att länkar inte är tillåtet men men kanske kan göra undantag om det kan rädda ett litet föl :bow:
 
Sv: "Ammor slkes/finnes"

Gå in på www.asvt.se och klicka på ammor, så får du upp en lista.
Dock ska du abslout ringa till han som sköter detta, eftersom sidan inte uppdateras på sekunden.
Kan tillägga att om nån söker råmjölk så har jag frysen full.
 
Sv: "Ammor slkes/finnes"

Tack, hur gammalt kan ett föl vara för att en amma ska ta till sig det?
 
Sv: "Ammor slkes/finnes"

Olinda skrev:
Tack, hur gammalt kan ett föl vara för att en amma ska ta till sig det?

Fölets ålder är inte så kinkig, det avgörande är att det inte gått så lång tid efter stoet förlorat sitt eget föl.
 
Sv: "Ammor slkes/finnes"

Jag låter tråden ligga kvar, men ENDAST om ni kan låta bli att försöka para ihop ammor och mammor här...
 
Sv: "Ammor slkes/finnes"

Jag har fått svar så för min del kan du ta bort den eftersom det tydligen är en oförlåtlig synd att hjälpa någon med detta.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Ammor slkes/finnes"

Olinda skrev:
Jag har fått svar så för min del kan du ta bort den eftersom det tydligen är en oförlåtlig synd att hjälpa någon med detta.
Men GE DIG NU!
Det är absolut ingen oförlåtlig synd att hjälpa till med det.
MEN vi vill inte att forumet här ska översvämmas av förfrågningar om ammor, DÄRFÖR tillåter vi INGEN sådan utan hänvisar dem till de ställen som är inriktade på just det. Tillåter man en så måste man tillåta alla.
Och genom att låta länken ligga kvar så anser jag ATT vi hjälper till att para ihop dem, utan att det sker här...
 
Sv: "Ammor slkes/finnes"

ameo skrev:
MEN vi vill inte att forumet här ska översvämmas av förfrågningar om ammor,

Det är det ju en verkligt stor risk för :crazy:
 
Sv: "Ammor slkes/finnes"

Det bästa för ALLA är väl ändå om ALLA, såväl ammor som föl, samlas på ett ställe = störst chans att para ihop dem då, när utbudet är större.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 308
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 648
Senast: Masse
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 698
Senast: Saigon
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp