Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en annons idag där den som filmar hästen får ett samtal, svarar i mobilen, börjar att svära åt den som hon pratar med och avslutar med att de skall äta tacos till kvällsmat. :laugh: :rofl:

Hur hästen såg ut på filmen kommer jag inte ihåg. :p
Åh, den vill jag se. Någon ledtråd för att hitta den? Eller skicka länk i pm annars gärna :)
 
Man skriver en utförlig till salu-annons där man inkluderar hästens ålder, stam, mankhöjd, utbildningsnivå, temperament i hantering och arbete, eventuell skadehistorik, pris och nuvarande ort. Komplett med bilder.

Och får till svar:

"Hej! Jag är intresserad, kan du berätta lite mer?"

:banghead:

Man får förresten vara glad om det ställs som en fråga. Det vanligaste verkar vara att bara skriva "Det vore roligt om du ville berätta lite mer!".

Klart man kan och får ha ytterligare frågor, men hur kan det inte vara smidigare att bara ställa dem? O_o

Jag skickade de klassiska frågorna när jag sökte, om de inte fanns i annonsen, men förvånande många ägare svarade då hur snäll och go Brunte var och att han var snäll att sko. De andra nio frågorna fick man fråga igen om. Och jag höll på att bli galen på "Jo han är snäll och sko men han kan....", "Ja han kan vara själv inne men han kan..." Där det efter men... egentligen innebar att svaret var nej eller månne "det går men det är besvärligt"
 
Som när ett ex filmade en av första ridturerna på en unghäst. Mitt i filmen hörs han svara i mobilen, och sekunden senare fråga den i andra änden "var du full igår eller?"

Något senare blir unghästen rädd och vi hamnar i ett dike. Han filmar och pratar vidare. Man ser sen mig upprört gestikulera och hör honom säga "jag måste lägga på nu tror jag"
 
Det här med att få med relevant info när folk ska sälja sadlar vet vi vid det här laget är svårt... Men här är det tydligen det för en som söker sadel också ... :cool: Och jag förstår att en stol inte passar...

Nu ska jag ut i djungeln igen!
Nu har jag tyvärr fått inse att min sadel inte ligger helt 100 på min donna. Vilket är fruktansvärt tråkigt!
Men jag vill gärna ha tips på nya sadlar (ska självklart prova ut) men vill ha lite förslag på sadlar också!
Den sadeln jag har nu är en WINTEC CHAIR. Vet att jag kan byta järn i den men om det skulle vara så att det inte blir aktuellt så är jag ute efter ny sadel.
Är bara ute efter hoppsadlar och inga drömpriser, tacksam för tips

Sen en bild på hästen bakifrån, när nån rider, man ser typ en svans och rumpan... Och sen uppställningsbild där halva manken inte syns för den och manen/halsen smälter in med skuggorna i bakgrunden :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp