Bukefalos 28 år!

Ångrat mig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Har tillbringat kvällen på familjeliv.se sidan och vet ni vad... :angel:

Jag har ångrat mig!!! Tänker inte föda fram någon unge inte... H*n får ta och stanna där h*n är, verkar alldeles för jobbigt/ont/omständigt med förlossning!

Jenny (v41 +1)
 
Sv: Ångrat mig...

Asch då.
Nu så har du ju gjort det bökiga och har bara det roliga kvar.
Förlossningen är bara som att skita ut en melon.
Ta i utav bara h*-vete så ploppar den ut.
 
Sv: Ångrat mig...

Det är ju bra att ångra sig i tid ;) Själv väntade jag till strax innan krystvärkarna och då påstod min bm att jag inte alls kunde kliva upp och gå hem :mad: Och det upptäckte jag också :D jag försökte :angel: :confused: :D Men det gick bra ändå, som min sambo tröstade/coachade mig med: smärtan går över poängen består :) Fast just då ville jag helst slå honom :devil:

Tillägg: förlossningarna var lindriga ändå med tanke på alla månader man haft ont under graviditeten. Och foglossningen försvann ju ganska direkt efter jag fött :idea:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ångrat mig...

*fniss* (ursäkta) känner igen mig så väl. Jag var kanske en av världens förlossningsräddaste (heter det så??!! ;)) människor, men jag klarade av det trots att min förlossning var jättelång. Men jag skulle lätt kunna göra om det. :) :)

Det är ingen fara. Din kropp kommer fixa det. Det är bara att hänga med. Enjoy the ride. :) Du klarar det lättare än du tror. :) Och efteråt kommer du att vara världens stoltaste. :)

Lycka till!
 
Sv: Ångrat mig...

Håller med Inte_ung,dessutom är det jättespännande att läsa på om de olika staiderna & jämföra med vad det står och hur det känns,iaf tyckte jag det :idea:

Funkar inte det så sug in lustgas utav helsicke,då känns det lite roligare... :devil: :angel:

mvh Zaria (som nästan bara minns det roliga av förlossningen)
 
Sv: Ångrat mig...

när jag krystade ut min första så sa jag år barnmorskan att hon fick stoppa tillbaka huvudet in igen för att det gjorde för :devil: ont för att fortsätta... gissa om hon skrattade... sonen ploppade ut (av sig själv) mellan två krystvärkar precis efteråt :o (upprätt ställning)

det kommer att gå bra - ut kommer dom även om man inte tror det när man väl håller på!!!!

Lycka till!!!
 
Sv: Ångrat mig...

Inte_Ung skrev:
Asch då.

Förlossningen är bara som att skita ut en melon.
:rofl: :rofl: Det lät grymt roligt, men jag måste erkänna att efter den målande beskrivningen längtar jag inte lika mycket till förlossningen längre... :eek: :crazy:
 
Sv: Ångrat mig...

Vi kanske kan byta? :idea: Du får flytta tillbaks till vecka 14, där jag är nu, så får jag ta din plats. Jag längtar tills det är dags!
 
Sv: Ångrat mig...

Ack du oförståndiga... När jag var i din vecka längtade jag också, men se, det gick över så fort, så fortt efter kvällens skräckhistorieläsning...

Jenny
 
Sv: Ångrat mig...

Här fick inte gubben ens hålla den,jag var jättesäker på att jag skulle dö utan lustgasen och att han säkert ville bli av med mig och försökte att sno den,så han fick sitta en meter bort från sängen för att jag skulle vara säker...Där fick han :banana:
 
Sv: Ångrat mig...

Om det hade funnits ångervecka så sent i graviditeten speciellt mot slutet så hade det nog funnits mindre barn i världen (läs: det är vanligt förekommande) :p
Jag kan ju som säga så att min make led mer än vad jag gjorde under förlossningen när min dotter kom till världen :D
Det var ju inte smärtfritt men åt andra sidan inte heller outhärdligt på något sätt heller.
Det kommer att gå utmärkt och förlossningen fortskrider med eller utan din hjälp :banana:
 
Sv: Ångrat mig...

I det läget du befinner dig finns det tyvärr inte så mycket tillåtervändå :crazy:

Vilya här på forumet är dock bra på att få mig avskräckt för all framtid. Så hur det nu ska gå med mina framtida ponnyungar vet jag inte ;)
 
Sv: Ångrat mig...

emma74 skrev:
när jag krystade ut min första så sa jag år barnmorskan att hon fick stoppa tillbaka huvudet in igen för att det gjorde för :devil: ont för att fortsätta...

Haha, det gjorde jag också, skrek till henne;
Stoppa in den igeeeeen jag vill inte vara med meeer!!! :D
Krystvärken efter det kom hon ut :crazy:

Jag hoppas det går bra för dig Jamtland, din kropp kan detta!
Lustgasen var en bra hjälp, till slut sa barnmorskorna "vi borde nog ta den ifrån henne nu..", då jäklar höll jag i den kan jag lova :p

Nej nu måste jag springa iväg, glömde lägga i amningsinlägg i bhn så nu har jag blöta fläckar på tröjan haha :D Lycka till!!
 
Sv: Ångrat mig...

Emro skrev:
Vilya här på forumet är dock bra på att få mig avskräckt för all framtid. Så hur det nu ska gå med mina framtida ponnyungar vet jag inte ;)

Inte för förlossningen hoppas jag, det var det lättaste med hela min förra graviditet. Lite lustgas, akupunktur, kände ingenting och det tog 43 minuter... Men illamåendet... *spysmiley*

Däremot hade jag nog inte fattat vad som skulle hända så när jag skulle in förra gången satt jag och fnittrade helt hysteriskt mellan värkarna hela vägen till BB, en timmes resväg...
 
Sv: Ångrat mig...

Äsch, det där fixar Du. Jag hade varken läst på något om förlossning, smärtlindring eller andning. Det var en baggis ändå. Får man säga att förlossningen var lätt? :o :crazy: Kroppen sköter det där, ligg Du bara och njut över att Du snart håller en underbar bäbis i din famn. :love:

Min sambo undrade när jag skulle börja svära åt honom. Men jag var så snäll under hela förlossningen. :D Jag sa nog aj som f-n en gång och det var när jag fick kramp i vaden, precis i slutskedet. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 528
Senast: Angel
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 391
Senast: gulakatten
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 316
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp