Bukefalos 28 år!

Annonsera mera VII

Såg annons där de hyr ut stallplats. Bilden av boxen med fönster utan galler och stort handtag som hästen kan fastna/göra sig illa på/råka öppna känns inte direkt säkert…

Visa bifogad fil 138044
Det för tankarna till att utrymmet tidigare varit ett badrum, eller något inte ämnat som stall iallafall. Annars ett skumt val. Hoppas de inte tänkt att det ska vara så och att man ska haspa upp ett fönster för att få lite frisk luft.
Spottarna är nog för att belysa en annars ganska mörk box. Såg resten av bilderna och det är inte mycket utsikt eller naturligt ljus verkar det som.
 
Här i Skåne har det varit sagt att minst 4 mm om det skulle godkännas av Länstyrelsen men tror inte det stod någonstans utan bara något som kommer från LS. Vet ngn som hade 3 mm och fick byta tex men kan tänka mig det också beror på vem man får ut som kollar. Min granne har nämligen verksamhet och bara 3 mm tex. 🤔
4 mm är det som tillverkare kunnat visa hållfasthetstest på :)
Polykarbonat sviktar (som plywood) och spricker inte (som annan plast, har tappat namnet nu).
 
Någon som är sugen på ett hjälmöverdrag med bevingade snoppar?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240202-011009.png
    Screenshot_20240202-011009.png
    324 KB · Visningar: 231
Utomhus är ju inte stallmiljö (som har högre krav) plus att all el ska vara synlig i ett stall så..
? Nej stall är inte utomhus. Det har jag inte påstått. Vad menar du med att all el ska vara synlig i ett stall? Det jag syftar på är att spotten ser ut som en sådan man har inomhus utan ip klassning och det hade iallafall inte jag varit bekväm med att ha i ett stall där det krävs att det ska klara både damm och vattenstänk. Det är tydligt på bilden att det är öppet ut under taket. Där hade jag använt ip klassning 65.
 
? Nej stall är inte utomhus. Det har jag inte påstått. Vad menar du med att all el ska vara synlig i ett stall? Det jag syftar på är att spotten ser ut som en sådan man har inomhus utan ip klassning och det hade iallafall inte jag varit bekväm med att ha i ett stall där det krävs att det ska klara både damm och vattenstänk. Det är tydligt på bilden att det är öppet ut under taket. Där hade jag använt ip klassning 65.
Eldragning i stallar ska vara synlig.
Det på bilden är ett stall, dvs el ska vara D-märkt. Öppen takfot spelar ingen roll. Spottar godkända för utomhus är inte automatiskt godkända i stall (snarare sällan godkända).
 
Eldragning i stallar ska vara synlig.
Det på bilden är ett stall, dvs el ska vara D-märkt. Öppen takfot spelar ingen roll. Spottar godkända för utomhus är inte automatiskt godkända i stall (snarare sällan godkända).
Jag vet inte vad du svarar på egentligen? Jag behöver inga lektioner i elinstallationer i stall. Eftersom du är så kunnig så vet du ju att ip klassning 65 inte krävs för utomhusbruk utan i dammiga miljöer där vattenstänk kan förekomma. Det gör dina svar ännu svårare att förstå.
 
Jag och hästarna söker efter en snäll medhjälpare som vill hjälpa oss här på xxx. xxx är mitt hjärteprojekt där vi tar avstånd från det normaliserade våldet i ryttarkulturen och umgås med hästar på hästars vis. Vi har inga krav på prestation utan möter hästarna som våra vänner.
Jag tror att du ser dig som en alternativ hästälskare som inte känner att du passar in i ryttarnormen.
Jag brukar önska att man kliver in med en ekonomisk investering när man är ”en i flocken” hos oss. Just nu önskar jag hjälp även med fodring någon gång per vecka. Lockar annonsen så hör av dig. Jag träffas gärna och pratar om möjligheter till samarbete.
——-
Jag har saxat lite, men man ska alltså betala för att människan behöver hjälp att fodra hästarna?🤔
 
Jag och hästarna söker efter en snäll medhjälpare som vill hjälpa oss här på xxx. xxx är mitt hjärteprojekt där vi tar avstånd från det normaliserade våldet i ryttarkulturen och umgås med hästar på hästars vis. Vi har inga krav på prestation utan möter hästarna som våra vänner.
Jag tror att du ser dig som en alternativ hästälskare som inte känner att du passar in i ryttarnormen.
Jag brukar önska att man kliver in med en ekonomisk investering när man är ”en i flocken” hos oss. Just nu önskar jag hjälp även med fodring någon gång per vecka. Lockar annonsen så hör av dig. Jag träffas gärna och pratar om möjligheter till samarbete.
——-
Jag har saxat lite, men man ska alltså betala för att människan behöver hjälp att fodra hästarna?🤔
Det tror jag inte jag tror bara personen menar att det ingår en fodring i veckan.
Ganska luddigt skrivet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
719
· Visningar
54 046
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
2 088
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 577
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
458
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp