Bukefalos 28 år!

Annonsera mera hundar 2

Jag hade kunnat tänka mig att ge ett djur i julklapp till våra barn – om djurskaffandet hade varit uppe på tapeten i månader innan och var väl planerat. Hade kunnat använda jul (eller födelsedag) som en ”kul ursäkt” liksom. Men då hade ju själva julklappen varit typ halsbandet, buren eller var det nu var (beroende på djurslag) och så hade vi hämtat djuret i mellandagarna. Tänk stressen för en valp som ska ges bort på självaste julafton, alla intryck och stora känslor och allt folk… :( Och grejen att ge bort djur på det sättet är så dum också, ett djur är ju familjens gemensamma medlem, inte barnets.
 
Är väl iofs inte fel att ge bort ett djur, men det ska ju vara ett väl planerat och genomtänkt val, typ kanske ett foto av den nya familjemedlemmen som ska komma senare. Men inte ett impulsköp från någon som annonserar ut det som en julklapp. :mad:
Precis så. En gång i en butik kom det in en kund som undrade om vi sålde kattungar, för det ville hen köpa i present till sina barn... Jag fick ta ett djupt andetag innan jag så pedagogiskt som möjligt förklarade att det inte riktigt är så det går till och att det dessutom är förbjudet att sälja kattungar i djuraffär. Sedan fick personen en lapp där jag skrivit ner hemsideadress till ett katthem som jag hört gott om.
 
Scrollade på Instagram och kom över ett inlägg om teacup hundar och hittade en uppfödare i England där du utan vidare kontakt beställa din valp på hemsidan och få den levererad till dig.

Hur f*n fick de fram en ”husky” i teacup storlek. 🥵

38A1686E-E249-4515-A0D2-F703EAB9C641.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
691
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 122
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 548
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 313
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Uppdateringstråd 29
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp