ang. hunddagis

J

juliusceasar

Tjena!

efter att ha gått arbetslös ganska länge har funderingarna runt att starta ett hunddagis blivit allvarligare.
I staden som jag bor i finns inte ett enda hunddagis faktiskt...lite synd, för jag vill helst jobba som anställd, men det vore så kul att starta upp något sådant också.

Men.....hur gör man? Har hört talas om hunddagis-kurser m.m men hittar ingen fakta ang. det?

Finns det nån annan utbildning man kan gå som kan vara bra att ha innan man ens börjar fundera starkt på att starta eget?

Tacksam för svar...
 
Sv: ang. hunddagis

Företagekonomi! Det brukar AF kunna hjälpa till med, kolla även med dem om de har några starta eget kurser, det brukar vara nyttigt. Just hunddagis vet jag inte så mycket om men det kanske är en bra idé att kolla om det finns ett behov, tex prata med folk på brukshundsklubben osv.
 
Sv: ang. hunddagis

När ett företag ville starta ett hunddagis här i området började de med en marknadsundersökning. De skickade ut en representant til brukshundklubben och såg till att så många som möjligt fick fylla i deras enkät. Jättebra sätt att direkt se det överhuvudtaget finns något behov av ens idé. Kan ju tilllägga att dagiset faktiskt startar här inom kort.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 405
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 065
Senast: Wille
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 155
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 838
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp