Andra gången min katt är till veterinären

cowgirl81

Trådstartare
Och denna gång är det på grund av ett fult sår. Första gången blev hon steriliserad. Hon är innekatt men rymde förra lördagkväll och kom hem söndag eftermiddag, (samma helg). Hitta dock bara rivsår då, fick ej röra henne. I söndags upptäckte jag ett jättesår så ringde veterinären så ska in med henne idag.
Såret sitter på bakbenet nästan vid svansroten. Så hon måste ha tratt och det har hon aldrig haft förut. Nån här som vet hur en katt reagerar på tratt om de inte är vana vid det. Hon blir 5 år nu.
Hon är ingen vanlig katt utan väldigt skygg och försiktig så trodde aldrig hon skulle komma tillbaka. För ser hon folk ute så vill hon bara springa iväg. katter och andra försöker hon flyga på. Brukar vara ute med henne i sele.
 
Sv: Andra gången min katt är till veterinären

Är hon på såret för mycket och tvättar annars så behöver hon ingen tratt, vissa katter sköter det fint själva medan andra slickar upp det. Vi har en katt med sår på nästan samma ställe (bitsår) och han tvättar det bara lagom - nu har det gått en vecka sedan han fick det och det ser ut att läka bra.
Katter reagerar olika på tratt, min ena fick panik men det berodde också på att hans ben var bandagerat och andra katter har bara blivit lite tjuriga.
 
Sv: Andra gången min katt är till veterinären

Såret är ju djupt har gått igenom alla hudlager. Hon blev sydd hos veterinären och ska ha antibiotika i 10 dagar.
 
Sv: Andra gången min katt är till veterinären

Så här såg det ut under allt hår 2 maj.

Och idag 3 maj efter vi varit hos veterinären.
 
Sv: Andra gången min katt är till veterinären

Det såg ju ganska rejält ut. :crazy:
Om katten inte haft tratt innan så skulle jag sätta på den i ett rum utan så mycket möbler (stolsben/bordsben) som hon riskerar att fastna i och låta henne vänja sig lite vid den innan hon fick vara i hela bostaden.
 
Sv: Andra gången min katt är till veterinären

Är nog tyvärr massa bord soffor med utrymmen bak och sånt hon kan fastna i. Hon är dock inte glad i tratten, men går bra endå, Får dock ha koll på henne.
 
Sv: Andra gången min katt är till veterinären

Måste bara säga stackars kisse :cry:... Bra gjort att ta henne till veterinären. Lilla tussenusse då...
 
Sv: Andra gången min katt är till veterinären

Ja det får kosta vad det vill. Hon är min bebis. :) Rädda henne från misshandel sommaren -05 då va hon 8 veckor. Hon fyller 5 år idag. De som hade henne lät barnen slå henne. Usch sånt klarar jag inte och se. Hade avbrända morrhår och var jätterädd om huvudet och skygg. (barnen var 10-14 år).
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 009
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 182
T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 634
Senast: Tass
·
Katthälsa Hej, har en katt som heter Charles, han blir 2 år detta år, när man tog in han så var hans hälsa på top. Dock så fick han ett hornhinne...
Svar
6
· Visningar
980
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp