Bukefalos 28 år!

Centaur

Trådstartare
Någon som haft det? Berätta allt! :)

Tex vad dom äter, hur dom trivs bäst, om dom håller sig i sin damm eller om dom rymmer, vilka raser som är bäst som "husdjur"?

Tar katter ankor???
 
Sv: Ankor?

JA! Katter tar ankor.... Fluffe tog med en ankbebis in i sadelkammarn för nått år sen... Jag lyckades rädda bebisen, och släpte ut den igen, men Fluff var jättearg:rofl:
 
Sv: Ankor?

Min pv's familj hade en anka för några år sedan. Den ville jämt sitta i hans mammas knä med huvudet innanför hennes tröja :rofl:
 
Sv: Ankor?

Kan ju tillägga att denna anka hade ett eget hus på trädgården, de hade några andra med tror jag men denna var tamast. De rymde aldrig, men räven tog någon om jag inte minns fel...
 
Sv: Ankor?

Någon som haft det? Berätta allt! :)

Tex vad dom äter, hur dom trivs bäst, om dom håller sig i sin damm eller om dom rymmer, vilka raser som är bäst som "husdjur"?

Tar katter ankor???


Min pappa har ungefär fem ankor som går lösa ute på trädgården.
Dom har f¨ått två badkar att bada i och älskar att äta sniglar så hemma hos honom är det snigelfritt :smirk:

Våra katter tar inte ankorna, snarare ankorna som jaga bort katterna när dom kommer för nära :rofl:
 
Sv: Ankor?

Haha det kan jag tänka mig att han var.... :p Men jag skulle köpa vuxna ankor isf, ankunger kommer nog Rasmus definitivt att ta. Men stora ankor borde dom väl inte ge sig på?

Hiwiie: Åh vad gulligt!!

Jag har ju en stor damm med bra vatten och fisk och vattenväxter. Tror ni ankor skulle trivas där? Hur många bör man ha?

Räven är ju ett problem såklart.... :crazy:
 
Sv: Ankor?

Vi har haft myskankor hemma, som åt sniglar. De hade en damm som de älskadeatt bada i!

De gick lösa på tomten, rymde aldrig fastän de inte var vingklippta men några blev tagna av räven. Ungarna kan bli tagna av skator och katter så man får vara försiktig.

Ibland gick de iväg och la massa ägg under en buske eller så och ruvade tills det kom pytteankor (otroligt söta!).

Om man vande dem vid att bli burna så kunde man sitta och gosa med dem :D

Nackdel: det blev mycket bajs i trädgården... men andra ord: inte så kul att gå barfota...
 
Sv: Ankor?

Då måste du tillahandahålla badbalja (alternativt pump i vattnet så det inte fryser) och hus.
Det är det som är träligt m ankor - dom badar lika mycket på vintern och det blir rejält kladdigt inne.
Vi brukade fylla baljan för morgondopp ute när det gick.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 547
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: Hazel
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 254
Senast: Amha
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 833
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp