Annonsera mera hundar 2

Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel.
https://www.blocket.se/annons/kronoberg/labrador_retriever_hane_13_ar_gammal/1201638798
Nää, man ser ju att han är GAMMAL. På det där sättet att han stapplar lite när han går och har börjat bli lite förvirrad. Låt honom somna in 🙁 Han har väl ändå fullgjort sin tjänst för människor nu, förtjänar inte att behöva flytta runt. Hjärtat brister.
 
På tal om annonser. Har sett hundannons en gång där de listade upp vad man fick med i köpet, vaccinerad och chippad, filt etc. Där inkluderat: "Registering i Jordbruksverket".
🤔
Tycker man ser det på mängder av annonser. Alltid blandrashundar. Gärna ”inte registrerad i SKK men däremot i Jordbruksverket!” Som om det var en nästintill likvärdig sak och en fördel med just den hunden… och inte helt obligatoriskt 😅
 
Tycker man ser det på mängder av annonser. Alltid blandrashundar. Gärna ”inte registrerad i SKK men däremot i Jordbruksverket!” Som om det var en nästintill likvärdig sak och en fördel med just den hunden… och inte helt obligatoriskt 😅
Precis. 😂 Kändes lite smått desperat.
 
På Petfinder i USA (hemsida som sammanställer hundar i olika shelters) kan man se hur kreativa shelters är på att gissa hundarnas raser... :grin:

IMG_2706.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 841
Senast: LaMagia
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 199
Senast: Acto
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 069
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp