Bukefalos 28 år!

Annorlunda westernhästar

Sv: Annorlunda westernhästar

Snälla du, det är en (1) bild från en tävling i väldigt högt tempo! Lägg ner. Ta det någon annanstans, någon annan gång. Här hör det inte hemma. Visa hellre bilder på din egna annorlunda westernhäst, vilket är vad tråden handlar om. Vi som har sett dem live vet att det är inget slitande och dragande, det är ett väldigt trevligt ekipage att titta på. Så än en gång, lägg ner. Starta en ny tråd om du har ett behov av att diskutera betydelsen av ögonsblicksbilder, dess inverkan på hästen i det långa loppet och huruvida det är rätt eller fel att visa upp ej iscensatta och perfekta bilder.

Vill ni se något som är ren perfektion? Titta här!
Februari3.jpg


Aah, vilken ståtlig häst! :D
 
Sv: Annorlunda westernhästar

Rolig att höra att du träna på ditt neck reining teknik :bump:
Kom ihåg "too alla" det finns en skillnad mellan lång tygel och lös tygel!
Uttover ett skritt ska man har lite kontakt där man känna att man har kontrol over hästen.
Man är soppas leded i axel-armbog-handled och fingerna att man kan ger efter eller bromsa till vid behöv.
Du kör inte en bil med en glapp handbroms wire som slappa på baken där den har ingen effekt.....eller :grin:
 
Sv: Annorlunda westernhästar

Denna ponny och jag har tävlat ända upp till SM. :)
Vet inte vad det är för ras riktigt, men typ "mini-appalosa"

western-sm-2008-047_98482730.jpg

jag-o-prick-it-polebending-sm_98482993.jpg

prick-it_98483025.jpg

_dsc0095_167412655.jpg
 
Sv: Annorlunda westernhästar

Kotorna är spolformade och tillåter ingen sidorörelse om hästen är frisk... så därför jag undrar hur du menar....
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 669
Senast: Shixle
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: zarmino
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp