Annonsera mera hundar 2

Någon sorts drama utspelar sig just nu där en förmedlingsorganisation (gatuhundar i Nordmakedonien) driver en häxjakt mot ett par tidigare adoptörer. Hunden de adopterade ska avlivas imorgon för aggression/demens, så föreningen har lagt ut deras kontaktuppgifter och fulla namn och manar andra att ringa och trakassera dem tills de lämnar tillbaka hunden 🙃 nu har det gått så långt att folk från gruppen har kört till adoptörernas address och knackat på! De försöker tydligen få ihop ett gäng som kan åka tillsammans och hota till sig hunden… Jag vet inte ens, vilken jävla röra.
Men vad i hela?! Det måste väl ändå vara väldigt olagligt?!
 
Kan du inte skriva till dem och förklara läget, och att du är erfaren hundägare med koll på saker och ting? Tänker att de ju borde kunna göra ett undantag från sina vanliga regler då...

Själv har jag flera gånger fått höra från folk på stan att jag måste bo väldigt stort, som har stora, livliga hundar som gillar att springa så mycket. Jag brukar kontra med att det inte finns någon vanlig bostad som är stor nog för dem att springa och motionera i ändå, så vi bor i en liten lägenhet och tar promenader istället :p Många ser väldigt förvirrade ut. Det är som att de inte kan ta in att man går UT med sin hund, och att en hund inte behöver ett helt eget rum trots att den är större än en chihuahua.

(Bor förövrigt i lugnt område där det är tyst och skönt, 15 min promenad till skog, 5-10 min promenad till bra rastgårdar, 10 min bilfärd till veterinär... Trots att det är i en tätbefolkad förort till Sthlm. Men visst drömmer jag om en villa ändå. Hundarna är dock jättenöjda såhär!)

De håller väääldigt hårt på sina regler. Eventuellt hade jag kunnat kontakta en annan ägare via dem (de hjälper folk att förmedla också), men annars är det nog ganska kört. Det är lite synd för jag tror inte att det vimlar av hem som har så lite spring i huset och barn i umgänget och annat som mitt... men å andra sidan vet jag inte om jag skulle vara villig att vara hundlös så länge att jag kan vänta på rätt hund efter min shibasessa heller.
 
Undra om någon av dom är beredda att ta över hunden själva =D
Flera som sitter och säger att de kan ta hunden, att det går att fixa med träning eller att det är ägarnas fel att hunden gör utfall. Föreningen säger att jourhem finns. Vet inte hur många som säger sanningen och hur många som mest vill stötta föreningen.

Avlivning har varit på tapeten i två år (!) men föreningen fick ägarna att fortsätta försöka så tror knappast det är ett lätt beslut för dem. Och nu blir de uppringda, bombarderade med meddelanden, rent utan stalkade för det här!
 
Flera som sitter och säger att de kan ta hunden, att det går att fixa med träning eller att det är ägarnas fel att hunden gör utfall. Föreningen säger att jourhem finns. Vet inte hur många som säger sanningen och hur många som mest vill stötta föreningen.

Avlivning har varit på tapeten i två år (!) men föreningen fick ägarna att fortsätta försöka så tror knappast det är ett lätt beslut för dem. Och nu blir de uppringda, bombarderade med meddelanden, rent utan stalkade för det här!
Ja då har dom kanske lärt sig att köpa hund av en uppfödare nästa gång då.
Som fattar att sålt är sålt osv.
 
Någon sorts drama utspelar sig just nu där en förmedlingsorganisation (gatuhundar i Nordmakedonien) driver en häxjakt mot ett par tidigare adoptörer. Hunden de adopterade ska avlivas imorgon för aggression/demens, så föreningen har lagt ut deras kontaktuppgifter och fulla namn och manar andra att ringa och trakassera dem tills de lämnar tillbaka hunden 🙃 nu har det gått så långt att folk från gruppen har kört till adoptörernas address och knackat på! De försöker tydligen få ihop ett gäng som kan åka tillsammans och hota till sig hunden… Jag vet inte ens, vilken jävla röra.

För detta gör ju att folk vill "adoptera" gatuhundar. Låter f.ö olagligt och borde vara anmälningsbart! Är hunden också så illa vid att den har behövts avlivas i två år är ju bara det olagligt från deras sida som försöker förhindra det.
 
Ja då har dom kanske lärt sig att köpa hund av en uppfödare nästa gång då.
Som fattar att sålt är sålt osv.

Dom är djupt inne i sin egna lilla grupp att dom inte fattar detta skrämmer bort folk från gatuhundsorganisationer. Många kommer istället dras till att köpa från uppfödare där folk inte blir maniska om man avlivar en hund för aggression.
 
"Nu har vi tre underbara valpar kvar som finns tillgängliga och går att reservera. De är sociala, nyfikna och orädda. Uppväxta i barnfamilj med båda sina föräldrar. Mamma är renrasig Border Collie och pappa är renrasig långhårig chihuahua av större modell. Båda två är sunda och trevliga individer som är lugna inomhus och aktiva utomhus.

Valparna ser ut som mini Bordercollie och hade vikt som Border collie vid födseln. Vi tror dock att de blir mindre än en normalstor BC., troligen mer som en mini aussie (MAS) eller Shetland Sheepdog ( sheltie )."

De TROR de blir mindre än border collie? Man undrar hur själva akten gick till... valparna är dock sjukligt söta såklart.
 
De TROR de blir mindre än border collie? Man undrar hur själva akten gick till... valparna är dock sjukligt söta såklart.
Det är ingen svårighet,har en kompis som lämnade sin labbe till parning, hanhundsägaren hade även en dvärgtax i färgen merle
Resultatet blev 5 merlefärgade taxadårer och 3 doodlar, hon dog nästan när 1a valpen kom ut och blev rosenrasande kl 03.40 och väckte hanhundsägaren, Ooooooooooooops!
 
Det är ingen svårighet,har en kompis som lämnade in labbe till parning, hanhundsägaren hade även en dvärgtax i färgen merle
Resultatet blev 5 merlefärgade taxadårer och 3 doddlar, hon dog nästan när 1a valpen kom ut och blev rosenrasande kl 03.40 och väckte hanhundsägaren, Ooooooooooooops!
If there is a will there is a way. Min westerntränare hittade arabstoet sitt stående i ett dike medan lillshettisen betäckte.
 
Inzåg att jag har nog bild på dom omtalade

20200612_172552.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 841
Senast: LaMagia
·
Hundträning Hej Har lånat en gammal gatuhund någon gång i månaden i ett par år! Vi har super bra kontakt hon verkligen tyr sig till mig och lyssnar...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 200
Senast: Acto
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 069
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp