Bukefalos 28 år!

Ang kvalificering..

mag

Trådstartare
Detta har jag kopierat från Distansritt.nu.
Är det alltså så att min häst måste göra om en clear round nu. Hon gjorde en 2008 och en T 50 2007. Måste vi börja om med en clear round nu ?? Hade ju tänkt rida en T 50 på Edsbyn..


Hästen måste kvalificera sig i följande steg:

Nivå 1 Clear Round 40-50 km


Nivå 2 Tävling 50-79 km
Kräver minst en godkänd Clear Round 40-50 km

Nivå 3 Tävling 80-119 km
Kräver minst en godkända tävling 50-79 km

Nivå 4 Tävling 120-139 km
Kräver minst en godkända tävling 80-119 km

Nivå 5 Tävling 140-160 km
Kräver minst en godkända tävling 120-139 km




För hästen gäller kvalificeringen ovan i 24 månader. Om man inte genomför en tävling på befintlig nivå eller nästa nivå inom 24 månader från senaste tävling på befintlig nivå, så måste hästen återkvalificera sig för sin befintliga nivå.


 
Sv: Ang kvalificering..

Enligt moment 625.-Innan debuterande ryttare får deltaga i tävlingsklass måste ryttaren ha genomfört och godkänts i en s,k Clear round.För att få deltaga i övriga distanstävlingar måste man ha genomfört en kortare distans än den man avser att tävla i.
Alltså gäller inte clear rounden som en tävlingsklass där uppgraderingarna ska räknas.Utan det är bara mellan tävlingsklasserna som man räknar upp och ner graderingarna.Vänligen Rosa
 
Sv: Ang kvalificering..

Tolkar du det så?
Jag tolkar det som att hästen återigen måste gå en CR, eftersom den inte gjort en tävlingsstart inom 24 månader efter sin tidigare CR.

Däremot är det ingen tidsgräns på ryttaren, där får det gå obegränsat med månader mellan starterna.

Den som vet att jag har fel får gärna rätta mig... ;)
 
Sv: Ang kvalificering..

Så fattar jag det med, att hästen måste göra om en clear round. Men ska ta och maila Gitz och höra hon måste ju veta. Tack för svar // Maggan
 
Sv: Ang kvalificering..

Har pratat med Gitz nu och det är så...man måste "starta" om om man inte gjort något de sista 24 månaderna. Tydligen nytt i TR sen förra året.
Så då får det bli en Clear round nu istället..:)
 
Sv: Ang kvalificering..

Clear Round är inte helt fel det heller, då får man ju rosett. :)
 
Sv: Ang kvalificering..

Ok då blev jag också klokare.Smart att fråga Gitz.Jag svarade som jag lärde mig på grönt kort kursen för många år sen.Förlåt.
Jo det är alltid kul med rosetter.Vi borde kanske ge sådana på alla godkända ritter oavsett placering!Vit då men iallafall./Rid Väl!/Rosa
 
Sv: Ang kvalificering..

Eller plakat! Det är inte ofta man får plakat nuförtiden. Så man kan få sätta upp några i stallet. Hopp och dressyrfolket kan ju tapetsera med sina, själv har man en mager samling.
 
Sv: Ang kvalificering..

På Fornaboda delade vi ut plaketter till alla godkända. Det stod på dom vilken klass man ridit också.
Det var väldigt uppskattat, och jag tror det kostade oss 8 kr styck att göra alla glada.
 
Sv: Ang kvalificering..

Jag uppskattade det! Men jag kan förstå ifall klubbarna tycker det blir för dyrt att ge ut till alla.
 
Sv: Ang kvalificering..

Fast ska vi halka ifrån tråden betalar jag gladeligen 100 kr extra i startavgift, om man får plakett eller rosett istället för diplom, ordentliga färgkartor till både ryttare och groom, och lite annat sånt, som gör skillnaden på bra tävling och en sämre tävling.
 
Sv: Ang kvalificering..

Absolut! (Kanske skulle lägga detta under hur vi får fler att starta distans)

Men jag tror vi skulle tappa anmälningar på det, det kostar en bra slant redan i dag. Men det är veterinärerna som kostar. Att betala närmare 700-1000kr för t ex en 50T tror jag är på tok för mycket. Det blir de mest inbitna som kommer då. De andra kanske hellre nöjer sig med en långtur hemma.
 
Sv: Ang kvalificering..

Jag fick plakett på Göingeritten, blev jätteglad.

Diplomen brukar jag laminera och sätta upp i sadelkammaren, blir fint.

CK har du lust att pma mig om vart ni köpt de billiga plaketterna. Vill ha till Vedemaritten :)
 
Sv: Ang kvalificering..

Däremot är det ingen tidsgräns på ryttaren, där får det gå obegränsat med månader mellan starterna.

Den som vet att jag har fel får gärna rätta mig... ;)

Kan jag som inte ridit så värst mycket senaste 24 månaderna rida en CEI* 80km i sept då??
Jag har ju ridit CR, 50, 80 och 120 tidigare..
 
Sv: Ang kvalificering..

Hm, det tror jag inte? Isåfall måste du ha noviskvalat efter ordning, och ha de ritterna efter "datum?" september 2009.

Vadå, vilken häst hade du tänkt rida?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag varnar redan från början för att det här kan bli långt. Jag tog min kandidatexamen för ett par år sen, inom ett snävt område som det...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: kolblakkur
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 347
Senast: Kirie
·
Distans Tänkte starta på fjällnora men funderar på detta med kvalificeringen. Jag skulle vilja anmäla hästen till T50 men får jag det eller...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: annoj
·
Distans Jahapp, då har även jag, som aldrig i mitt liv har varit någon tävlingsmänniska, drabbats av den där lille tävlings:devil:en... Jag red...
Svar
7
· Visningar
1 438
Senast: lulski
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp