Annonser för transporthjälp?

gul_zebra

Trådstartare
Undrar lite över det här med annonser.

Vet att folk ibland behöver hjälp med att transportera djur vissa sträckor och ska själv förhoppningsvis ut och åka snart så jag skulle kunna ta djur med mig. Är väl inte direkt så man kollar i annonsforumet här (för var skulle man i såna fall ha den annonsen?) så jag tänkte bara, får man tipsa om att man kan erbjuda transporthjälp i vanliga forumet? Kommer inte ta betalt för det så det är inget jag tjänar på precis, bara hjälpa djur att flytta liksom eftersom jag vet själv att det kan vara krångligt med det vissa sträckor, bla den jag ska åka. Är det tillåtet eller inte tillåtet att göra en tråd om det? Kanske skulle man kunna ha en nålad tråd för transporthjälp så man kan skriva där om man behöver eller kan erbjuda transporthjälp så länge man inte tar betalt typ?
 
Sv: Annonser för transporthjälp?

Jag själv tycker ideen är bra, men är tveksam till att du får igenom den då du antagligen får svar att lägga det på just radannonser. Är själv i behov av transport emellanåt...och av erfarenhet så går det 10 ggr fortare att kontakta folk så här istället för en annons ingen ser...Men det är ju vad jag tycker. Antar man får lägga ut annonsen på tjänster eller liknande...Arbete erbjuds *ha ha*
 
Sv: Annonser för transporthjälp?

Precis. Problemet då är väl just vad du säger, att den inte syns, och så vete sjutton var den skulle ligga.

Själv tycker jag det vore en mäkta bra idé med en nålad tråd att fylla på i, transporthjälp brukar ju vara ett väldigt stort problem ibland när man själv inte kan åka... Har själv svårt med det om jag ska köpa råttor tex, finns inga reggade uppfödare här så ska jag köpa råttor blir det från sthlm/mariestad/göteborg eller annat ställe där uppfödare finns och då dyker problemen genast upp med transporten. Har flera gånger fått skippa råttor jag velat köpa just för transportproblem.

När man ser det så är det ju även en fördel för att främja seriösa uppfödare, hjälpa djur som akut behöver nytt hem och för att så få som möjligt ska bli "tvugna" att gå till oseriösa uppfödare/zooaffärer för att köpa djur (här i norr finns tex en enda seriös råttuppfödare vad jag vet, och han är ändå inte reggad heller, så det blir lätt att fler här uppe köper råttor på zooaffärer...) så slipper man stödja dålig avel/hantering/skötsel av djur också. Sen kanske skillnaden jämfört med att inte ha sånt här inte skulle bli så stor, men kan det hjälpa för en enda gång så är det ju ändå suveränt bra liksom, både för djur och ägare.
 
Senast ändrad:
Sv: Annonser för transporthjälp?

Snälla moderatorer kan ni ge oss ett svar!!!
 
Sv: Annonser för transporthjälp?

Nej det är inte tillåtet, och skulle man göra ett sådant undantag kommer snart någon annan med ömmande behov som anser att även det borde omfattas av undantaget. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 926
Senast: ako
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 510
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 021
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp