Bukefalos 28 år!

Andrahandsuthyring till mer än en person

MJLee

Trådstartare
Behöver hjälp med en fråga. Jag ska hyra ut min lägenhet i andra hand till två vänner. Skriver jag kontrakt med bara en av dem eller med båda? Jag tänkte köpa ett standardkontrakt i en bokhandel, men ska det vara två kontrakt eller ett? Om de varit ett par så naturligtvis bara ett men eftersom de är vänner? :idea:
 
Du måste kolla att din hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter andrahandsuthyrning överhuvudtaget. Normalt brukar man få hyra ut ett kortare tag för att t.ex pröva sammanboende, tillfälligt arbete på annan ort etc..... Troligtvis tillåter man bara 1 andrahandshyresgäst (sedan kan ju den ha en sambo/partner).
 
Du måste kolla att din hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter andrahandsuthyrning överhuvudtaget. Normalt brukar man få hyra ut ett kortare tag för att t.ex pröva sammanboende, tillfälligt arbete på annan ort etc..... Troligtvis tillåter man bara 1 andrahandshyresgäst (sedan kan ju den ha en sambo/partner).

Tillstånd från BR är redan fixat så det är inga problem. Utan frågan är mer, ska jag skriva två separata kontrakt med båda hyresgästerna/vännerna eller räcker det med att jag skriver samma kontrakt med en av dem?
 

Liknande trådar

Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
881
Senast: mysboll
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
292
Senast: Amha
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
496
Senast: astronaut
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp