Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis en annons på en ponny där bilden visar att sadeln glidit fram något enormt, ligger rejält över bogbladen, nästan uppe på halsen O_o ponnyn beskrivs som lite trög att rida. Skulle jag också vara om sadeln åker fram sådär mycket.

Sen råkar jag veta att säljaren är en person som har både ridskola och försäljningsstall, har hållit på i över 20 år så hon borde rimligtvis ha koll på hur en sadel ska sitta. Eller åtminstone välja en mer representativ bild till annonsen kanske? :confused:
 
"Rids ut på själv och i grupp.
Tävlad i två klubbtävlingar
Han har dock bara hoppat i trav på tävlingarna men kan galopp. Dock så vill han gärna slarvgaloppera i paddocken och eftersom jag inte haft något seriöst intresse av att träna honom till att ta kort galopp där och på hinder så har det förblivit så. Han har muskler för att ta kort galopp men behöver musklas upp mer för att kunna hålla den.
Kan passa en verksamhet där han blir ompysslad och riden mycket eftersom han funkar bäst av att få arbeta varje dag. All utrustning följer med så som täcken, ryktväskan med alla hans ryktsaker i, en sadel, några träns, benskydd, barbackapad, rumpvärmare till sadeln, mm.

Försäkrad hos Agria. Han är även en svårfödd häst eftersom han har hakar som måste slipas ner varje halvår. Nästa gång blir i april och efter det i oktober men annars fullt frisk. Veterinär kollade igenom honom med böjprov och allt vad det innebär 2016.09.07 utan anmärkning.
ENDAST SERIÖST INTRESSERADE HÖR AV SIG TILL MIG, TACK. Orkar inte med massa svammel och barnsligheter om att man är intresserad och sen slutar svara. Videoklipp filmade med min mobil finns att skicka om man är intresserad av det."

17 årig kallblodstravare för 25 tusen O_o
 
"Vill helst att hon kommer till ett lugnt ställe där hon kan gå och ha det mysigt sina sista år, som kan bli många än."

Ett 28-årigt ponnysto säljes för 500 kr :(
 
Härom året såg jag att någon här tyckte att säljare som inte veterinärundersökt sin häst innan man la ut den på annons var oseriösa:banghead:

När vi skulle sälja ponnyn var det några som inte ville komma om vi inte gjorde en veterinärbesiktning först. En 14-årig ponny som visserligen aldrig var veterinärkollad men som presterat på tävlingsbanorna under 5 års tid :meh:. Vi gjorde besiktningen och när de väl skulle komma dök de ändå inte upp :banghead:.
 
Hittade en annons som bara kändes ... fel..

rubriken börjar med "Bytes mot shettis"

"Info om hundarna 2 helrasiga chihuahua syskon sälj ihop ena är en hanne på 5 år som heter x andra är en tik som heter Y också 5 år. Dessa 2 är inga problem hundar båda har stamtavla :) köpta som valp från en kennel i xx. Tiken är liten och väger max 2 kilo hannen lite större väger 3 eller 4 kilo. Båda har 2 är väldigt keliga och vill sitta i knät hela tiden värdens gosigaste. Båda sover i min säng här hemma då det är det dom är vana vid. Rumsrena, obs ha...nnen kan skvätta när han kommer till nytt ställe om det varit andra djur där. Ja säljer dom ej i särr då dom har levt ihop sen dom var små. Båda är väldigt sociala och älskar allt och alla har aldrig bitit nån. Tiken kan bli lite sur på hannen när hon är trött men det sköter dom själva. Med andra hundar går dom oftast bra ihop med dock är dom väldigt skalliga i början som små vovvar oftast är. Kan vara själva hemma utan problem har lämnat dom högst 8a timmar utan tillsyn dom har varandra. Tiken kan vara lös ute och följer en vart man en går. Hannen har ja helst kopplad då han tycker om att busa jätte mycket och gillar att bli jagad men jag brukar då vända och gå åt ett annat håll och då kommer han hehe. Dom säljs för vi har för många hundar:( . Så önskar hitta dom ett bra livslångt hem. Jag vill hällst man läser på lite om chihuahur om man inte vet något om rasen. Då dom kan leva öpp till 15 år. Mina har aldrig vart sjuka eller haft strul med tänder fått mycket beröm vid årliga vet besök att dom har fina tänder med mera. Hannen är kastrerad. Om ni vill veta något mer skriv. Lämnas ej på prov priset är fast. 6000 kr 3000 kr st. Hannen kostade 10.000 Tiken kosta 13.000 när ja köpte dom"

svårt att sätta fingret exakt på allt som känns "fel", men framförallt måste det ju vara tråkigt att de är skalliga i början ;) och hur definierade man rumsren nu igen??
 
Köp- och säljgrupp på Facebook.
Någon som säljer 4st ludd-benskydd + två boots med luddkant. Allt är använt, luddet på skydden är missfärgat och ett skydd har stora hål i luddet (så att "yttermaterialet" syns igenom) och en av bootsen har en lös flik i sig. Inget fancy märke.

350kr.
 
Köp- och säljgrupp på Facebook.
Någon som säljer 4st ludd-benskydd + två boots med luddkant. Allt är använt, luddet på skydden är missfärgat och ett skydd har stora hål i luddet (så att "yttermaterialet" syns igenom) och en av bootsen har en lös flik i sig. Inget fancy märke.

350kr.
Det var väl dom som knappt var använda också?:confused:
 
Tycker ofta man läser det i annonser, att de är veterinärbesiktigade ua för 1-6 månader sen.

Jag tycker inte att det är bara dum information.
Visserligen bör man ju som köpare själv låta besikta hästen, men att den var fräsch vid besiktning för en månad sedan är ju rätt trevligt.
Jag uppfattar det inte som någon utfästelse från säljarens sida, att besiktningen ska vara giltig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp